Treść zadania
Autor: Katarzyna97 Dodano: 2.11.2014 (18:16)
Tylko 2 przyklady. Rozwiąż równanie. Zapisz dla jakich liczb rzeczywistych ma ono sens liczbowy.
a)(x+2)/(x-2)-(x^2)/(x^2-4)=(6)/(x+2)
b) 2-(x+1)/(x-1)=(x+2)/(x-3)
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Dla jakich x liczby x2-5x,-2,-10 tworzą ciąg arytmetyczny. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: xnika502x 6.4.2010 (16:07) |
Dla jakich x liczby x2-5x,-2,-10 tworzą ciąg arytmetyczny. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: xnika502x 6.4.2010 (16:07) |
dane są zbiory A= {2x-4<0}, B={ -3x<12}, C {0:6}. Zapisz zbiory A i B w Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: Aneciorek 20.4.2010 (20:46) |
ZAPISZ W POSTACI ILOCZYNU a^3-2^3. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: dalia 20.4.2010 (22:11) |
4 przyklady prosze !! Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: bany10102 27.4.2010 (16:55) |
Podobne materiały
Przydatność 100% Równanie stanu gazów rzeczywistych
Praca w załączniku - wzory
Przydatność 55% Wenn - Przyklady z wenn ...
Wenn du dir ein Auto kaufen willst, musst du viel Geld haben. Wenn du ins Kino gehen willst, musst du vorher abwachen. Wenn es nicht sehr kalt, ich mache Wanderungen oder gehen spazieren. Wenn wir hungrig sind, essen wir bei Mc Donalds. Wenn ich zu spt komme, muss ich " entschuldigung " sagen. Wenn es regnet, bleibe ich zu hause. Wenn das Essen anbrennt, werfe ich es in den...
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 55% Bumerang ekologiczny, przyklady bumerangu ekologicznego
Bumerang ekologiczny- nieprzewidziane, uboczne konsekwencje zmian jakie człowiek wprowadza w środowisku. Przykład: ~globalne ocieplenie klimatu ~zmiany warunkow siedliskowych i klimatycznych na terenach na ktorych zostala spietrzona woda ~dziura ozonowa ~budowa wielkich tam na rzekach (np. na rzece Zambezi w Afryce. Zbudowana w celu wytwarzania energii przysporzyła wielu kłopotów....
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
0 3
Konto usunięte, 2.11.2014 (19:07)
a)(x+2)/(x-2)-(x^2)/(x^2-4)=(6)/(x+2)
dziedzina:
x-2=0
x=2
i
x+2=0
x=-2
D=R \ {-2,2}
(x+2)/(x-2)-(x^2)/(x^2-4)=(6)/(x+2)
(x+2)^2 / (x^2-4) - (x^2) / (x^2-4)=(6) / (x+2)
(x^2+2x+4-x^2) / (x^2-4)=(6) / (x+2)
(2x+4) / (x^2-4)=(6) /(x+2)
mnożenie na krzyż:
6(x^2-4)=(x+2)(2x+4)
6x^2-24=2x^2+4x+4x+8
4x^2-8x-32=0 / dzielimy przez 4
x^2-2x-8=0
delta=4+32=36
x1=(2-6)/2=-2 nie należy do dziedziny
x2=(2+6)/2=4
b) 2-(x+1)/(x-1)=(x+2)/(x-3)
dziedzina:
x-1=0
x=1
i
x-3=0
x=3
D=R \ {1,3}
2-(x+1)/(x-1)=(x+2)/(x-3)
(2(x-1)) / (x-1) - (x+1) / (x-1)=(x+2) / (x-3)
(2x-2-x-1) /(x-1) =(x+2) / (x-3)
(x-3) / (x-1)=(x+2) / (x-3)
mnożenie na krzyż
(x-3)^2 = (x-1)(x+2)
x^2-6x+9=x^2+2x-x-2
-7x=-11
x=11/7
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
0 0
werner2010 3.11.2014 (17:52)
rozwiązania w plikach poniżej
Załączniki
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie