Treść zadania
Autor: adi03 Dodano: 21.4.2015 (15:31)
Przeczytaj wiersze. Wypisz głoski, które poeci zgromadzili w celu wywoływania określonego nastroju. Scharakteryzuj ten nastrój.
kołysanka
Józef Czechowicz
Lulajże, lulajże kochanie,
Utuli cię me kołysanie.
Luli, luli!
Kołyska cię utuli.
Przechodzień
Julian Tuwim
Słowik świdrem zawziętym ciął,
W noc się wkręcał, klaszczący w listowiu.
Tyś go słuchał ze trwogą i czcią,
Z miłą wiarą, że dowierci się nowiu.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Wypisz w dwóch grupach bohaterów nauczycieli i uczniów powieść pt. Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: marta22143 19.4.2010 (14:51) |
Opisać kogoś sławnego który dążył do swojego celu i dotarł do nie go. Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: patro 25.4.2010 (13:28) |
Opisać kogoś sławnego który dążył do swojego celu i dotarł do nie go. Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: patro 25.4.2010 (13:31) |
pomocy na jutro napisz w jakim celu s.Mrożek napisał Słonia Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: analusa 26.4.2010 (16:13) |
Przeczytaj niżej ... ` xd Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 4 rozwiązania | autor: Natusia2103 27.4.2010 (20:02) |
Podobne materiały
Przydatność 55% Wiersz
,,Dom i pory roku'' Przyszła wiosna, do domku kwiaty przyniosła. Radośnie nam śpiewała, i naśona rozsiewałą. W kródce lato nastało, domeczek nam rozgrzało. Słońce nam świeciło, i nas szybko opusiciło. Na jesień dom w złoty się zmienił, i od blasku, aż się mienił. Liście piękne kolory miały, i do domku powpadały. Zima mróz nam przyniosła, i do domeczku śniegu...
Przydatność 65% Poeci o sobie i znaczeniu poezji. Omów temat porównując fragment „Wielkiej improwizacji” i wiersz „Wyznanie” Czesława Miłosza. Zwróć uwagę na stosunek podmiotu mówiącego do Boga.
Poeci o niezwykle wrażliwi artyści. Często postrzegają swoją pracę jako misję. Stanowią również bardzo liczną grupę autorytetów. Warto jednak przyjrzeć się bliżej temu, jakie zdanie o sobie mają sami twórcy. W prezentowanych fragmentach mamy do czynienia właśnie z poetami, którzy sami wypowiadają się na temat własnej twórczości i swoich postaw. Pierwszy tekst, to...
Przydatność 80% „Poeci o sobie i znaczeniu poezji. Omów temat porównując fragment „Wielkiej improwizacji” i wiersz „Wyznanie” Czesława Miłosza. Zwróć uwagę na stosunek podmiotu mówiącego do Boga.
„Wielka Improwizacja” to fragment romantycznego dramatu Adama Mickiewicza pt. „Dziady”. Głównym bohaterem jest Konrad, poeta, wieszcz i prorok, jednostka wybitna i jednocześnie świadoma swej niezwykłości. Wiersz „Wyznanie” Czesława Miłosza to tekst współczesny. Podmiot zwraca się w nim do Boga jako człowiek prosty, niczym niewyróżniający się od innych ludzi. W...
Przydatność 50% Współcześni poeci moralnej perswazji.
O kogo chodzi? O bardzo różnych twórców polskich II połowy XX, którzy w bardzo różnej formie podejmowali tematykę etyczną. Na ogół przeciwstawiali się pustce moralnej PRL-u. Klasyk Herbert, sceptyczna Szymborska, moralista Miłosz, poeci Nowej Fali i wbrew wszystkiemu pogodny ksiądz Jan Twardowski- oto twórcy, których proponuję wymienić przy omawianiu tematu. JAK ZACZĄĆ...
Przydatność 60% Najważniejsi poeci baroku.
Jan Andrzej Morsztyn (1613-93) - twórca poezji dworskiej, mistrz konceptu w poezji, polski marinista. Przypisano mu metkę “błahej treści w wyszukanej formie”, bo opisywał dworski flirt, miłość zmysłową, grę miłosną, a lubował się w dobieraniu jak najwymyślniejszych sposobów przedstawienia tematu. Niektóre jego utwory (nie szukajcie ich w podręczniku) można dziś...
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie