Treść zadania
Autor: serce1916 Dodano: 29.3.2014 (19:54)
Podzielnym przedział <0; 5> zawarty w osi Ox na n przedziałów równej długości. Załóżmy, że te przedziały są podstawami prostokątów leżących pod wykresem funkcji o równaniu y=x2+4. Jak duże wartości może osiągnąć Sn, gdy n rośnie nieograniczenie.
wskazowka w załączniku
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Proszę pomóżcie w zadaniu. zad. Wykres ciągu (an) zawarty jest w Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: guciak25 20.1.2011 (12:21) |
odcinek o końcach (-1, -1) i (1, 3) jest zawarty w prostej: a) y = x b) y Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: slon21 4.2.2011 (18:36) |
w trójkącie równoramiennym kąt alfa zawarty miedzy ramionami jest o 12 Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: olinka1979 25.10.2011 (21:05) |
Dany jest wierzchołek trójkąta równobocznego C=(-4,2). Bok AB zawarty jest Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: saritkaaa1 22.2.2012 (19:27) |
oblicz pole ii obwod trojkata,ktorego dwa boki sa rowne 5 i 8 a kat zawarty Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: anulka237K 19.1.2013 (16:27) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Na czym polega mesjanizm narodowy zawarty w Widzeniu ks. Piotra.
Bóg nie raczył odpowiedzieć dumnemu Konradowi, miotającemu się w swojej celi pod presją uczucia. Lecz odpowiedział skromnemu duchownemu, który nazywa się sam prochem i mieczem ks. Piotrowi. Ks. Piotr przeżywa w swojej celi Widzenie. To jest właśnie odpowiedź Boga mistyczne uniesienie, w efekcie, którego dane jest księdzu ujrzeć dzieje Polski i jej przyszłość. Całość...
Przydatność 60% Zbigniew Herbert - Poeta współczesności. Pytania o sens życia zawarty w wybranych utworach.
Zbigniew Herbert w swej twórczości podejmuje pytania o sens istnienia, próbuje odszukaćć receptę na godny sposób życia. Jego filozoficzno-moralne utwory zawierają rozważania nad współczesnym światem i dzisiejszym człowiekiem. Poruszają też problem roli sztuki w dzisiejszym człowiekiem. Punktem wyjścia dla Herbertowskich rozważań staje się humanistyczna tradycja kultury...
Przydatność 60% Porównanie "Ody na zawarty pokój 1809" K. Koźmiana z "Odą do młodości " A. Mickiewicza.
Tradycja klasyczna romantyczne spojrzenie na swiat. Porownaj "Ode na pokoj w roku 1809" K.Kozmiana i "Ode do mlodosci" A. Mickiewicza. Epoka klasycystyczna wzorowala sie na tradycjach antycznych. Scislym kanonem oswieceniowym byla wowczas oda stworzona przez Pindara. Odznaczala sie ona patrtycznym stylem i opiewa wielkie symbole, idee, znakomitych ludzi i wazne...
Przydatność 100% Czy zgadzasz się ze stwierdzeniem, że późniejsze pokolenia Polaków zrealizowały nakaz zawarty w zwrotce wiersza: „Testament Mój” Juliusza Słowackiego?
Juliusz Słowacki pisał: „Lecz wy, coście mnie znali, w podaniach przekażcie, żem dla ojczyzny sterał moje lata młode; A póki okręt walczył – siedziałem na maszcie, a gdy tonął – z okrętem poszedłem pod wodę.” Te słowa mobilizowały młodych Polaków. Dzięki temu Polska walczyła, więc zgadzam się, że Polacy realizowali ten nakaz. Po pierwsze, gdyby Polacy...
Przydatność 85% Porównaj obraz Boga zawarty w "Hymnie" Juliusza Słowackiego i "Wielkiej Improwizacji" z III części "Dziadów" Adama Mickiewicza. Zwróć uwagę na postawę podmiotu mówiącego.
Zadziwiające, jak różny może być obraz Boga w utworach czołowych twórców polskiego romantyzmu... Porównując Hymn Juliusza Słowackiego i Wielką Improwizację z Dziadów Adama Mickiewicza, nie sposób wręcz tego nie zauważyć. W obu utworach podmiot zwraca się do Boga bezpośrednio, jednak jak różne są to postawy... Podmiot z Hymnu Słowackiego żali się do Boga, niejako...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 30.3.2014 (01:09)
[ czytaj ^2 jako "do kwadratu" ]
Zrób proszę rysunek.
Wykres funkcji zaczyna się w punkcie (0, 4) i kończy w punkcie (5,29).
Zauważ, że można "odciąć" pod wykresem prostokąt o podstawie = 5
i wysokości równej 4 (czyli o polu równym 20) i sumować tylko prostokąty
leżące powyżej, czyli jakby dla funkcji g(x) = x^2.
Podstawa każdego małego prostokąta ma długość 5 / n.
Pamiętaj, że prostokąty leżą POD wykresem funkcji - teraz g(x), NIE f(x)
więc pierwszy prostokąt po lewej ma wysokość 0^2 = 0
drugi z kolei prostokąt ma wysokość: (5/n)^2
trzeci z kolei prostokąt ma wysokość: (2 * 5/n)^2
....
ostatni prostokąt ma wysokość [ (n-1) * 5/n ]^2
Pola prostokątów dostaniemy gdy pomnożymy wysokości przez 5/n.
Zobaczmy, ile wynosi suma pól S'prim POD wykresem funkcji x^2,
(S'prim dlatego żeby się nie myliło z S, a "prim" piszę słownie,
bo samo S' trudno zauważyć w tekście).
S' = \sum\limits_{k=0}^{n-1}\left[\frac{5}{n}\cdot \left(k\cdot\frac{5}{n}\right)^2\right]=\frac{125}{n^3}\,\sum\limits_{k=0}^{n-1} k^2
Wyłączyliśmy czynnik 125/n^3 przed sumę, gdyż NIE zależy on od "k".
Teraz przyda się wskazówka. Wstawiamy ją w miejsce sumy kwadratów.
S' = \frac{125}{n^3}\cdot\frac{1}{6}n(n-1)(2n-1) =\frac{125}{6}\,\frac{2n^3 - 3n^2 + n}{n^3}
Gdy "n" rośnie nieograniczenie to można zaniedbać wyrazy z n^2 i n w ułamku powyżej i cały ułamek dąży do 2, czyli
S'prim dąży do 125 / 6 * 2 = 125 / 3.
Całe pole to suma S'prim oraz pola "20" tego odciętego prostokąta, czyli
S = 125/3 + 20 = 185 / 3 = 61 i 2/3
Ten wynik jest poprawny, sprawdzenie leży poza zakresem szkoły średniej,
ale to, co obliczyliśmy, to całka z funkcji x^2 + 4 w przedziale <0; 5>
i ta całka wychodzi dokładnie tyle samo :)
W zapisie "całkowym", jak Cię to interesuje, wygląda to tak:
\int\limits_0^5 (x^2 + 4)\,dx = \left|\frac{x^3}{3}+4x\right|_0^5= \frac{5^3}{3}+4\cdot 5 - 0 = \frac{185}{3}
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie