Treść zadania
Autor: doma553 Dodano: 29.9.2014 (18:35)
Bardzo proszę o rozwiązanie tych zadań z wyjaśnieniem , bo kompletnie ich nie rozumiem ;/ Bd bardzo wdzięczna , dam naj :)
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
Konto usunięte, 30.9.2014 (10:41)
brakujące zadanie 4.
a)
(cos110/cos70) - tg160 *tg70
wzory redukcyjne:
cos110=cos(180-70)=-cos70
tg160=tg(90+70)=-ctg70
czyli:
(-cos70/cos70)-(-ctg70)*tg70
z pierwszego członu wychodzi (-1) , a w drugim członie stosujemy zależność tgx *ctgx=1
a więc:
(-1)-(-1)=(-1)+1=0
b)
(cos(90+40)/sin(180-40)) + tg(180-30)*tg60=
=(-sin40/sin40) + (-tg30)*tg60=
=(-1) + (-pierwiastek z3/3) *pierwiastek z3=
(-1)+(-1)=-2Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
Bardzo proszę o pomoc! Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mala53 19.4.2010 (11:00) |
bardzo prosze o pomoc Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: malutkaaaa90 26.4.2010 (17:52) |
Pilne!!!!! Muszę zrobić zadania ale kompletnie nie mam pojęcia o co w nich Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: Konto usunięte 1.5.2010 (12:45) |
Bardzo prosił bym o pomoc :) Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: bereha 6.5.2010 (16:59) |
Bryły bardzo proszę !!! Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: lewy402 7.5.2010 (11:21) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Renesans bardzo ogolnie.
Renesans, inaczej odrodzenie – jest to epoka w dziejach kultury europejskiej, trwająca od XV do XVI wieku (we Włoszech już od XIV wieku. Termin „odrodzenie został użyty po raz pierwszy przez Vasariego w celu scharakteryzowania tendencji w malarstwie włoskim. Literatura – Głównym prądem renesansu był humanizm. Wśród dziedzin sztuki uprzywilejowane miejsce wyznaczono sztuce....
Przydatność 80% Elektronika cyfrowa (BARDZO OBSZERNY MATERIAŁ)
ELEKTRONIKA CYFROWA W załączniku znajduje się obszerny materiał dotyczączy elektroniki cyfrowej - poniżej spis treści. SPIS TREŚCI 1. WPROWADZENIE 1.1. Systemy liczbowe 1.1.1. Dziesiętny system liczbowy 1.1.2. Dwójkowy system liczbowy 1.1.3. Szesnastkowy system liczbowy 1.2. Kody 2. PODSTAWOWE FUNKCJE LOGICZNE I FUNKTORY UKŁADÓW LOGICZNYCH 2.1. Wstęp 2.2....
Przydatność 70% Komuniakcja niewerbalna - bardzo dobra praca
„...Wykształcenie zdobywa się czytając książki, ale inne, ważniejsze wykształcenie - znajomość świata – zdobywa się tylko dzięki czytaniu ludzi i studiowaniu ich różnych wydań...” Lord Chesterfield „Listy do syna” Komunikacja niewerbalna istnieje już ponad milion lat. Jest więc znacznie starsza od mowy, powstałej prawdopodobnie w późnym plejstocenie, ok....
Przydatność 65% Historia - Renesans - bardzo podstawowe informacje.
Te podstawowe informacje wystarczyły abym uzyskała pozytywną ocenę - 5 Przyczyny wypraw geograficznych: Polityczne : Zdobycie przez Turków Konstantynopola Spory pomiędzy Portugalią a Kastylią o znaczenie i wzmocnienie państwa na arenie międzynarodowej Społeczne: Sukcesja feudalna: najstarszy z braci odziedzicza całą ziemię natomiast młodsi musza jakoś się...
Przydatność 50% Hydrologia bardzo dokładne opracowanie tematu.
Transpiracja- odparowywanie wody za pośrednictwem ciała organizmów, jej parowanie z powierzchni liści roślin, skóry i płuc zwierząt. Obieg wody w przyrodzie (cykl hydrologiczny): Pod wpływem ciepła słonecznego powierzchnia mórz i oceanów nieustannie paruje. Woda zmienia stan skupienia i masy pary wodnej mieszają się z powietrzem. Przy dostatecznie dużej wilgotności...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
1 0
antekL1 30.9.2014 (10:08)
1)
Odp. B
Dowód
(zakładamy, że sin(alfa) jest różny od zera, czyli alfa różne od k * pi)
Liczbę "1" zamianiamy na "jedynkę trygonometryczną".
\frac{1}{\cos^2\alpha}=\frac{\cos^2\alpha+\sin^2\alpha}{\cos^2\alpha}=1 + \left(\frac{\sin\alpha}{\cos\alpha} \right )^2=1+\mbox{tg}^2\alpha
===================================
2.
Oba podpunkty zadania sprowadzają się do sprawdzenia, czy MOGĄ istnieć takie wartości funkcji
trygonometrycznych, jak podane w zadaniu. Na przykład sinus i kosinus nie mogą być jednocześnie równe 1/2 -
nie zgadza się suma ich kwadratów, która powinna dawać "1". To wykorzystujemy w przykładzie (a). Trochę inne
liczenie jest w (b) - ale - jeśli się nie pomyliłem - też obliczenia dają sprzeczność.
a)
Suma kwadratów sinusa i kosinusa ma dawać "1" ("jedynka trygonometryczna").
\left(\frac{\sqrt{2}}{3}\right)^2 + \left(\frac{1}{5}\right)^2 = \frac{2}{9}+\frac{1}{25}=\frac{59}{225}\neq 1
Taki kąt NIE istnieje - "jedynka trygonometryczna" się nie zgadza.
b)
Z sinusa można obliczyć tangens. Wzór pewnie jest w podręczniku:
\mbox{tg}\,\alpha = \frac{\sin\alpha}{\cos\alpha}=\frac{\sin\alpha}{\sqrt{1-\sin^2\alpha}}
Wstawiamy 4/5 za sinus:
\mbox{tg}\,\alpha = \frac{4/5}{\sqrt{1-(4/5)^2}}= \frac{4}{3}
Powinien wyjść tg(alfa) = 3, ale wychodzi 4/3. Kąt nie istnieje.
===================================
3.
Licznik:
Ponieważ 23 + 67 = 90 to:
tg(67) = ctg(23) = 1 / tg(23)
i cały licznik to:
L = tg(23) / tg(23) - 2 = 1 - 2 = -1
Mianownik:
Ponieważ 17 + 73 = 90 to [ czytaj ^2 jako "do kwadratu" ]
sin^2 (73) = cos^2 (17)
i cały mianownik to:
sin^2 (17) + cos^2 (17) = 1 [ "jedynka trygonometryczna" ]
Całe wyrażenie:
= licznik / mianownik = -1 / 1 = -1
===================================
Proszę zgłoś zadanie 4 oddzielnie, bo to kupa liczenia,
a ten tekst staje się za długi.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie