Treść zadania

doma553

Bardzo proszę o rozwiązanie tych zadań z wyjaśnieniem , bo kompletnie ich nie rozumiem ;/ Bd bardzo wdzięczna , dam naj :)

Załączniki do zadania

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    1)
    Odp. B

    Dowód
    (zakładamy, że sin(alfa) jest różny od zera, czyli alfa różne od k * pi)
    Liczbę "1" zamianiamy na "jedynkę trygonometryczną".

    \frac{1}{\cos^2\alpha}=\frac{\cos^2\alpha+\sin^2\alpha}{\cos^2\alpha}=1 + \left(\frac{\sin\alpha}{\cos\alpha} \right )^2=1+\mbox{tg}^2\alpha

    ===================================

    2.
    Oba podpunkty zadania sprowadzają się do sprawdzenia, czy MOGĄ istnieć takie wartości funkcji

    trygonometrycznych, jak podane w zadaniu. Na przykład sinus i kosinus nie mogą być jednocześnie równe 1/2 -

    nie zgadza się suma ich kwadratów, która powinna dawać "1". To wykorzystujemy w przykładzie (a). Trochę inne

    liczenie jest w (b) - ale - jeśli się nie pomyliłem - też obliczenia dają sprzeczność.

    a)
    Suma kwadratów sinusa i kosinusa ma dawać "1" ("jedynka trygonometryczna").

    \left(\frac{\sqrt{2}}{3}\right)^2 + \left(\frac{1}{5}\right)^2 = \frac{2}{9}+\frac{1}{25}=\frac{59}{225}\neq 1

    Taki kąt NIE istnieje - "jedynka trygonometryczna" się nie zgadza.

    b)
    Z sinusa można obliczyć tangens. Wzór pewnie jest w podręczniku:

    \mbox{tg}\,\alpha = \frac{\sin\alpha}{\cos\alpha}=\frac{\sin\alpha}{\sqrt{1-\sin^2\alpha}}

    Wstawiamy 4/5 za sinus:

    \mbox{tg}\,\alpha = \frac{4/5}{\sqrt{1-(4/5)^2}}= \frac{4}{3}

    Powinien wyjść tg(alfa) = 3, ale wychodzi 4/3. Kąt nie istnieje.
    ===================================


    3.
    Licznik:
    Ponieważ 23 + 67 = 90 to:
    tg(67) = ctg(23) = 1 / tg(23)
    i cały licznik to:
    L = tg(23) / tg(23) - 2 = 1 - 2 = -1

    Mianownik:
    Ponieważ 17 + 73 = 90 to [ czytaj ^2 jako "do kwadratu" ]
    sin^2 (73) = cos^2 (17)
    i cały mianownik to:
    sin^2 (17) + cos^2 (17) = 1 [ "jedynka trygonometryczna" ]

    Całe wyrażenie:
    = licznik / mianownik = -1 / 1 = -1
    ===================================

    Proszę zgłoś zadanie 4 oddzielnie, bo to kupa liczenia,
    a ten tekst staje się za długi.

Rozwiązania

  • userphoto

    brakujące zadanie 4.
    a)
    (cos110/cos70) - tg160 *tg70
    wzory redukcyjne:
    cos110=cos(180-70)=-cos70
    tg160=tg(90+70)=-ctg70
    czyli:
    (-cos70/cos70)-(-ctg70)*tg70
    z pierwszego członu wychodzi (-1) , a w drugim członie stosujemy zależność tgx *ctgx=1
    a więc:
    (-1)-(-1)=(-1)+1=0
    b)
    (cos(90+40)/sin(180-40)) + tg(180-30)*tg60=
    =(-sin40/sin40) + (-tg30)*tg60=
    =(-1) + (-pierwiastek z3/3) *pierwiastek z3=
    (-1)+(-1)=-2

Podobne zadania

mala53 Bardzo proszę o pomoc! Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: mala53 19.4.2010 (11:00)
malutkaaaa90 bardzo prosze o pomoc Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: malutkaaaa90 26.4.2010 (17:52)
Nieznany Pilne!!!!! Muszę zrobić zadania ale kompletnie nie mam pojęcia o co w nich Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: Konto usunięte 1.5.2010 (12:45)
bereha Bardzo prosił bym o pomoc :) Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: bereha 6.5.2010 (16:59)
lewy402 Bryły bardzo proszę !!! Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: lewy402 7.5.2010 (11:21)

Podobne materiały

Przydatność 60% Renesans bardzo ogolnie.

Renesans, inaczej odrodzenie – jest to epoka w dziejach kultury europejskiej, trwająca od XV do XVI wieku (we Włoszech już od XIV wieku. Termin „odrodzenie został użyty po raz pierwszy przez Vasariego w celu scharakteryzowania tendencji w malarstwie włoskim. Literatura – Głównym prądem renesansu był humanizm. Wśród dziedzin sztuki uprzywilejowane miejsce wyznaczono sztuce....

Przydatność 80% Elektronika cyfrowa (BARDZO OBSZERNY MATERIAŁ)

ELEKTRONIKA CYFROWA W załączniku znajduje się obszerny materiał dotyczączy elektroniki cyfrowej - poniżej spis treści. SPIS TREŚCI 1. WPROWADZENIE 1.1. Systemy liczbowe 1.1.1. Dziesiętny system liczbowy 1.1.2. Dwójkowy system liczbowy 1.1.3. Szesnastkowy system liczbowy 1.2. Kody 2. PODSTAWOWE FUNKCJE LOGICZNE I FUNKTORY UKŁADÓW LOGICZNYCH 2.1. Wstęp 2.2....

Przydatność 70% Komuniakcja niewerbalna - bardzo dobra praca

„...Wykształcenie zdobywa się czytając książki, ale inne, ważniejsze wykształcenie - znajomość świata – zdobywa się tylko dzięki czytaniu ludzi i studiowaniu ich różnych wydań...” Lord Chesterfield „Listy do syna” Komunikacja niewerbalna istnieje już ponad milion lat. Jest więc znacznie starsza od mowy, powstałej prawdopodobnie w późnym plejstocenie, ok....

Przydatność 65% Historia - Renesans - bardzo podstawowe informacje.

Te podstawowe informacje wystarczyły abym uzyskała pozytywną ocenę - 5 Przyczyny wypraw geograficznych: Polityczne : Zdobycie przez Turków Konstantynopola Spory pomiędzy Portugalią a Kastylią o znaczenie i wzmocnienie państwa na arenie międzynarodowej Społeczne: Sukcesja feudalna: najstarszy z braci odziedzicza całą ziemię natomiast młodsi musza jakoś się...

Przydatność 50% Hydrologia bardzo dokładne opracowanie tematu.

Transpiracja- odparowywanie wody za pośrednictwem ciała organizmów, jej parowanie z powierzchni liści roślin, skóry i płuc zwierząt. Obieg wody w przyrodzie (cykl hydrologiczny): Pod wpływem ciepła słonecznego powierzchnia mórz i oceanów nieustannie paruje. Woda zmienia stan skupienia i masy pary wodnej mieszają się z powietrzem. Przy dostatecznie dużej wilgotności...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji