Treść zadania
Autor: maliny112 Dodano: 2.12.2014 (17:30)
NAPRAWDĘ BARDZO WAŻNE PROSZĘ O POMOC Z TYMI ZADANIAMI TRYGONOMETRIA , PROSZĘ ZROBIĆ TE ZADANIA KTÓRE UMIECIE DAJĘ NAJ !
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Trygonometria Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 28.3.2010 (19:55) |
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:43) |
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:49) |
trygonometria Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: martulkaaa 16.4.2010 (15:31) |
trygonometria Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: martulkaaa 17.4.2010 (15:42) |
Podobne materiały
Przydatność 50% BiZneS-Plan .Naprawde bardzo dobry !! Wykonany starannie wszystko gra
STRESZCZENIE Celem projektu było sprawdzenie naszych umiejętności w rożnych sytuacjach. Postawionym nam zadaniem było ułożenie biznesplanu dowolnego przedsięwzięcia. Najlepszym pomysłem okazało się sporządzenie projektu firmy o nazwie „JOKER”, która prowadzi swoją działalność na terenie miasta Radom. „JOKER” to lokal gastronomiczny , który oferuje miłe...
Przydatność 50% To była naprawde śmieszna przygoda - opowiadanie
Ferie zimowe to czas kiedy mozna poznac wielu ludzi i przezyc mnóstwo niezapomnianych przygód. Taka wlasnie niezapomnianą przygode przezylem w ubiegłym roku roku. Wraz z przyjaciólmi wyjechalismy w góry. Nasze schronisko znajdowalo sie w małej miejscowości 40 km od Zakopanego. Było tam bardzo malowniczo. Na poczatku naszego pobytu wszystko bylo spokojnie, dopóki jeden z mieszkanców...
Przydatność 80% Współczesna młodzież - jaka jest naprawde
Wydaje mi się, że współczesnej młodzieży brakuje zapału do robienia rzeczy naprawdę ważnych i wartościowych. Bardzo szybko gubią tę właściwą drogę po której powinni iść. Obserwując swoich rówieśników uważam, że większość z nich nie potrafi odnaleźć w sobie czegoś co pozwoliło by im myśleć o sobie jako o osobach wartościowych. Szukają łatwego zarobku nie...
Przydatność 55% Początki państwa polskiego. Materiał powtórzeniowy dla gimnazjum z zadaniami
w załączniku
Przydatność 80% Pierwsza pomoc - pomoc przedmedyczna
Pierwsza Pomoc Przedmedyczna Pierwsza pomoc przedmedyczna to czynności ratownika (osoby udzielającej pierwszą pomoc) prowadzące do zabezpieczenia i utrzymania przy życiu osoby poszkodowanej, do czasu przyjazdu wykwalifikowanych służb. Etapy pierwszej pomocy 1. ocena sytuacji 2. zabezpieczenie miejsca zdarzenia 3. ocena stanu poszkodowanego 4. wezwanie pomocy - 999 ? Pogotowie...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
antekL1 2.12.2014 (18:21)
[ czytaj ^2 jako "do kwadratu" ]
Zadanie 1.
Zauważ, że ponieważ jest to trójkąt prostokątny i kąty alfa + beta sumują się do 90 stopni to zachodzi równość:
sin(beta) = cos(alfa)
Wobec tego całe wyrażenie to:
(cos alfa + cos alfa) / cos(alfa) = 2. Odp. D
========================
Zadanie 2.
Informacja o długości boku i trójkącie prostokątnym jest nieistotna.
Ważne, że kąt alfa jest kątem OSTRYM, czyli zarówno sin jak i cos są DODATNIE.
Podnieśmy sin(alfa) + cos(alfa) do kwadratu:
[ sin(alfa) + cos(alfa) ]^2 = sin^2(alfa) + cos^2(alfa) + 2 sin(alfa) cos(alfa)
Pierwsza część po prawej stronie to "jedynka trygonometryczna". Czyli:
[ sin(alfa) + cos(alfa) ]^2 = 1 + 2 sin(alfa) cos(alfa)
Ale alfa jest kątem ostrym, niezerowym, więc 2 sin(alfa) cos(alfa) > 0
Dlatego :
[ sin(alfa) + cos(alfa) ]^2 > 1 ; a skoro sin i cos są dodatnie, to
sin(alfa) + cos(alfa) > 1. Koniec dowodu.
========================
3.
Nie ma co się bawić w liczenie.
Dla kątów ostrych sin alfa = cos alfa dla kąta 45 stopni.
Dla mniejszych kątów od 45 mamy sin alfa < cos alfa, dla większych odwrotnie.
Graniczną wartością jest: sin 45 = cos 45 = pierwiastek(2) / 2 = około 0,7
Tymczasem sin alfa = 2/5 = 0,4, czyli alfa < 45. Kosinus jest większy od sinusa.
Odp. B
========================
4.
Liczymy z "jedynki trygonometrycznej"
cos(alfa) = pierwiastek[ 1 - (3/7)^2 ] = (2/7) * pierwiastek(10).
Odp. D
========================
5.
Przekształćmy całe to wyrażenie w zadaniu do wspólnego mianownika.
= (sin^2 alfa + cos^2 alfa) / (sin alfa * cos alfa) = 2
Na górze jest "jedynka" czyli wyrażenie z zadaia
= 1 / (sin alfa * cos alfa) = 2 ; stąd:
sin alfa * cos alfa = 1 / 2
========================
6.
W liczniku jest "jedynka" czyli licznik = 1 -1 = 0. Odp. B
========================
7.
Wysokość h jest równa: a * sin(alfa)
gdzie a - długość boku, alfa - kąt ostry.
h = 6 * sin(60) = 6 * pierwiastek(3) / 2 = 3 * pierwiastek(3)
Odp. A
========================
Muszę wyjść, jeśli drugą część zamieścisz oddzielnie to rozwiążę wieczorem
lub jutro rano.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie