Treść zadania
Autor: joasiolka Dodano: 20.11.2014 (18:08)
Nie radzę sobie zadanie z matematyki w załączniku
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Badanie trójmianu kwadratowego - zadanie optymalizacyjne. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: hmm 29.3.2010 (18:21) |
zadanie - promień okręgu Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: lestat919 6.4.2010 (18:17) |
Zadanie matematyka pomocy Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: bombecka88 14.4.2010 (11:45) |
Zadanie matematyka pomocy-pola trójkątów podobnych. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 14.4.2010 (12:58) |
Zadanie matematyka pomocy-pola trójkątów podobnych. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 14.4.2010 (13:00) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Egzaminy kompetencji z matematyki
Matematyka Zestaw egzaminacyjny I Życzę powodzenia! -------------------------------------------------------------------------------- 1. Oblicz 132% różnicy liczb: 115,4 i -84,6. a) 15 b) 1297 c) 264 d) -3 2. Doprowadź wyrażenie (a-5)2 - (2a+3)(a-3) do najprostszej postaci. a) a2-7a-34 b) -a2-7a+34 c) a2-8a-34 d) a2-7a 3. Oblicz wartość wyrażenia a) b) c) d)...
Przydatność 55% Różne tematy z Matematyki
Patrz załączniki: - Trójkąt równoboczny i inne - Wektory - Granice funkcji - Wzory Wiete
Przydatność 55% Historia matematyki -Wiek XIX
HISTORIA MATEMATYKI - WIEK XIX Charakterystyka epoki: • Rewolucja francuska i okres napoleoński stworzyły korzystne warunki dla rewolucji przemysłowej w Europie, co wzmogło uprawianie nauk fizycznych, a tym samym prawie idealne warunki dla rozwoju matematyki. • Zaistniała konieczność zreformowania i odmłodzenia szkół i uniwersytetów. • Źródłem rozwoju...
Przydatność 55% Analiza Finansowa- zadanie
praca w załącznikach
Przydatność 80% Zadanie z fizy
1.46 Z ciała o masie m1= 11000kg następuje strzał w kierunku poziomym. Masa pocisku wynosi m2= 54kg. Oblicz prędkość, z jaką działo zostaje odrzucone wstecz, jeśli prędkość pocisku wynosi v2= 900 m/s. m1= 11000 kg m2= 54 kg v1 = ? v2 = 900 m/s Po = Pk Po=(m1+m2)* V V= 0 – na początku działo jest w spoczynku 0=m2*v2 – m1*v1 m1*v1 = m2*v2 v1=...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
antekL1 21.11.2014 (02:21)
Zadanie 5.
"Znaleźć kontrprzykład" to znaczy znaleźć choć jedną sytuację,
gdy podane twierdzenie jest nieprawdziwe.
Nie ma ogólnej metody - trzeba "główkować"
a) i b)
Liczba n1 = pierwiastek(8) jest niewymierna
Liczba n2 = pierwiastek(2) jest niewymierna
ale
n1 * n2 = pierwiastek(8 * 2) = pierwiastek(16) = 4 jest nawet całkowita.
n1 / n2 = pierwiastek(8 / 2) = pierwiastek(4) = 2 jest nawet całkowita.
c)
Wystarczy wziąć n2 = minus n1, np:
Liczba n1 = pierwiastek(2) jest niewymierna
Liczba n2 = minus pierwiastek(2) jest niewymierna
ale
n1 + n2 = pierwiastek(2) - pierwiastek(2) = 0 (liczba całkowita)
albo:
Liczba n1 = 2 - pierwiastek(2) jest niewymierna
Liczba n2 = pierwiastek(2) jest niewymierna
ale
n1 + n2 = 2 - pierwiastek(2) + pierwiastek(2) = 2 (liczba całkowita)
d)
Liczba n1 = pierwiastek(2) jest niewymierna
ale
n1^2 = [ pierwiastek(2) ]^2 = 2 jest całkowita [ ^2 znaczy "do kwadratu" ]
============================
Zadanie 6.
Gdyby liczba "pierwiastek(n)" była wymierna to dałaby się zapisać jako:
pierwiastek(n) = a / b gdzie liczby a, b są całkowite [ oraz b jest różne od zera ]
Wtedy
[ pierwiastek(n) ]^2 = n = a^2 / b^2 daje ułamek z liczb całkowitych.
Ale taki ułamek to liczba wymierna, czyli "n" jest wymierne.
Sprzeczność.
============================
Zadanie 7.
Po prostu rozwiążemy to równanie.
Prawą stronę można zapisać jako 2/8 i mamy równość:
pierwiastek(2x + 1) + 5 = 8 ; czyli
pierwiastek(2x + 1) = 3 ; czyli po podniesieniu obu stron do kwadratu:
2x + 1 = 9 ; stąd
x = 4 - jest wymierne.
============================
Zadanie 8.
Opisuję swój sposób rozumowania.
Na pewno liczba "b" musi być większa od 17,
w przeciwnym razie "zmieściłaby się" raz jeszcze w reszcie z dzielenia.
Na kalkulatorze sprawdzamy, że 97 / 17 = około 5,7
Możliwymi wynikami dzielenia 97 przez b są więc tylko liczby 1,2,3,4,5.
Sprawdzamy:
Od razu mamy wynik dzielenia = 1 i dalej patrzymy na podzielniki liczby 80
wynik = 1. Wtedy 97 = 1 * 80 + 17. Pasuje. Może być b = 80
wynik = 2. Wtedy 97 = 2 * 40 + 17. Pasuje. Może być b = 40
wynik = 3 - patrz dalej
wynik = 4. Wtedy 97 = 4 * 20 + 17. Pasuje. Może być b = 20
wynik = 5. Wtedy 97 = 5 * 16 + 17. STOP! Liczba b < 17, niemożliwe!
Faktycznie: 97 = 6 * 16 + 1. b = 5 odpada.
Dla większych od 5 wyników reszty już będą zawsze < 17.
Zostaje sprawdzenie dla wyniku = 3.
Na kalkulatorze liczymy 97 / 3 = około 32,3
97 = 3 * 32 + 1. Za mała reszta, trzeba "dorobić" jeszcze 16 czyli około 3*5
Zobaczmy 32 - 5 = 27
97 = 3 * 27 + 16. Niedobrze. Trochę mniej niż 27. Sprawdzamy:
97 = 3 * 26 + 19. Niedobrze.
Dla wyniku = 3 nie da się dobrać liczby "b".
Możliwe wartości "b" to: 1, 2, 4
============================
Zadanie 10.
a)
Wystarczy do 2,22 dodać małą (mniejszą od 1/100) liczbę niewymierną,
bo suma liczby wymiernej i niewymiernej jest niewymierna,
oraz iloczyn liczby wymiernej i niewymiernej jest niewymierny
(dowód, jeśli nie było go na lekcji, jest dalej)
Wiemy, że pierwiastek(2) = około 1,4 jest niewymierny, więc
szukana liczba to np. 2,22 + pierwiastek(2) / 1000
b)
Na kalkulatorze sprawdzamy, że:
pierwiastek(11) = około 3,316
pierwiastek(12) = około 3,464
Wybieramy liczbę pomiędzy tymi dwiema, np: 3,4
============================
Dowody niewymierności.
W - liczba wymierna różna od zera, N - liczba niewymierna.
Gdyby suma S = W + N była wymierna to można ją zapisać jako S = a / b,
gdzie a, b są liczbami całkowitymi. Ale wtedy:
N = a / b - W co daje liczbę wymierną. Sprzeczność.
Gdyby iloczyn J = W * N był wymierny to można go zapisać jako J = a / b,
gdzie a, b są liczbami całkowitymi. Ale wtedy:
N = (a / b) / W co daje liczbę wymierną. Sprzeczność.
============================
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie