Treść zadania

patusia111a

wyznacz z podanego wzoru wskazaną wielkość.

Załączniki do zadania

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • antekL1

    [ Czytaj ^ jako "do potęgi" oraz log_p (a) jako "logarytm o podstawie p z liczby 'a' ]

    a)
    Bierzemy logarytm o podstawie 'p' z obu stron:
    k = log_p (a)

    b)
    Bierzemy logarytm o podstawie 'a' z obu stron
    i pamiętamy, że logarytm iloczynu/ilorazu jest sumą/różnicą logarytmów:
    log_a (P) = log_a (M) + t ; czyli
    t = log_a (P) - log_a (M) = log_a (P / M)

    c)
    Najpierw trzeba przenieść 3 na drugą stronę, potem wziąć log o podstawie r
    a = log_r (T - 3)

    d)
    Podnosimy 5 do potęgi = lewa lub prawa strona i pamiętamy, że:
    a^ [ log_a (x) ] = x
    czyli:
    5^D = 5^ [ log_5 (m + 1) ] ; stąd:
    5^D = m + 1 ; czyli
    m = 5^D - 1

    e)
    Najpierw "wyczyśćmy" wyrażenie aby dostać sam log_2 (r),
    a potem tes sam numer co wyżej:
    log_2 (r) = (m - M) / a
    r = 2^ [ (m - M) / a ]

    f)
    Tu mamy ln (logarytm naturalny) czyli podstawą jest liczba 'e'
    ln(1 + a) = V / w
    1 + a = e^ [ V / w ]
    a = e^ [ V / w ] - 1

Podobne materiały

Przydatność 65% List, w którym wyznacze cele na nowy rok szkolny.

Przysietnica 02.09.2009 Angeliko! Pierwszego września rozpoczęłam nowy rok szkolny. Pamiętam, że jest to dzień szczególny, także z powodu siedemdziesiątej rocznicy wybuchu II Wojny Światowej. Wiem, że wtedy wiele dzieci ie mogło...

Przydatność 60% Idea wzoru do naśladowania - władcy na podstawie "Kroniki" Galla Anonima.

Na początek słów kilka o autorze naszej (polskiej) kroniki. A więc Gall Anonim jest postacią definitywnie tajemniczą. Współcześni wiedzą o nim tylko tyle iż przybył do polski z Galii i był prawdopodobnie mnichem o czym świadczy jego wykształcenie( potrafił pisać). Dlatego pseudonim tego pisarza brzmi właśnie Gall-bo pochodził z Galli i Anonim-bo nie miał imienia. W...

Przydatność 75% Kobieta fascynująca i irytująca. Przedstaw sylwetki wybranych bohaterek literackich, analizując wskazane utwory

„Kobieto! Puchu marny! Ty wietrzna istoto! Postaci twojej zazdroszczą anieli, A duszę gorszą masz, gorszą niżeli” Kobieta od zarania dziejów uważana za uosobienie piękna, wdzięku i wrażliwości, stała się wdzięcznym tematem dzieł literackich. Obok urody i zalet jej charakteru twórcy ukazywali też wady tego „lepszego” rodzaju ludzkiego. Czym mogły fascynować oraz...

Przydatność 80% Porównaj literackie portrety ofiar, interpretując wskazane fragmenty III cz. "Dziadów" A. Mickiewicza i "U nas w Auschwitzu..." T. Borowskiego.

„Dziady” Adama Mickiewicza powstały w XIX w., zaś „U nas w Auschwitzu...” Tadeusza Borowskiego w wieku XX. Mimo że utwory dzieli cała epoka, to można w nich odnaleźć fragmenty zbliżone pod względem omawianych tematów i problemów. Jednym z nich jest sprawa więźniów, wywożonych na Sybir i przetrzymywanych w obozach koncentracyjnych, pozbawianie ich godności i karanie za...

Przydatność 55% Gombrowiczowskie widzenie `formy`, wykorzystaj wnioski z analizy podanego fragmentu “Ferdydurke” i odnieś do całości utworu.

Wybrany fragment utworu Witolda Gombrowicza jest opisem lekcji w szkole do, której prof. Pimko zaprowadził Józia. Analizowana część tekstu “Ferdydurke” jest jednym z doskonałych dowodów `formy` panującej w życiu codziennym. Czym więc jest `forma`? Jaką postawę przyjmuje człowiek względem formy? Jak można walczyć z `formą`? Jak społeczeństwo “żyje” ze...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji