Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
werner2010 1.5.2015 (20:27)
Podobne zadania
Badanie trójmianu kwadratowego - zadanie optymalizacyjne. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: hmm 29.3.2010 (18:21) |
zadanie - promień okręgu Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: lestat919 6.4.2010 (18:17) |
logarytmy Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: lestat919 6.4.2010 (18:30) |
Zadanie matematyka pomocy Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: bombecka88 14.4.2010 (11:45) |
Zadanie matematyka pomocy-pola trójkątów podobnych. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 14.4.2010 (12:58) |
Podobne materiały
Przydatność 55% Analiza Finansowa- zadanie
praca w załącznikach
Przydatność 80% Zadanie z fizy
1.46 Z ciała o masie m1= 11000kg następuje strzał w kierunku poziomym. Masa pocisku wynosi m2= 54kg. Oblicz prędkość, z jaką działo zostaje odrzucone wstecz, jeśli prędkość pocisku wynosi v2= 900 m/s. m1= 11000 kg m2= 54 kg v1 = ? v2 = 900 m/s Po = Pk Po=(m1+m2)* V V= 0 – na początku działo jest w spoczynku 0=m2*v2 – m1*v1 m1*v1 = m2*v2 v1=...
Przydatność 75% Zadanie inspektora BHP
JAK ROZUMIESZ ROLE I ZADANIA INSPEKTORA BHP W TWOIM ZAKŁADZNIE Inspektor BHP w zakładzie pracy pełni role doradcze i kontrolne. Podstawowym zadaniem pełniącej role BHP w zakładzi jest okresowa analiza stanu bezpieczeństwa i higieny pracy. Inspektor slużby BHP jest zobowiązany do sporządzenia i przedstawiania pracodawcy co najmniej raz w roku okresowych analiz stanu...
Przydatność 90% Zadanie z weryfikacji hipotez
Ustalono na podstawie analizy kosztów, że będzie się opłacać się wybudowanie motelu przy trasie komunikacyjnej, jeśli będzie przejeżdżać tą trasą więcej niż 800 samochodów dziennie. W losowe wybrane dni roku liczono ilość przejeżdżających samochodów. Otrzymano następujące rezultaty: 792, 810, 820, 886, 910, 840, 1025, 790, 972, 830, 810, 780, 815, 954, 810, 930, 820. Na...
Przydatność 50% Zadanie z prawdopodobieństwa
Losujemy 5 liczb z 42. Określić prawdopodobieństwo, że wśród tych pięciu wylosowanych liczby trafimy 'trójkę'. Ile razy to prawdopodobieństwo jest większe od wylosowania 'czwórki' i 'piątki'?
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
1 0
antekL1 1.5.2015 (09:18)
Skoro "bez kalkulatora" [ patrz komentarz na końcu ] to opieramy się na "zauważankach"
i wybacz, nie umiem Ci powiedzieć "dlaczego" - to kwestia wprawy.
A poza tym założenia, że to ma być łatwe :)
Zadanie 6.
a)
Najgorsze jest to 216. Zauważamy :) że 0,5 = 1/2 i potem mamy 9, czyli 3^2.
Dlatego liczbę 216 próbujemy przedstawić jako iloczyn 2 i 3. Faktycznie:
216 = 2 * 2 * 2 * 3 * 3 * 3 = 2^3 * 3^3
Teraz całość wygląda tak [ zobacz, że 1/2 to 2^(-1) oraz 9 = 3^2]
Pamiętaj reguły potęgowania, pisałem w którymś zadaniu wcześniej.
=(2^3\cdot 3^3)^3\cdot (2^{-1})^7\cdot (3^2)^{-4}=2^{3\cdot 3-7}\cdot 3^{3\cdot 3-2\cdot 4}= 2^2\cdot 3^1 =4\cdot 3 =12
b)
0,5 = 2^(-1) oraz 27 = 3^3. To cholerne 0,375... ?
Są to 3/8 [ zauważanka ] czyli 0,375 = 3^1 / 2^3. Mamy całość:
=(3^1\cdot 2^{-3})^{15}\cdot (2^{-1})^{-42}\cdot(3^3)^{-5}=3^{1\cdot 15 - 3\cdot 5}\cdot 2^{-3\cdot 15 + 1\cdot 42}=3^0\cdot 2^{-3}= \frac{1}{8}
(zauważ, że 3^0 = 1, każda dodatnia liczba do potęgi 0 daje 1)
=============================
Zadanie 7.
"W notacji wykładniczej" to pewnie chodzi o taką: 10 = 10^1,
a nie o taką kalkulatorową: 10 = 1E01. To jedziemy:
ab= (5{,}3\cdot 10^{19})\cdot (2\cdot 10^8)=(5{,}3\cdot 2)\cdot 10^{19+8}=(10{,}6)\cdot 10^{27}=
Teraz robię taki "numer" - ponieważ w nawiasie jest 10,6 to jest to potęga 10,
więc jeszcze trochę można to "uprościć", mianowicie: 10,6 = 1,06 * 10^1
(chcemy zapisu wykładniczego, prawda? ) Dlatego dalej będzie to:
= (1{,}06)\cdot 10^1 \cdot 10^{27}=1{,}06\cdot 10^{27+1}=1{,}06\cdot 10^{28}
Podobne "chwyty" stosuję dalej, Twoja inteligencja podpowie Ci gdzie.
\frac{a}{b}= \frac{5{,}3\cdot 10^{19}}{2\cdot 10^8}=\frac{5{,}3}{2}\cdot 10^{19-8}=2{,}65\cdot 10^{11}
bc^2 = 2\cdot 10^8\cdot (1{,}2\cdot 10^{-7})^2 = [\,2\cdot (1{,}2)^2\,]\cdot 10^{8+ 2\cdot(-7)}=2{,}88\cdot 10^{-6}
\frac{c}{b}=\frac{1{,}2\cdot10^{-7}}{2\cdot 10^8}=\frac{1{,}2}{2}\cdot 10^{-7-8}=
no i "chwyt" na 0,6 = 6 * 10^(-1)
=0{,}6\cdot 10^{-15}= 6\cdot 10^{-1}\cdot 10^{-15}=6\cdot 10^{-16}
W razie pytań, jak się pomyliłem, pisz na priv, ale starałem się programem
do obliczeń na symbolach weryfikować odpowiedzi.
=============================
Komentarz:
Spodziewamy się apokalipsy? Planetoida [ kropki ] w Ziemię? Pozbawieni elektroniki będziemy liczyć w pamięci albo na piasku rozwiązywać takie zadania?
Raczej najpierw będziemy szukać "papu", a potem odtwarzać komputery / kalkutatory. I tak ludzka rasa zdechnie w tej katastrofie, karaluchy przeżyją, ale to już ich problem...
Myślę, że zapis: 0,6 * 10^(-15) oraz 6 * 10^(-16) jest równie dobry
i karaluchy NIE będą takich zadań zadawać w szkołach.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
antekL1 1.5.2015 (09:20)
Zapomniałem o zadaniu 8. Dopiszę (albo ktoś dopisze) przy innych zadaniach