Treść zadania
Autor: ~polka Dodano: 13.5.2015 (15:34)
1.Zapisz w postaci wyrażeń arytmetycznych i oblicz:
A: sumę liczb -12 1/7 i iloczynu liczb -2/7 i 4,8:
-12 1/7+.......*....=..........
B. Iloczyn różnicy liczb 7,8 i 5 5/6 przez sumę liczb 4,5 i -3 2/3
(........-..........)*(.......+.......)=
2. Oblicz
A. 8/15 *(-2/17):(-16/51)=
B. (½ : ¾)² / 1,5 * (1/3)²
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
zapisz działania,których wynikiem jest podana liczba. 23 i taki 6 ale Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: daria332 8.4.2010 (21:33) |
Suma dwóch liczb równa się 180 iloraz większej przez mniejszą wynosi Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: awra16 8.4.2010 (22:07) |
Suma dwóch liczb wynosi 216 a ich różnica 40. Co to są za liczby? Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: awra16 8.4.2010 (22:13) |
maksymalna dlugosc nart dla skoczka oblicza sie , mnozac wzrost zawodnika przez Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: xxxxankapxxxx 9.4.2010 (16:28) |
Suma dwóch liczb wynosi trzy całe i jedną trzecią.Wiadomo że 2 z tych Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: patixd 12.4.2010 (18:07) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.
Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...
Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.
Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...
Przydatność 55% Ciekawe własności liczb
7 stron o ciekawych własnościach liczb, załączonych w załączniku. Polecam.
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
Konto usunięte, 13.5.2015 (16:12)
a)-12 1/7 +(-2/7)*4,8=
=-12 1/7 +(-2/7)*(28/5)=
=-12 1/7 +(-8/5)=
=-12 5/35 +(-56/35)=
=-12 61/35=-13 26/35
b)
(7,8-5 5/6)*(4,5+(-3 2/3))=
=(7 4/5 - 5 5/6)*(4 1/2+(-3 2/3))=
=(7 24/30 - 5 25/30)*(4 3/6 +(-3 4/6))=
=(6 54/30 - 5 25/30) *(3 9/6 +(-3 4/6))=
=1 29/30 * 5/6=
=59/30 * 5/6=
=59/36=1 23/36
zad.2
a) 8/15 *(-2/17):(-16/51)=
=-16/255 : (-16/51)=
=-16/255 * (-51/16)=
=51/255
b)
(½ : ¾)² / 1,5 * (1/3)² =
=(1/2 * 4/3)^2 / 1,5*(1/9)=
=(2/3)^2 / (3/2)*(1/9)=
=(4/9) / (1/6)=
=(4/9)*6=8/3=2 2/3
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie