Treść zadania

pieseczek

Częstotliwość dźwięku wydawanego przez strunę instrumentu muzycznego zależy od jej długości i naprężenia. Efektywnym sposobem uzyskania dźwięku o większej częstotliwości jest:
A. zwiększenie naprężenia struny i jej długości
B. zmniejszenie naprężenia struny i jej długości
C. zmniejszenie naprężenia struny i zwiększenie jej długości
D. zwiększenie naprężenia struny i zmniejszenie jej długości

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    Odp. D
    Po pierwsze: W strunie powstaje podstawowa fala stojąca o częstotliwości
    f = v / (2L)
    gdzie v - prędkość dźwięku w strunie, L - długość struny,
    więc im krótsza struna tym większa częstotliwość.

    Po drugie: Prędkość v rośnie gdy zwiększa się naprężenie struny.
    Łatwo to stwierdzić doświadczalnie, ale matematyczny dowód wykracza poza zakres szkoły średniej.

Rozwiązania

Podobne zadania

kilk22020 Barka ma przepłynąć prostopadle do brzegu przez rzekę, w której Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: kilk22020 17.4.2010 (22:08)
Ozi123 Co jest źródłem światła wysyłanego przez Słońce ? Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: Ozi123 2.5.2010 (11:55)
Nika369 Obliczanie ciepła pobranego przez wodę. Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: Nika369 6.5.2010 (18:08)
ania14 Oblicz pracę wykonaną przez prąd elektryczny w czasie 10 minut Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: ania14 26.5.2010 (17:17)
goska wyznacz cisnienie wywierane na pozioma powierzchnie przez cegle w trzech Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: goska 15.6.2010 (18:36)

Podobne materiały

Przydatność 75% Korelacja form wychowania muzycznego

Problematyką wychowania muzycznego zajmowało się i zajmuje wielu wybitnych muzyków pedagogów. Powstało wiele interesujących koncepcji i systemów i form wychowania muzycznego. Największa popularność na świecie zdobyli: Emil Jaques-Dalcroze, Carl Orff i Zoltan Kodaly. Uznano je za najpełniejsze i najdojrzalsze pod względem artystycznym i pedagogicznym. Formy te nazwano...

Przydatność 80% Formy wychowania muzycznego w przedszkolu.

W procesie umuzykalniania przedszkolaków szczególnie często wykorzystuje się elementy współczesnych systemów wychowania muzycznego. Celem form stosowanych w procesie umuzykalniania dzieci przedszkolnych jest: „wychowanie dla muzyki i przez muzykę.” Wielu twórców w swoich programach pracy zwraca uwagę na np.: wyeksponowanie ruchu, twórczą aktywność dzieci, przyjemność,...

Przydatność 65% Baza danych sklepu muzycznego nutka

Nalerzy powprowadzac dane. Baza otrzymala ocene cel.

Przydatność 85% Omów środki dydaktyczne pomocne w procesie kształcenia muzycznego dzieci

Najważniejszy okres umuzykalnienia dziecka to okres przedszkolny. Umuzykalnienie to nie tylko rozwój słuchu muzycznego, ale cały szereg zdolności i umiejętności wspomagający pełny rozwój dziecka. Umuzykalnienie to wrażliwość na dźwięk, poczucie rytmu, rozróżnianie nastrojów w muzyce, wrażliwość na tekst. Zajęcia są pretekstem do spotkań towarzyskich oraz miłego i...

Przydatność 70% Analiza dzieła muzycznego - Fryderyk Chopin Mazurek D – dur op. 33 nr 2

Fryderyk Chopin Mazurek D – dur op. 33 nr 2 Fryderyk Chopin jako romantyk a zarazem przedstawiciel polskiej szkoły narodowej, w swojej twórczości sięga do kultury ludowej, którą zachwyca się od młodzieńczych lat. Analizowany utwór, jest znakomitym tego przykładem. Mazurek to taniec stylizowany, oparty na tańcach ludowych posiadających trójdzielne metrum (kujawiak, mazur,...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji