Treść zadania

AzjatyckiSen

Wyznacz zbiory : A∧B,A∨B,A-B,B-A
a) A=<-1,4> B=(2,5)
b) A=<2,7) B= (3,5>
c) A=(-∞,0> B=<0,4>

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • antekL1

    Wyjaśnienie: po prostu narysuj te zbiory na osi liczbowej i użyj logiki!
    Nawiasy ( ) i < > SĄ WAŻNE!
    ( ) mówi: graniczny punkt NIE należy do zbioru
    < > mówi: należy.
    To wcale nie takie oczywiste, bo istnieją inne oznaczenia, np:
    ] 1; 2 [ jest tym samym co (1,2)
    [ 1; 2 ] jest równoważne <1,2>. Oba oznaczenia są - moim zdaniem - lepsze.
    =============

    a) Zbiory A i B mają część wspólną.
    A n B = (2; 4>
    Punkt "2" NIE należy bo nie ma "2" w B. "4" należy bo jest zawarte w A.
    A u B = <-1; 5) ; oczywiste
    A - B = <-1; 2>
    Punkt "2" należy do różnicy A - B bo jest w A, ale nie ma go w B. Nawias: (2,...)
    B - A = (4; 5)
    Punkt "4" NIE należy bo w definicji zbioru A jest ...4> więc "4" należy do A.
    ==============

    b) Zbiór B jest zawarty w zbiorze A. Dlatego:
    A n B = B
    A u B = A
    A - B = <2;3> U (5; 7>
    Punkt "3" jest w różnicy, bo nie należy do B. Punkt "5" - odwrotnie.
    B - A = zbiór pusty, bo B zawiera się w A
    ==============
    c) Zbiory A i B przecinają się tylko w w punkcie "zero". Dlatego:
    A n B = { 0 } ; NIE zbiór pusty tylko jeden punkt: liczba zero.
    A u B = (-oo; 4> ; oczywiste
    A - B = (-oo; 0) ; wyrzucamy wspólny punkt "zero"
    B - A = (0; 4> ; jak wyżej
    ==============

Podobne materiały

Przydatność 75% Zbiory bawełny na świecie

SPIS TREŚCI WSTĘP 1. RÓŻNORODNOŚĆ WYKORZYSTANIA 2. ZRÓŻNICOWANIE GATUNKÓW 3. WARUNKI UPRAWY 4. CYKL PRODUKCYJNY 5. NAJWIĘKSI PRODUCENCI BAWEŁNY NA ŚWIECIE 6. EKSPORT 7. MAPA ILUSTRUJĄCA ZBIORY BAWEŁNY NA ŚWIECIE 8. POWIERZCHNIA I ZBIORY ZIARNA BAWEŁNY 9. PLONY ZIARNA BAWEŁNY 10. POWIERZCHNIA I ZBIORY WŁÓKNA BAWEŁNY 11. PLONY WŁÓKNA BAWEŁNY 12....

Przydatność 100% Chów i zbiory

Chów- to zapewnienie zwierzętom hodowlanym prawidłowych warunków bytowania, rozwoju i rozrodu, dzięki którym możliwy jest pełny rozwój pożądanych cech. Nomadyzm-pasterstwo koczownicze-pasterz przemieszcza się ze stadem z miejsca na miejsce w poszukiwaniu pożywienia Rybactwo- zajęcie polegające na hodowli i połowie ryb, raków, krabów, oraz innych owoców morza. Rybactwem...

Przydatność 65% List, w którym wyznacze cele na nowy rok szkolny.

Przysietnica 02.09.2009 Angeliko! Pierwszego września rozpoczęłam nowy rok szkolny. Pamiętam, że jest to dzień szczególny, także z powodu siedemdziesiątej rocznicy wybuchu II Wojny Światowej. Wiem, że wtedy wiele dzieci ie mogło...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji