Treść zadania
Autor: ~olaa Dodano: 12.6.2016 (19:20)
w szkole zawodowej jest n uczniów z których n(k), k=1,2,3 uczy sie w k-tej klasie. okazało się ze jeden z dwóch losowo wybranych uczniów uczy się w wyzszej klasie niz drugi. jakie jest prawdopodobieństwo ze starszy z nich uczy sie w trzeciej klasie?
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
NIESKOŃCZONY CIĄG LICZBOWY an jest określony wzorem an=4n-31, n=1,2,3... Przedmiot: Matematyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: paula24 9.6.2010 (14:50) |
oblicz pole kwadratu którego bok jest o 3 krótszy od przekątnej Przedmiot: Matematyka / Studia | 2 rozwiązania | autor: muzyka11 26.10.2010 (12:55) |
Czy granica tego ciągu an=(2n-1)do3 / (4n-1)do2()1-5n) jest rowna -2?? Przedmiot: Matematyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: iza001 6.11.2010 (09:35) |
Z talii 52 kart wyciagamy losowo 5 kart. Jakie jest prawdopodobienstwo Przedmiot: Matematyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: edziunio 10.11.2010 (19:21) |
jaka jest dziedzina?? log2(x do kwadratu - 9) Przedmiot: Matematyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: juzwastg 3.12.2010 (22:03) |
Podobne materiały
Przydatność 100% Czynniki stabilizacji zawodowej
Wstęp Zagadnienie zawarte w temacie mojej pracy jest bardzo szerokie. Można przeprowadzić dyskusję społeczną na temat tego, co sprawia, że z niedoświadczonych pracowników stajemy się osobami ustabilizowanymi zawodowo. Ja chcę jednak skupić się na kwestii stabilizacji zawodowej kobiet, która to w czasach dzisiejszych, przy obecnym prawodawstwie często staje się jedynie...
Przydatność 65% Wyobrażenia własnej pracy zawodowej - stewardessa.
Chciałabym przedstawić wyobrażenia na temat mojej, mam nadzieję przyszłej, pracy zawodowej. Tak więc, chciałabym w przyszłości zostać stewardesą. Stewardesa z definicji jest to członek załogi statku wodnego albo powietrznego, obsługujący załogę i pasażerów podczas rejsu lub lotu. Określenie stewardesa powstało z połączenia terminów "steward" i...
Przydatność 55% Książka uczy, bawi, wychowuje
Zgadzam się z powiedzeniem ,że ,,Książka uczy ,bawi i wychowuje .Osoby ,które dużo czytają posiadają ogromną wiedzę .Nie wyobrażam sobie ,że w szkole nie było podręczników .To z nich dowiaduję się różnych wiadomości .Przy okazji wzbogacamy swój zasób słownictwa ,poprzez poznawanie nowych wyrazów .Doskonaliny ortografie . Dla wielu...
Przydatność 50% Materiały z Kształtowania kariery zawodowej cz1.
W załącznikach znajdziecie skany (.jpg) oraz pierwszy dokument w formacie wordowskim dopełniające materiały z zajęć KKZ. Każda strona zawiera pełne treści więc ich kolejność drukowania ani też kompletowanie nie jest konieczne.
Przydatność 70% Książka uczy bawi wychowuje- rozprawka
Bardzo często spotykam się ze stwierdzeniem, że książka uczy bawi i wychowuje. Czy to prawda, czy tylko pusty slogan, który powtarzają rodzice i nauczyciele, żeby zmusić nas do czytania? Zastanowie się nad tym . Zacznę od rozważania problemu dotyczącego walorów poznawczych książki. Każdy zgodzi się z faktem, że książka jest...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
antekL1 13.6.2016 (08:41)
Nazwijmy:
Zdarzenie A - jeden z wybranych uczniów jest starszy.
Zdarzenie B - jeden z uczniów jest z klasy III.
Zdarzenie A n B - starszy uczeń jest z klasy III.
Mamy znaleźć prawdopodobieństwo zdarzenia B pod warunkiem, że zaszło A, czyli
p(B | A) = p(A n B) / p(A)
Obliczmy licznik i mianownik w tym wzorze.
Niech n1, n2, n3 bedą odpowiednio ilościami uczniów w klasach I, II i III.
Wszystkich uczniów jest n.
Losujemy dwóch uczniów (bez powtórzeń, kolejność nieważna) z n.
Ilość zdarzeń elementarnych (i tak się skróci) to ilość kombinacji 2 z n czyli
m(Omega) = n (n - 1) / 2 ; [ m(Omega) to literka Omega i dwie kreski nad nią ]
Ilość zdarzeń sprzyjających B:
Jeden uczeń z klasy I, drugi z klasy II lub III. Jest to n1 (n2 + n3) zdarzeń
Jeden uczeń z klasy II, drugi z klasy III. Jest to n2 n3 zdarzeń.
Razem mamy:
m(B) = n1 n2 + n1 n3 + n2 n3
Ilość zdarzeń sprzyjających A n B:
Jeden uczeń z klasy III, drugi z klasy I lub II. Jest to n3 (n1 + n2) zdarzeń
m(A n B) = n1 n3 + n2 n3
Obliczamy p(A | B)
p(A | B) = [ m(A n B) / m(Omega) ] / [ m(B) / m(Omega) ] = m(A n B) / m(B)
p(A | B) = (n1 n3 + n2 n3) / (n1 n2 + n1 n3 + n2 n3)
==============================
Na przykład dla równolicznych klas daje to p(A | B) = 2 / 3
Ciekawy wynik dostajemy dla 1-osobowych klas [ n1 = n2 = n3 = 1; n = 3 ]
p(A n B) = (1*1 + 1*1) / 3 = 2 / 3
p(B) = (1*1 + 1*1 + 1*1) / 3 = 1 ; TAK.
Jest to zdarzenie pewne gdyż przy 1-osobowych klasach jeden uczeń MUSI być starszy.
W razie pytań pisz proszę na priv.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie