Treść zadania
Autor: ~ona Dodano: 3.6.2014 (22:57)
Wyznacz przedziały monotoniczności jeżeli:
a)f(x)=(x-1)do kwadratu +3
b)f(x)=-2x do kwadratu -4x+5
c)f(x)=-x do kwadratu -3
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Dany jest trójkąt o wierzchołkach A=(-4, 2) B=(0,4) C=(6,-4) a) wyznacz Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: MartaGrzeszczak1 29.3.2010 (17:43) |
wyznacz wszystkie liczby a i b dla których równanie ax - 4b = 2x = 8 nie Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: nikola29 15.4.2010 (19:01) |
pole kwadratu wpisanego w okrąg o promieniu 4 cm jest równe? Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: iwona5000 16.4.2010 (19:55) |
Wyznacz współrzędne punktów, w których prosta o równaniu x + 2y + 3 = 0 Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: lukaszunkile 18.4.2010 (16:16) |
Wyznacz równanie prostej do funkcji homograficznej Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: krystian2409 26.4.2010 (15:43) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Podnoszenie do kwadratu liczb z końcówką "5"
Aby podnieść (w pamięci) do kwadratu liczby zakończone cyfrą "5", należy wykonać następujące operacje:
1. Końcowe cyfry wyniku, to będzie "25";
2. Początkowe cyfry otrzymujemy mnożąc liczbę utworzoną z początkowych cyfr (bez końcowej piątki) podnoszonej do kwadratu liczby przez liczbę o jeden większą.
Dokładniej wyjaśnią to przykłady:
35^2 =...
Przydatność 65% List, w którym wyznacze cele na nowy rok szkolny.
Przysietnica 02.09.2009 Angeliko! Pierwszego września rozpoczęłam nowy rok szkolny. Pamiętam, że jest to dzień szczególny, także z powodu siedemdziesiątej rocznicy wybuchu II Wojny Światowej. Wiem, że wtedy wiele dzieci ie mogło...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
pinky-pink 3.6.2014 (23:26)
a) f(x) = (x-1)^2+3
p = 1, co można wyczytać z postaci kanonicznej funkcji, a jej ramiona skierowane są do góry, ponieważ znak przy najwyższej potędze x to "+"
funkcja maleje w przedziale x∈(-∞;1>
funkcja rośnie w przedziale x∈<1;+∞)
b) f(x) = -2x^2-4x+5
p = -b/2a = -(-4)/2*(-2) = 4/(-4) = -1
ramiona funkcji skierowane są do dołu, ponieważ znak przy najwyższej potędze funkcji to "-"
funkcja rośnie w przedziale x∈(-∞;-1>
funkcja maleje w przedziale x∈<-1;+∞)
c) f(x) = -x^2-3
p = -b/2a = 0/2*(-1) = 0
ramiona funkcji skierowane są do dołu, ponieważ znak przy najwyższej potędze funkcji to "-"
funkcja rośnie w przedziale x∈(-∞;0>
funkcja maleje w przedziale x∈<0;+∞)
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie