Treść zadania
Autor: Sxara Dodano: 12.12.2015 (12:43)
Całki - proszę o rozwiązanie
( nie wiem czy dobrze zrobiłam )
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Błagam,sprawdźcie czy jest to dobrze:( w załączniku... Przedmiot: Matematyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: maluczqa 2.4.2012 (21:40) |
czy dobrze zrobiłam? W ciągu pięciu losowo wybranych dni zaobserwowano Przedmiot: Matematyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: dominiesia14 30.5.2014 (20:48) |
Potrzebuję rozwiązań tych zadań na zaliczenie. Dobrze by było krok po Przedmiot: Matematyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: Snakie 3.6.2014 (21:47) |
W 1 nie wiem czy z delty to dobry pomysł liczyć ale chyba nie trzeba bo Przedmiot: Matematyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: pytajacy231 24.11.2015 (13:23) |
Proszę o rozwiązanie tego zadania bo nie wiem jak się zabrać za to. Przedmiot: Matematyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: strix 12.6.2016 (20:46) |
Podobne materiały
Przydatność 80% Czy wiem co jem?
CZY WIEM CO JEM? MLODZIEŻ I ZDROWA ŻYWNOŚĆ Od pewnego czasu człowiek współczesny coraz intensywniej szuka ochrony przed szkodliwym wpływem stworzonej przez siebie cywilizacji. Pragnie pozbyć się całego balastu zanieczyszczeń zagrażających jego zdrowiu i życiu. Dużo więcej uwagi poświęca temu co spożywa. Jest zrozumiałe, że ta ogólna tendencja nie ujawnia się z...
Przydatność 60% Analiza wiersza "Nie wiem".
„Nie wiem” Kiedyś myślałam że życie jest piękne. Kiedyś myślałam że muszę tak myśleć Kiedyś myślałam że jestem szczęśliwa że jest mi dobrze. Kiedyś ... Ale teraz zrozumiałam że nie muszę być szczęśliwa Jeśli nie chce. Nie wiem co mam myśleć. Nie wiem co mam czuć Nie wiem co...
Przydatność 70% Co wiem o filozofii?
Jest to bardzo trudne pytanie, na które brak jest jednoznacznej odpowiedzi. Sam termin stanowił i dalej stanowi zagwozdkę dla wielu myślicieli. Pytanie to jest samo w sobie bardzo filozoficzne. Udzielając odpowiedzi zaczerpniętej ze słownika, że filozofia jest to nauka o świecie otaczającym nas, myślę że, nie wyczerpujemy w pełni pojęcia tego słowa. Filozofia, którą...
Przydatność 70% Co wiem o Marlin Monroe
Name: Marilyn Monroe Nationality: American Work: Actress Dates: 1926-1962 Achievements: played tragedy movies, musical movies and comedy Key events: 1926: she was born; 1947: she started her career in movies; 1962: she died; Marilyn Monroe was born in 1926. Her real name was Norma Jane Baker or Mortenson. She was American move actress. Her childhood was very difficult. She lived in...
Przydatność 60% Co wiem o Kościele katolickim?
Pisząc o Koście katolickim pierwszym pytaniem które należy sobie zadać jest :co to jest Kościół katolicki? Odpowiedź jest wbrew pozorom bardzo prosta. Kościół ten to zjednoczenie chrześcijan ,którzy pod zwierzchnictwem Papieża dążą do zbawienia przez wyznawanie wiary i przyjmowanie sakramentów. Jest to również Lud Boży wybrany prze Boga, którego zadaniem jest uczyć o...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 13.12.2015 (09:47)
Zadanie 1a)
Całkujemy przez części.
Jako funkcję "całkowaną" wybieramy " x^3 - 5x ", różniczkujemy " ln(x) + 2 "
\int (x^3-5x)(\ln x+2)\,dx= \left(\int g \right )\cdot f-\int \left(\int g \right )\cdot f'
=\left(\frac{x^4}{4}-\frac{5x^2}{2} \right )\cdot(\ln x+2)-\int \left(\frac{x^4}{4}-\frac{5x^2}{2} \right )\cdot\frac{1}{x}\,dx=
W drugiej całce upraszczamy "x" i dostajemy:
=\left(\frac{x^4}{4}-\frac{5x^2}{2} \right )\cdot(\ln x+2)-\left(\frac{x^4}{16}-\frac{5x^2}{4} \right )=
=\frac{x^2}{4}(x^2-10)(\ln x+2)+\frac{7x^3}{16}-\frac{15x^2}{4}
Wybierz sobie końcową formę, którą wolisz :)
=========================================
Zadanie 1b)
Podstawiamy cały mianownik y = e^x + 2 ; wtedy:
dy = e^x dx ; czyli cały licznik to 3 dy
i sprowadzamy całkę z zadania do prostej całki z (3 / y^3) dy ; co daje: (-3/2) / y^2
Wracamy do "x".
Całka z zadania = ( - 3/2 ) / (e^x + 2)^2
=========================================
Zadanie 2)
Zrób proszę rysunek !
Mamy krzywą wykładniczą e^x + 1, prostą y + 3x - 2 = 0 i pionową linię x = 2
Prosta i krzywa wykładnicza przecinają się w punkcie A = (0; 2).
Pionowa linia i krzywa wykładnicza przecinają się w B = (2; e^2 + 1)
Pionowa linia i prosta przecinają się w C = (2; -4)
Powstaje niby-trójkąt ABC [ "niby" gdyż bok AB jest łukiem ].
Liczymy jego pole jako podwójną całkę:
P=\int\limit_0^2\,\left[\int\limit_{-3x+2}^{e^x+1}1\cdot dy \right ]\,dx=\int\limit_0^2\left(e^x+1+3x-2 \right )\,dx=
= \left[e^x+(3/2)x^2-x \right]_0^2=e^2+3
Zauważ, że NIE trzeba się tu przejmować, że część tego pola leży pod osią OX,
ponieważ w całce z 1 * dy odejmujemy od górnej granicy dolną
więc i tak liczymy pole jednego wąskiego pionowego "słupka" o szerokości dx;
pole to jest dodatnie; a potem całkujemy słupki już po dx,
=======================================
Chciałaś tylko całki, więc resztę zostawiam, w razie potrzeby zamieść je oddzielnie.
Pytania ? - Pisz proszę na priv.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie