Treść zadania
Autor: kamiln155 Dodano: 25.3.2014 (19:35)
Zapisz podane wyrażenia w najprostrzej postaci:
-(5a+2b)-3+(-a+7b-9)'
3x-2x(6+0,5x)
(2t(2kwadrat)-4t+6)-(t(2kwadrat+3t-11)
-(2-y(2kwadrat)-(8+0,5y(2kwadrat):2
(m+n)-2m+3n
(5xyz-2xz)+4zx-7zyx)
(2xy+4y(2kwadrat)-(3yx-2y(2kwadrat)
3abc-2abc+5bac)
10x(2kwadrat) y -(5xy(2kwadrat)-8x(2kwadrat)y)
-x(2kwadrat-2xy)-(xy-2x(2kwadrat+4)+3xy-x(2kwadrat)
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Zapisz w postaci sumy. a) ( 1 / 2 + x ) do kwadratu b)(-2a+2b) do kwadratu Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Ilonus 30.3.2010 (16:25) |
Sprawdź, czy liczba 2 spełnia podane równanie. a) 4x + 5=21 b)4x + Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: jessica252 17.4.2010 (11:21) |
jak zapisac w najprostrzej postaci? Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 5 rozwiązań | autor: saniulk123 21.4.2010 (15:38) |
Zapisz odpowiednie równanie za x długopisów po 2,40 zł i dwa razy więcej Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: robert193 12.5.2010 (19:13) |
Zapisz odpowiednio równanie Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 6 rozwiązań | autor: robert193 12.5.2010 (19:19) |
Podobne materiały
Przydatność 55% Harmonia i niepokój doświadczeniem człowieka renesansu.Rozwiń temat,analizując podane utwory Jana Kochanowskiego .
Mamy przed sobą dwa wiersze Jana Kochanoeskiego. Pierwszy z nich to "Pieśń świętojańska o Sobótce", drugi to "Tren XVII". Oba te utwory zostały napisane przez jednego człowieka , typowego perzedstawiciela epoki "renesansu", a jednak są tak bardzo różne w swojej wymowie. Abyśmy mogli dokonać analizy tych utworów , musimy najpierw zdać sobie...
Przydatność 75% Zinterpretuj podane fragmenty noweli „Gloria victis”, charakteryzując przyrodę jako świadka opisywanych zdarzeń.
"Gloria victis" Elizy Orzeszkowej to opowiadanie relacjonujące przebieg epizodu z powstania styczniowego, gdzie chór leśnych drzew i polnych kwiatów opowiada o ważnym wydarzeniu historycznym. Ta personifikacja pomogła autorce wyrazić swój pogląd na sprawę, o której nie mogła pisać inaczej, jak za pomocą języka ezopowego. Pisarka swym utworem złożyła hołd odwadze...
Przydatność 85% Portret XVII-wiecznego Sarmaty. Analizując podane fragmenty „Potopu” H. Sienkiewicza, dokonaj charakterystyki Zagłoby, bohatera powieści.
Onufry Zagłoba to doskonały przykład XVII-wiecznego Sarmaty. Postawa tego bohatera, jego czyny i słowa są typowe dla tej właśnie grupy społecznej. Poniższe fragmenty w pełni obrazują postać Zagłoby jako idealnego szlachcica sarmackiego. Pierwszy fragment to przemowa Zagłoby w Kiejdanach, tuż przed zdradą Radziwiłła. Szlachcic wymienia w niej swoje liczne zalety....
Przydatność 75% Harmonia i niepokój doświadczeniem człowieka renesansu. Rozwiń temat analizując podane fragmenty
Harmonia i niepokój są to dwa przeciwieństwa i już od początków świata towarzyszą człowiekowi. Pierwsze kojarzy nam się z błogim spokojem, szczęściem, natomiast drugie budzi w nas jedynie negatywne odczucia: niepewność, brak bezpieczeństwa, lęk. Jan Kochanowski, człowiek renesansu w swoich dziełach przedstawia nam swoją wizję tych dwóch stanów. Pierwszym utworem,...
Przydatność 70% Portret XVII-wiecznego Sarmaty. Analizując podane fragmenty „Potopu” H. Sienkiewicza, dokonaj charakterystyki Zagłoby, bohatera powieści.
Jan Onufry Zagłoba to z calą pewnością najbardziej pozytywna postać „Potopu” Henryka Sienkiewicza. Mimo swojego komizmu, odznacza się również ogromną inteligencją, a także uosabia cechy typowego XVII-wiecznego Sarmaty. We fragmencie przemowy Zagłoby w Kiejdanach, która odbyła się przed zdradą Radziwiłła, bardzo wyraźnie widać przywódcze zdolności...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
2 0
sonar 25.3.2014 (21:35)
-(5a+2b)-3+(-a+7b-9)=
= - 5a - 2b - 3 - a + 7b - 9=
= - 5a -a - 2b + 7b - 3 - 9 =
= - 6a + 5b - 12
3x-2x(6+0,5x)=
= 3x - 2x*6 - 2x*0,5x=
= 3x - 12x - x^2=
= -x^2 + 3x - 12x=
= - x^2 - 9x
po wyłączeniu przed nawias wspólnego czynnika :
-x^2 - 9x= -x(x + 9)
(2t^2-4t+6)-(t^2+3t-11) =
= 2t^2 - 4t + 6 - t^2 - 3t + 11=
= 2t^2 - t^2 - 4t - 3t + 6 + 11=
= t^2 - 7t + 17
-(2-y^2)-(8+0,5y^2):2 =
= -2 + y^2 - 8:2 - 0,5y^2:2=
= - 2 + y^2 - 4 - 0,25y^2=
= y^2 - 0,25y^2 - 2 - 4=
= 0,75y^2 - 6
(m+n)-2m+3n=
= m+ n - 2m +3n=
= m - 2m + n + 3n=
= - m + 4n
(5xyz-2xz)+4zx-7zyx)=
= 5xyz - 2xz + 4xz - 7xyz =
= 5xyz - 7xyz - 2xz + 4xz=
= - 2xyz + 2xz
po wyłączeniu przed nawias wspólnego czynnika :
- 2xyz + 2xz=
= 2xz( -y + 1)
(2xy+4y^2)-(3yx-2y^2)=
= 2xy + 4y^2 - 3xy + 2y^2=
= 2xy - 3xy + 4y^2 + 2y^2=
=- xy + 6y^2
po wyłączeniu przed nawias wspólnego czynnika :
- xy + 6y^2=
= y(-x + 6y)
3abc-2abc+5bac=
= 3abc - 2abc + 5abc =
= 6 abc
10x^2y -(5xy^2-8x^2y)=
= 10x^2y - 5xy^2 + 8x^2y=
= 10x^2y + 8x^2y - 5xy^2=
= 18x^2y - 5xy^2
Zastanawiam się czy w pierwszym wyrażeniu nawias ma być przed minusem czy też minus jest w nawiasie
Mam z tym kłopot, bo nie wiadomo gdzie ten nawias się zaczyna.
I wersja -> minus jest w nawiasie
(-x^2-2xy)-(xy-2x^2+4)+3xy-x^2=
= - x^2 - 2xy - xy + 2x^2 - 4 + 3xy - x^2=
= - x^2 - x^2+ 2x^2 - 2xy - xy + 3xy - 4=
= - 4
II wersja -> minus jest przed nawiasem
- (x^2-2xy)-(xy-2x^2+4)+3xy-x^2=
= - x^2 + 2xy -xy + 2x^2 - 4 + 3xy - x^2=
= - x^2 + 2x^2 - x^2 + 2xy - xy + 3xy - 4 =
= 4xy - 4
po wyłączeniu przed nawias wspólnego czynnika :
4xy - 4 = 4(xy - 1)
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie