Treść zadania
Autor: pytajacy231 Dodano: 28.10.2015 (20:30)
Na podstawie twierdzenia d'Alemberta oblicz:
sigma na górze nieskończoność na dole n=1 \frac{1}{(2n)!}.
Mi wyszło 1 ale nw czy dobrze.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Oblicz wartość kapitału rentowego, który złożony na procent składany, Przedmiot: Matematyka / Studia | 2 rozwiązania | autor: hrr 21.4.2010 (20:39) |
oblicz pole wielokąta a=16,6 b=1,22 c=25,8 d=3,46 e=21,55 Przedmiot: Matematyka / Studia | 2 rozwiązania | autor: bombel 28.4.2010 (15:29) |
Oblicz całkę Przedmiot: Matematyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: Sobczyk15 11.9.2010 (16:00) |
oblicz, ile wynosi 1 500 100 900 do liczby PI. Przedmiot: Matematyka / Studia | 2 rozwiązania | autor: magda-luniewska 12.10.2010 (15:40) |
oblicz pole kwadratu którego bok jest o 3 krótszy od przekątnej Przedmiot: Matematyka / Studia | 2 rozwiązania | autor: muzyka11 26.10.2010 (12:55) |
Podobne materiały
Przydatność 65% Oblicze Ojczyzny
(praca z 1 klasy gima) słowa w wierszu "*** (oblicze ojczyzny)" Tadeusza Różewicza "na początku ojczyzna jest blisko, na wyciągnięcie ręki" oznaczają, że gdy jesteśmy jeszcze mali ojczyzna to rodzice, koledzy i koleżanki, to nasz dom, nasze podwórko. ważniejsze jest wtedy dla nas to, że koleżance zaginął kot, a nie że wielu ludzi nie ma pracy i nie ma za co wyżywić...
Przydatność 55% wiersz Oblicze ojczyzny
Czytając wiersz Tadeusz Różewicza pt.Oblicze ojczyzny odnoszę wrażenie,iż poeta miał szczęśliwe dzieciństwo,chociaż lata w których przyszło mu dorastać nie należały do spokojnych.Wojna i okupacja nie zatarły jednak beztroskich i pełnych ciepłych barw wspomnień poety. Kiedy jest się dzieckiem,całym światem są najbliżsi: mama,tata i...
Przydatność 65% Drugie oblicze opalania
Praca w załączniku
Przydatność 65% Na podstawie "Chłopów" W. Reymonta uzasadnij prawdziwość twierdzenia, że "chłop potęgą jest i basta".
Po lekturze „Chłopów” Władysława Reymonta z pewnością wiele osób chciało za przykładem Gospodarza z „Wesela” Wyspiańskiego zakrzyknąć: „chłop potęgą jest i basta”. Jednak czy będzie to słuszne? Czy posiadają oni aż taką władze? Postaram się na te pytania odpowiedzieć. W swej powieści Reymont nakreślił hierarchie wiejskiej społeczności. Ponieważ akcja...
Przydatność 85% Oblicz masę cząsteczkową kwasu siarkowodorowego.
Wzór kwasu siarkowodorowego jest taki: H2S więc trzeba pomnożyć dwa razy masę atomową wodory i dodać masę siarki 2*1u+ 32u = 2u + 32u = 34u Odp. Masa cząsteczkowa H2S wynosi 34u.
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 29.10.2015 (15:48)
Z kryterium d'Alamberta otrzymujemy
\frac{a_{n+1}}{a_n}=\frac{\frac{1}{(2n+2)!}}{\frac{1}{(2n)!}}=\frac{(2n)!}{(2n+2)!}=\frac{1}{(2n+1)(2n+2)}
Dla dużych "n" wyrażenie po prawej stronie dąży do zera
więc szereg jest zbieżny
=================================
UWAGA: Twierdzenie (albo "kryterium") d'Alemberta pozwala stwierdzić,
czy szereg jest zbieżny, czy nie - i chyba o to chodzi w zadaniu.
ALE:
Jeżeli mieliście już rozwijanie funkcji w szereg (McLaurina i Taylora)
to można obliczyć sumę tego szeregu :)
Jest to po prostu:
\sum\limits_{n=0}^{+\infty}\frac{1}{(2n)!}=\cosh(1)=\frac{e + 1/e}{2}
gdzie "cosh" to kosinus hiperboliczny. Faktycznie, ponieważ kolejne pochodne kosinusa hiperbolicznego to na przemian sinus hiperboliczny i kosinus hiperboliczny, czyli:
[cosh(x)] ' = sinh(x)
[cosh(x)] '' = cosh(x)
[cosh(x)] ''' = sinh(x)
[cosh(x)] '''' = cosh(x)
.....
to rozwinięcie cosh(x) w szereg McLaurina wygląda tak:
\cosh(x) = 1 + \sinh(0)\frac{x}{1!}+\cosh(0)\frac{x^2}{2!}+\sinh(0)\frac{x^3}{3!}+\cosh(0)\frac{x^4}{4!}+...
to [ ponieważ sinh(0) = 0 oraz cosh(0) = 1 ] dostajemy:
\cosh(x) = 1 + \frac{x^2}{2!}+\frac{x^4}{4!}+...+ \frac{x^4}{(2n)!}+...
i po podstawieniu x = 1 mamy sumę ciągu podanego w zadaniu.
=====================
Nawet bez użycia kosinusa hiperbolicznego można też tak:
e = 1 + \frac{1}{1!}+ \frac{1}{2!}+ \frac{1}{3!}+ \frac{1}{4!}+ \frac{1}{5!}+...
oraz
\frac{1}{e} = 1 - \frac{1}{1!}+ \frac{1}{2!}- \frac{1}{3!}+ \frac{1}{4!}- \frac{1}{5!}+...
Sumujemy e + 1/e. Wyrazy z nieparzystym "n" się skracają.
Dzielimy sumę przez 2 i mamy szereg podany w zadaniu.
=======================
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie