Treść zadania

mink

W podanym zdaniu podkreśl orzeczenie.Wypisz związki,w których występuje ta część zdania.Nad kreskami zapisz odpowiednie pytania.
O północy Kopciuszek szybko wybiegł z pałacu.
........................... -związek podmiotu z orzeczeniem
wyrazy nadrzędne wyrazy podrzędne
............................. ...................... ............................
............................ ...................... ...........................
........................... ....................... ..........................

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

  • Robiłem kiedyś te zadanie :) Łap http://e-pobieranie.pl/c38b782cbf/d68e595993

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

Podobne zadania

miiistrzu PROSZE O POMOC SZYBKO *może być w 1 zdaniu Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: miiistrzu 18.4.2010 (18:11)
marta22143 Wypisz w dwóch grupach bohaterów nauczycieli i uczniów powieść pt. Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: marta22143 19.4.2010 (14:51)
Limonkaa Podmiot, orzeczenie, okreslenia Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 7 rozwiązań autor: Limonkaa 22.4.2010 (17:29)
Limonkaa Podmiot, orzeczenie, okreslenia Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 4 rozwiązania autor: Limonkaa 22.4.2010 (17:45)
Limonkaa . Podmiot, orzeczenie, okreslenia Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 2 rozwiązania autor: Limonkaa 22.4.2010 (18:54)

Podobne materiały

Przydatność 65% Coniunctivus w zdaniu głównym

1. Coniunctivus hortativus - wezwania - Gaudeamus igitur, iuvenes dum sumus. (Cieszmy się więc, dopóki młodzi jesteśmy.) - Speremus pariter, parite metuamus. (W miłości na równi ufajmy i na równi lękajmy się.) 2. Coniunctivus iussivus - rozkazu - Audiatur et altera pars. (Niech zostanie wysłuchana i druga strona.) - Quidquid agis prudenter ages et respice finem. (Cokolwiek...

Przydatność 60% Rodzaje orzeczeń i podmiotów w zdaniu.

Orzeczenie to część zdania informująca o czynności lub stanie podmiotu. Odpowiada na pytania "co robi? co się z ni dzieje?" Orzeczenie w zdaniu może być wyrażone w różny sposób. Istnieją dwa rodzaje orzeczeń: ~ orzeczenie czasownikowe (proste) - wyrażone najczęściej czasownikiem w formi osobowej, np. Ala dotarła do domu po dziewiątej....

Przydatność 65% Czasownik (funkcja w zdaniu, pisownia z cz. bym, byś, by..., akcent)

FUNKCJA CZASOWNIKA W ZDANIU Czasownik w formie osobowej pełni w zdaniu funkcję orzeczenia, czyli informuje, co dzieje się z podmiotem. Forma orzeczenia zależy od podmiotu. Np. Chłopcy pisali w zeszytach. Dziewczyny pisały na tablicy PISOWNIA CZĄSTEK bym, byś, by… •Cząstki bym, byś, by… piszemy łącznie: - z czasownikami w formie osobowej, (np. powiedziałbym,...

Przydatność 55% Na przykładzie Sienkiewiczowskiej kreacji Jana Kazimierza ukazanej w podanym fragmencie "Potopu" scharakteryzuj jeden ze sposobów przedstawienia władców w literaturze.

Wliteraturze władca jest przedstawiany w różnoraki sposób. W "Antygodnie" Sofoklesa pojawia się bezwzględny Kreon, który skazuje Antygonę na smierć za pochówek zwłok zmarłegobrata - zdrajcy ojczyzny. Makbet w Szekspirowskim "Makbecie" morduje przyjaciół i poddanych, by utrzymać władzę i zapobiec wyjściu na jaw jego dotychczasowych zbrodni, w tym zabójstwa Dunkana - swojego...

Przydatność 60% Wykład mądrości życiowej w ostatnim utworze cyklu „Trenów” Jana Kochanowskiego. Zinterpretuj wypowiedź matki poety, zawartą w podanym fragmencie „Trenu XIX”.

„Tren XIX” albo „Sen” jest ostatnim utworem z cyklu „Trenów” Jana Kochanowskiego. Przynosi pocieszenie. Zbolały ojciec stara się spojrzeć na życie trzeźwym okiem, chce znaleźć ukojenie w bólu. Utwór stanowi powrót do dawnych przekonań poety, spowodowany ukazaniem się mu zmarłej, napominającej go matki z Urszulką na ręku. W obszernym liryku podmiot relacjonuje...

0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji