Treść zadania

wisienka22

ważne prosze o pomoc.
oblicz
(pierwiastek 3 stopnia z 49 ) ^1,5
(pierwiastek 3 stopnia pierwiastek z 8 ) ^2
pierwiastek pierwiastek 3 stopnia z 9 * pierwiastek 3 stopnia z 9
7pierwiastek z 7 * pierwiastek 4 stopnia z 7 / 7 ^3/4

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    Korzystamy z definicji pierwiastka jako ułamkowej potęgi.
    W szczególności:
    pierwiastek_kwadratowy_z_czegoś = to samo co: coś^(1/2)
    pierwiastek_stopnia_3_z_czegoś = to samo co: coś^(1/3)

    Niestety całkowicie rozumiem jedynie zapis pierwszego przykładu:
    [ BRAK NAWIASÓW!!! w pozostałych ]
    ===================

    (pierwiastek 3 stopnia z 49 ) ^1,5

    Zapisujemy to jako [ pamiętaj, że 1,5 = 3/2 ]

    [ 49 ^ (1/3) ] ^ (3/2) = 49 ^ [ (1/3) * (3/2) ] = 49 ^ (1/2) = pierwiastek(49) = 7

    (korzystamy z faktu, że "potęga potęgi" oznacza mnożenie wykładników)
    ==================

    Prawdopodobnie (???) chodzi o pierwiastek z pierwiastka i całość do kwadratu:

    [ pierwiastek 3 stopnia ( pierwiastek z 8 ) ] ^2 czyli - zauważ nawiasy { [ ( ) ] }

    { [ 8 ^ (1/2) ] ^ (1/3) } ^2 = 8 ^ [ (1/2) * (1/3) * 2 ] = 8 ^ (1/3) = 2
    bo to jest pierwiastek stopnia 3 z 8.

    (korzystamy z faktu, że "potęga potęgi" oznacza mnożenie wykładników)
    ==================

    Sorry dalej naprawdę brak tych nawiasów! Może dołącz zdjęcie?

Rozwiązania

Podobne zadania

mania1408-k1 proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:43)
mania1408-k1 proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:49)
natalia05 Równanie pierwszego stopnia z dwiema niewiadomymi Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: natalia05 14.4.2010 (18:41)
CyborgR Prosze o pomoc, krotkie zadanie. Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: CyborgR 17.4.2010 (18:13)
mala53 Bardzo proszę o pomoc! Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: mala53 19.4.2010 (11:00)

Podobne materiały

Przydatność 60% Kształcenie słuchu dla szkół muzycznych I stopnia

27 RODZAJE TRÓJDZWIĘKÓW TRÓJDZWIĘK DUROWY-zbudowany jest z tercji wielkiej i małej 3 3>. TRÓJDZWIĘK MOLOWY-zbudowany jest z tercji małej i wielkiej 3> 3. TRÓJDZWIĘK ZWIĘKSZONY-zbudowany jest z dwóch tercji wielkich +5< TRÓJDZWIĘK ZMNIEJSZONY-zbudowany jest z dwóch tercji małych O5> RODZAJ...

Przydatność 75% Kształcenie słuchu dla szkół muzycznych I stopnia

27 RODZAJE TRÓJDZWIĘKÓW TRÓJDZWIĘK DUROWY-zbudowany jest z tercji wielkiej i małej 3 3>. TRÓJDZWIĘK MOLOWY-zbudowany jest z tercji małej i wielkiej 3> 3. TRÓJDZWIĘK ZWIĘKSZONY-zbudowany jest z dwóch tercji wielkich +5< TRÓJDZWIĘK ZMNIEJSZONY-zbudowany jest z dwóch tercji małych O5> RODZAJ...

Przydatność 60% Rozwiązywanie układów równań pierwszego stopnia z dwoma niewiadomymi metodą podstawiania.

{ x - y = 2 2x + y = -2 - wyznaczamy jedną niewiadomą z któregoś równania { x = 2 + y 2x + y = -2 - podstawiamy wyznaczone wyrażenie do drugiego równania układu { x = 2 + y 2(2 + y) + y = -2 - rozwiązujemy równanie z jedną niewiadomą { x = 2 + y 4 + 3y = -2 { x = 2 + y 3y = -6 |: 3 { x = 2 + y y = -2 - podstawiamy wyliczoną...

Przydatność 60% Rozwiązywanie układów równań pierwszego stopnia z dwoma niewiadomymi metodą wyznaczników.

W – wyznacznik główny Wx – wyznacznik x Wy – wyznacznik y { a x + b y = c d x + e y = f | a b | W= | d e | = a * e – d * b | c b | Wx= | f e | = c * e – f * b | a c | Wy= | d f | = a * f – d * c x = Wx/W = c * e – f * b / a * e – d * b y = Wv/W = a * f – d * c / a * e – d * b przykład:...

Przydatność 55% Badanie stopnia rozwoju umysłowego dziecka metodą eksploracyjną J. Piageta

Autor badania: Agnieszka Lxxxxxx i Ewelina Mxxxxxx Osoba badana: Michał - 4 lata i Julia ? 5 lat Cel badania: ustalenie poziomu operacyjności myślenia dziecka Przebieg badania: Badanie pierwsze Eksperyment 1: badanie stałości ilości nieciągłych Michał potwierdził, że do dwóch większych szklaneczek wsypałam równą ilość ryżu (sam wyrównywał poziom). Po...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji