Treść zadania
Autor: kasia-kacha2015 Dodano: 7.11.2015 (17:20)
W 30-osobowej klasie odbył się sprawdzian z matematyki. Ile mogło być różnych wyników sprawdzianu, jeżeli wiadomo, że nauczyciel wystawiał tylko "plus" albo "minus"? Odpowiedź uzasadnij.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Sprawdzian z matematyki z geometrii płaskiej!!! pole trójkątów i koła Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: adam93 4.5.2010 (15:46) |
Czesć mam takie zadanie z matematyki obliczyc Pb ostr.prawidl.czworoka. gdzie Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 8.5.2010 (18:27) |
zadania z matematyki ! Proszę o pomoc !!! Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: wzurchemika 4.6.2010 (14:37) |
jutro mam poprawkę z matematyki i strasznie sie boje;/ umiem wszysyko bo się Przedmiot: Matematyka / Liceum | 12 rozwiązania | autor: Konto usunięte 26.8.2010 (17:27) |
w 1 klasie jest 20 osob Jesli podwoimy liczbe chlopcow i zmniejszymy ja o jeden Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: kurdemalpa 12.9.2010 (17:43) |
Podobne materiały
Przydatność 55% Math Dictionary- słownictwo angielskie z matematyki dla klasy pierwszej liceum
Słownik ten bedzie pomocny dla wszystkich, którzy uczą sie matematyki po angielski. Znajduje się on w załączniku
Przydatność 65% Sprawdzian dla klasy1 szkoly podstawowj
..
Przydatność 60% Sprawdzian z fizyki - humorystyczne opowiadanie z życia klasy
Dzień zaczął się normalnie – toaleta, śniadanie, wyjazd do szkoły. Lecz wchodząc do naszej szatni przeżyłem mały wstrząs. Wszyscy uczyli się fizyki ( Na szczęście ten proces miałem już za sobą )! Oczywiście oprócz nauki nastąpiła grupowa prezentacja małych pomocy naukowych zwanych potocznie „ściągami”. Każdy miał inne pomysły. Było na co popatrzeć! W tym...
Przydatność 55% Sprawdzian z matematyki (m.in. działania pisemne, potęgi, obliczanie w pamięci, kolejność wykonywania działań, liczby rzymskie i podzielność liczb)
Jest to rewelacyjny sprawdzian dla uczniów 3 i 4 klasy SP. Jest ona robiona przez nauczyciela. Sprawdzian w załączniku
Przydatność 100% Sprawdzian
Gr.b 1-społeczna-zatrudnienie ludności,spadek bezrobocia Przestrzenna-zagospodarowanie terenu,np. wycinka lasów 2-a gliwice-siła robocza B policach-rynek zbytu C lubinie-baza surowcowa D Katowice-baza surowcowa 3.-a lapach-zwiazana B rybnik-przymusowa C zawiercie-swobodna D ostrowcu-zwiazana 4- a- 2 b-wegiel kamienny c-krosna tkackiego, maszyny przędzalniczej d-3...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 8.11.2015 (00:07)
Zakładam, że NIE rozróżniamy uczniów, tylko liczymy ilość "plus" i "minus".
Możliwe wyniki to:
- same plusy
- 29 plusów i jeden minus
- 28 plusów i dwa minusy
......
- same minusy.
Daje to 31 możliwych zestawów wyników (o 1 więcej niż ilość uczniów).
Dlaczego dodajemy "1" ? - zobacz na przykładzie dla 3 uczniów:
+++
++-
+--
--- <--------------- mamy 3 + 1 możliwych wyników,
gdyż do zliczanych plusów dochodzi jeszcze przypadek samych minusów.
========================
Jeżeli ROZRÓŻNIAMY uczniów to każdy z nich ma dwie możliwości: plus lub minus.
Ilość wszystkich zestawów to
2 * 2 * 2 * ..... * 2 <----- iloczyn trzydziestu dwójek, równy 2^30 = 1073741824
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie