Treść zadania
Autor: sawii Dodano: 14.4.2014 (19:20)
dopisz dialog między Wacławem a Klarą na podstawie aktu I scena 6
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Co z tą Polską? Czy zmierza w dobrym kierunku? Na podstawie różnych Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: dominisia236 28.3.2010 (18:12) |
na podstawie słowników wyjasnij różnice znaczeniowe między wyrazami podobnymi w Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: klaudia 7.4.2010 (15:01) |
jaka jest rola poety i poezji na podstawie wiersza C. Miłosza pt. "Który Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: kinia142 7.4.2010 (19:18) |
Ułóż dialog pomiędzy kolegami z klasy na temat ,,Kamieni na Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Laura 8.4.2010 (16:28) |
scena balkonowa 'romea i julii' Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: melaaaa 12.4.2010 (13:35) |
Podobne materiały
Przydatność 70% Dialog o sporcie - Alles Klar
X:Hello, wie geht\'s?? y:Hello, danke, gut X: Treibst du ein Sport?? y: ja, Ich treibe Schwimmen Findest du das atrakttiv? Ja,alle Kampfsportarten sind attraktiv,aber Schwimmen finde ich am attraktivsten. x: Wo treibst du?? y: Im Schwimmbad. Ich geho.re im Verein.Da gibt es gute Trainer.Die ku.mmern sich um alles. x: Prima. Wie oft treibst du?? y:Derimal in der Woche... x: Warum...
Przydatność 55% Alles Klar 2a ściąga z chorób i dialog
Was ist los? - Co sie dzieje, Was tut dir weh? - Co dolega, Du siehst nicht gut/ schlecht; Sehr schlimm? ? czy bardzo źle; Sind die Schmerzen (sehr) stark? ? czy ból jest (całkiem) silny?; e Zanschmerzen; Kopf-; Bauch-,Hals-, Bein-, Augen-, Ohren-; Es ist schlim ? jest źle; Es geht ? ujdzie; sich schlecht fhlen ? źle się czuć; keinen Apetit haben ? nie mieć apetytu; sich mde und...
Przydatność 55% Charakterystyka Kordiana - na podstawie aktu I i II oraz scen 4 i 5 z aktu III.
Kordian, bohater dramatu Juliusza Słowackiego, przedstawiony zostaje w pierwszym akcie utworu jako piętnastoletni chłopiec. Chłopiec jest nadwrażliwy, przeżywa rzeczywistość znacznie intensywniej niż jego rówieśnicy, kieruje się w życiu raczej sercem niż rozumem. Jest on zbyt dojrzały jak na swój wiek i nieszczęśliwie zakochany w starszej od siebie Laurze, która uważa go...
Przydatność 70% Kordian Winkelriedem narodów na podstawie aktu III sceny 6,
Kordian to osoba z wielkim ego, czasami wręcz śmieszna z powodu pewności siebie. Na końcu aktu I Kordian jest bardzo załamany psychicznie, ale mimo to nie potrafi popełnić samobójstwa. Jest on typowym bohaterem romantycznym, cechującym się nadmierną wrażliwością, sentymentalną ?chorobą wieku? (?jaskółczy niepokój?), nieszczęśliwą miłością i brakiem umiejętności...
Przydatność 70% Na podstawie „ Kordiana” (scena na górze Mont Blanc) J. Słowackiego scharakteryzuj postać tytułową jako bohatera romantycznego.
Cechy bohatera romantycznego; wojownik o wolność, skłócony ze światem, rozdarty wewnętrznie, samotny, nieszczęśliwie zakochany (prowadząca do samobójstwa), idealizuje miłość, zbuntowany wewnętrznie, indywidualista. Kordian jest przedstawicielem pokolenia romantyków. Juliusz Słowacki tworząc dramat „Kordian” , odwołuje się do znanych wzorców literackich np. do...
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie