Treść zadania
Autor: patusia111a Dodano: 17.2.2015 (15:20)
logarytmy zadanie 8 oblicz , proszę całe działania.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
oblicz: (tg30-ctg30)/cos30 Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: martusb93 29.3.2010 (18:20) |
Badanie trójmianu kwadratowego - zadanie optymalizacyjne. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: hmm 29.3.2010 (18:21) |
oblicz objętość i pole powierzchni stożka o promieniu podstawy r,jeżeli Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: olo 30.3.2010 (18:23) |
zadanie - promień okręgu Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: lestat919 6.4.2010 (18:17) |
logarytmy Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: lestat919 6.4.2010 (18:30) |
Podobne materiały
Przydatność 65% Oblicze Ojczyzny
(praca z 1 klasy gima) słowa w wierszu "*** (oblicze ojczyzny)" Tadeusza Różewicza "na początku ojczyzna jest blisko, na wyciągnięcie ręki" oznaczają, że gdy jesteśmy jeszcze mali ojczyzna to rodzice, koledzy i koleżanki, to nasz dom, nasze podwórko. ważniejsze jest wtedy dla nas to, że koleżance zaginął kot, a nie że wielu ludzi nie ma pracy i nie ma za co wyżywić...
Przydatność 55% wiersz Oblicze ojczyzny
Czytając wiersz Tadeusz Różewicza pt.Oblicze ojczyzny odnoszę wrażenie,iż poeta miał szczęśliwe dzieciństwo,chociaż lata w których przyszło mu dorastać nie należały do spokojnych.Wojna i okupacja nie zatarły jednak beztroskich i pełnych ciepłych barw wspomnień poety. Kiedy jest się dzieckiem,całym światem są najbliżsi: mama,tata i...
Przydatność 65% Drugie oblicze opalania
Praca w załączniku
Przydatność 85% Oblicz masę cząsteczkową kwasu siarkowodorowego.
Wzór kwasu siarkowodorowego jest taki: H2S więc trzeba pomnożyć dwa razy masę atomową wodory i dodać masę siarki 2*1u+ 32u = 2u + 32u = 34u Odp. Masa cząsteczkowa H2S wynosi 34u.
Przydatność 55% Analiza Finansowa- zadanie
praca w załącznikach
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 1
antekL1 18.2.2015 (13:47)
[ czytaj ^ jako "do potęgi",
czytaj log_p (a) jako "logarytm o podstawie p z liczby 'a',
nie zawsze można podać "wszystkie działania" bo część wyników jest wprost
z definicji logarytmu ]
a)
log_2 (16) = 4 ; ponieważ 2^4 = 16
log_(1/3) (3) = -1 ; ponieważ (1/3)^(-1) = [1 / (1/3) ]^1 = 3^1 = 1
log_4 (2) = 1/2 ; ponieważ 4^(1/2) = pierwiastek(4) = 2
log_(0,3) (0,027) = 3 ; ponieważ (0,3)^3 = 0,027
log_(0,1) (100) = -2 ; ponieważ (1/10)^(-2) = [1/(1/10)]^2 = 10^2 = 100
b)
log_5 (5) = 1 ; chyba oczywiste
log_7(1) = 0 ; ponieważ 7^0 = 1
log_5 (5^3) = 3 ; chyba oczywiste
log_8 [ 8^(1/3) ] = 1/3 ; chyba oczywiste
log_(3/4) (3/4) = 1 ; chyba oczywiste
c)
"log" bez podania podstawy to log dziesiętny czyli log (x) == log_10 (x)
log_10 (10) = 1 ; chyba oczywiste
log_10 (0,1) = -1 ; ponieważ 10^(-1) = 1 / (10^1) = 1/10
log_10 (10^5) = 5 ; chyba oczywiste
log_10 (1000) = 3 ; ponieważ 1000 = 10^3
log_10 [ pierwiastek(10) ] = 1/2 ; ponieważ pierwiastek(10) = 10^(1/2)
d)
log_3 [ pierwiastek(3) ] = 1/2 ; ponieważ pierwiastek(3) = 3^(1/2)
log_(1/2) (2) = -1 ; ponieważ (1/2)^(-1) = [1 / (1/2)]^1 = 2^1
log_(1/3) (9) = -2 ; podobnie jak wyżej
log_5 [ pierw_stopnia 4 z 5] = 1/4 ; ponieważ pierw_stopnia 4 z 5 = 5^(1/4)
log_6 (36) = -2 ; ponieważ 6^(-2) = 1 / 6^2 = 1/36
===================
Spróbuj zamienić te "ponieważ" itp na działania,
nie wiem, jak się to robi w szkole, być może chodzi o coś takiego,
np. w wypadku log_(1/2) (2)
\log_{\frac{1}{2}} 2 = \log_{\frac{1}{2}}\frac{1}{\frac{1}{2}}=\log_{\frac{1}{2}}\left(\frac{1}{2} \right )^{-1}=-1
lub
\log_6\frac{1}{36}=\log_6\frac{1}{6^2}=\log_6 6^{-2}=-2
NAPRAWDĘ nie wiem, jak to robicie.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie