Treść zadania
Autor: ~Quantum Dodano: 15.4.2014 (07:55)
Podaj dowód na to, że kąt nachylenia płaszczyzny [alfa] jest zawsze taki sam jak kąt [alfa] między siłą [F] i wektorem prostopadłym do powierzchni na której leży przedmiot.
Rysunek:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Rownia_tarcie.svg
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
jaki jest opór przewodnika przez ktory w czasie 2s przepływa 12*10to potegi Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: marla218 8.4.2010 (21:57) |
oblicz jaką siłą wyciskane jest lekarstwo z igły strzykawki lekarskiej Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: cobrastyle20 16.4.2010 (15:17) |
Podaj treśc zasady zachowania energii mechanicznej Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: jowita11 17.4.2010 (22:50) |
oblicz predkosc poczatkowa kuli armatniej .Armata jest ustawiona poziomo w stosu Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: adas123 18.4.2010 (15:16) |
co to jest paradoks bliżniat i na czym polega? Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: maziczek 27.4.2010 (17:52) |
Podobne materiały
Przydatność 55% Podaj definicję języka i onów jego główne funkcje
język - jest to system znaków prostych (wyrazy) oraz reguły ich łączenia w znaki złożone (zdania, czyli gramatyka). Funkcje języka: - komunikatywna a)informatywna - są to teksty pozbawione elementów emocjonalnych np. teksty naukowe, popularnonaukowe, ogłoszenia, programy informacyjne b)impresywna - celem jest wywołanie określonych reakcji u odbiorcy np. teksty...
Przydatność 70% Kogo nazwiesz idealistą? podaj przykłady bohaterów w polskiej literaturze
Idealizm to wiara w nadrzędność norm moralnych i prawnych nad twardą rzeczywistością dnia codziennego. W tym sensie idealizm jest pokrewny romantyzmowi Idealista to człowiek kierujący się w postępowaniu wzniosłymi zasadami, zdolny do poświęceń dla ich realizacji, wyobrażający sobie świat lepszym niż jest on w rzeczywistości. Idealista to także marzyciel, fanatyk idei,...
Przydatność 70% Jak licealista powinien rozumieć słowo odpowiedzialność? Podaj dwa konkretne przykłady.
Odpowiedzialność ma wiele znaczeń. Można być odpowiedzialnym za siebie, za kogoś, można brać na siebie odpowiedzialność i można ponosić odpowiedzialność. Słownikowa definicja odpowiedzialności brzmi: ?Odpowiedzialność, obowiązek ponoszenia przewidzianych przez przepisy prawne konsekwencji zachowania się własnego lub innych osób. W zależności od przyjętego dla...
Przydatność 70% Podaj nazwiska kilku znanych polskich reżyserów teatralnych, bądź filmowych. Zaprezentuj jednego z nich.
Podaj nazwiska kilku znanych polskich reżyserów teatralnych, bądź filmowych. Zaprezentuj jednego z nich. Jest wielu wybitnych polskich reżyserów. Wymienię jednak tych zasłużonych, których wkład w polskie kino był ogromny. Jerzy Hoffman – sfilmował Trylogię H. Sienkiewicza („Pan Wołodyjowski”, „Potop”, „Ogniem i mieczem” – film najnowszy, z rewelacyjną...
Przydatność 50% Które z praw Konwencji Praw Dziecka są najczęściej łamane, podaj przyczyny.
20 listopada 1989 roku została uchwalona Konwencja Praw Dziecka przez ONZ. W Polsce obowiązuje ona od 1991 roku. Według konwencji dziecko ma między innymi prawo do życia bez przemocy i poniżania, ale niestety niektóre dzieci nawet we własnym domu spotykają się z łamaniem tego prawa. Przyczyn jest wiele: alkoholizm, trudne dzieciństwo, zmiany w psychice spowodowane różnymi...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 15.4.2014 (14:55)
Tobie pewnie chodzi o to, dlaczego jeśli kąt nachylenia równi do poziomu wynosi"alfa"
(ten kąt alfa po lewej stronie rysunku w podanym linku)
to kąt między F2 i G (na tym samym rysunku) też ma być "alfa", czy tak ?
Najprościej to tak: W geometrii jest takie twierdzenie:
"kąty o ramionach wzajemnie prostopadłych są równe".
Zauważ, że:
Wektor G jest prostopadły do poziomu
Wektor F2 jest prostopadły do powierzchni równi, więc:
ramiona kąta utworzonego przez powierzchnię równi i poziom
są prostopadłe do kąta utworzonego przez wektory G i F2.
Z twierdzenia geometrycznego podanego wyżej wynika,
że alfa jest tam, gdzie na rysunku.
OK, a jak udowodnić to geometryczne twierdzenie, jeśli w szkole go nie ma?
Masz elementarny dowód, tylko w "niematematycznym" języku.
Zauważ, ze: poziom, powierzchnia równi i kawałek czerwonego wektora G
tworzą trójkąt prostokątny mający po lewej stronie kąt alfa.
Wobec tego kąt między wektorem G i powierzchnią równi to beta = 90 - alfa.
(zaznacz sobie beta na rysunku!)
Ale niebieski wektor F2 jest prostopadły do powierzchni równi,
więc kąt między G i F2 to: 90 - beta, czyli:
90 - beta = 90 - (90 - alfa) = alfa. No i koniec dowodu.
Oczywiście "matematycznie" trzeba by te kąty i trójkąty ponazywać, używać słów "miara kąta itp., ale tu chodzi o zadanie z fizyki... Nie trzeba być aż tak ścisłym
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie