Treść zadania
Autor: pola18 Dodano: 13.12.2014 (17:45)
Na rysunku przedstawiono graniastosłup prawidłowy i ostrosłup prawidłowy. Obliicz długośc odcinków x i y.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Długość grubszej czesci bolca przedsawionego na rysunku 3/8 długosci Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: madzia210594 26.9.2010 (09:34) |
Zadanie 1 Na rysunku (w załączniku) przedstawiono fragment wykresu funkcji Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: tysia132 19.11.2010 (22:43) |
Na rysunku jest przedstawiony fragment wykresu funkcji F,ktorej dziedzina jest Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: pustalala 10.12.2010 (12:52) |
Na rysunku DE II BC.Oblicz długość odcinka AD.?Z której cechy podobieństwa Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: dorek 14.12.2010 (16:12) |
narysuj okrąg k: x2+(y-2)=9 i prosta l:y=x-1 . z rysunku odczytaj Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: aneta26 31.1.2011 (13:24) |
Podobne materiały
Przydatność 55% Kartkówka z rysunku technicznego
1.Podaj wszystkie formaty arkuszy i ich wymiary. ............................................................................................ ............................................................................................ 3. Do czego stosowana jest linia punktowa i falista ............................................................................................ 4. Co...
Przydatność 85% Arteterapia - zastosowanie rysunku w psychoterapii
ARTETERAPIA Zastosowanie rysunku w psychoterapii Obserwacja sposobu zachowania się dziecka, tego jak reaguje w różnych sytuacjach i w stosunku do innych ludzi, dostarcza cennych informacji o jego rozwoju umysłowym. Od chwili urodzenia dziecko gwałtownie rozwija swoje zdolności intelektualne. Rozwija...
Przydatność 70% Rozwój poznawczy eg piageta, różnice, moralność, wygocki, zabawa symboliczna, symboliczna reprezentacja rysunku
1. ROZWÓJ POZNAWCZY WG PIAGETA w tym: stadia rozwoju; ich charakterystyka; ważne pojęcia na poszczególnych stadiach Stadia rozwoju poznawczego – zasadniczą cechą teorii Piageta jest przekonanie o etapowym charakterze rozwoju. W teorii Piageta dziecko występuje jako twórca własnego rozwoju, a zredukowany został wpływ środowiska społecznego, edukacji i kultury na kształtowanie...
Przydatność 65% Rodzaje zabaw, zabawa symboliczna, symboliczna reprezentacja w rysunku a. rodzaje zabaw na poszczególnych etapach życia. Ich rola. Rola zabawy symbolicznej, istota tej zabawy. Rysunek jako symboliczna reprezentacja rzeczywistości – elementy rysunku w
Pytanie 3 : Rodzaje zabaw, zabawa symboliczna, symboliczna reprezentacja w rysunku a. rodzaje zabaw na poszczególnych etapach życia. Ich rola. Rola zabawy symbolicznej, istota tej zabawy. Rysunek jako symboliczna reprezentacja rzeczywistości – elementy rysunku w trakcie rozwoju. I ) Rodzaje zabaw na poszczególnych etapach życia. Ich rola: W okresie poniemowlęcym rozwój dzieci...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
Konto usunięte, 13.12.2014 (19:28)
a)graniastosłup .
w podstawie jest kwadrat o boku a=4
przekątna kwadratu d=a*pierwiastek z(2)=4pierwiastek z(2)
i z Tw. Pitagorasa obliczam x:
x^2=5^2+(4pierwiastek z(2))^2=25+32=57
x=pierwiastek z(57)
ostrosłup
przekątna podstawy o boku a=3:
d=a*pierwiastek z(2)=3pierwiastki z(2)
Połowa przekątnej i wysokość ostrosłupa tworzą kąt prosty.
Wartość y obliczam z Tw. Pitagorasa:
y^2=2^2 + (d/2)^2=4+(3pierwiastki z(2)/2)^2=4+4,5=8,5
y=pierwiastek z(8,5)
b)graniastosłup
w podstawie sześciokąt foremny o boku a=2
obliczam krótszą przekątną sześciokąta d=a*pierwiastek z(3)=2pierwiastki z(3)
krótsza przekątna d tworzy kąt prosty z krawędzią boczną b=4.
wartość x obliczam z Tw. Pitagorasa:
x^2=4^2+d^2=16+(2pierwiastek z(3))^2=16+12=28
x=pierwiastek z(28)=2pierwiastki z(7)
ostrosłup:
sześciokąt foremny w podstawie to sześć trójkątów równobocznych , czyli wartość y jest to odległość wysokości ostrosłupa od krawędzi ściany bocznej . tym samym wartość y tworzy kąt prosty z wysokością ostrosłupa.
korzystając z Tw. Pitagorasa obliczamy wartość y:
y^2=3^2-2^2=9-4=5
y=pierwiastek z(5)
c)graniastosłup
w podstawie jest trójkąt równoboczny o boku a=4.
obliczam wysokość trójkąta h=(a*pierwiastek z(3)/2)=(4*pierwiastek z(3)/2)=2pierwiastek z(3)
Wysokość podstawy tworzy kąt prosty z krawędzią ściany bocznej.
Wartość x obliczam z Tw. Pitagorasa
x^2=3^2 + h^2=9+(2pierwiastek z(3))^2=9+12=11
x=pierwiastek z(11)
ostrosłup:
krawędź podstawy a=3
obliczam wysokość podstawy:h=(a*pierwiastek z(3)/2)=(3pierwiastek z(3))/2
odległość wysokości ostrosłupa od wierzchołka podstawy
d=(2/3)*h=(2/3)*(3pierwiastki z(3)/2)=pierwiastek z(3)
odległość ta tworzy kąt prosty z wysokością ostrosłupa .
wartość y obliczam z Tw. Pitagorasa:
y^2=4^2-(pierwiastek z(3))^2=16-3=13
y=pierwiastek z(13)
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie