Treść zadania
Autor: berta1105 Dodano: 15.3.2014 (09:17)
W pewnej szkole 47% uczniów uczęszcza na kółko plastyczne, a 65% uczniów uczęszcza na kółko muzyczne. Wiadomo ponadto, że 30% uczniów uczęszcza na obydwa kółka. Oblicz prawdopodobieństwo, że losowy wybrany uczeń tej szkoły nie uczęszcza na żadne z tych kółek.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
dziewczęta stanowią 60% wszystkich uczniów pewnej szkoły.Ile dziewcząt Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: gosia21051991 7.4.2010 (11:19) |
Różnica pewnej liczby i jej odwrotności jest równa 10. Wykaż, że suma Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: gites95 29.9.2010 (18:39) |
Różnica pewnej liczby i jej odwrotności jest równa 10. Wykaż, że suma Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: gites95 29.9.2010 (18:40) |
Różnica pewnej liczby i jej odwrotności jest równa 10. Wykaż, że suma Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: gites95 29.9.2010 (18:41) |
Różnica pewnej liczby i jej odwrotności jest równa 10. Wykaż, że suma Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: gites95 29.9.2010 (18:41) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Operacje Plastyczne
Moda na operacje plastyczne przyszła do Polski z zachodu. Coraz więcej Polaków myśli o „poprawkach” w swoim wyglądzie. Mała korekta nosa bądź odsysanie tłuszczu już prawie nikogo nie dziwi. Ale czy warto zmieniać swoje ciało? Ludzie idą na operację z wielu powodów. Są plusy i minusy. Taki zabieg może też zmienić wiele w sprawach prawnych. Zacytuję fragment wywiadu z...
Przydatność 50% Dlaczego ludzie robią operacje plastyczne?
Dlaczego ludzie robią operacje plastyczne? Czy to tylko zabieg kosmetyczny, tylko poprawa wyglądu czy coś więcej-zmiana osobowości, własnego "ja"? Czy po operacji możemy stać się kimś innym? Uważam, że wszystko jest dla ludzi, byle z umiarem, człowiek ma prawo do decydowania o własnym ciele. Nie mam nic przeciwko samym operacjom, bo najczęściej są wykonywane, aby...
Przydatność 50% Opis przeżyć wewnętrznych - "Historia pewnej kobiety"
Na Podhalu żyła kobieta o imieniu Emilka. Mieszkała w pięknym domu z mężem i dwoma synami. Pewnej nocy obudziły ją dziwne odgłosy dochodzące z dołu. Zeszła cicho po schodach, wzięła z kuchni nóż i zajrzała ostrożnie do salonu. Stał tam wysoki mężczyzna w kominiarce. Ogarnął ją strach, a serce załomotało w piersi. Potem była już tylko krew, mnóstwo krwi i leżący...
Przydatność 80% „Analizując wybrane teksty kultury przedstaw literackie, plastyczne i filmowe wizje PRL”
PRZECZYTAJ!!! najpierw powiem tak. nie wem na jakiego tarfisz nauczyciela bo m isie nie udało. on był za PRl em a ja nie i dzieki temu po najnizszej lini zdałem mature z polskiego. jak coś potrzeba do tego teamtu to dajcie cynk. nie ręcze że jest to super. ale zdać sie da. email\": zgrychu małpa wp kropka pl Wizja PRL, z jaką obecnie mamy do czynienia, jest obrazem, który z...
Przydatność 60% Instrukcja przeciwpożarowa w szkole
Zasady ogólne. Zgodnie z artykułem 4 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej, dyrektor szkoły zapewniając jej ochronę przeciwpożarową zobowiązany jest w szczególności: przestrzegać przeciwpożarowych instrukcji budowlanych, instalacyjnych i technologicznych, wyposażyć budynek, obiekt lub teren w sprzęt pożarniczy i ratowniczy oraz środki gaśnicze...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
1 0
antekL1 17.3.2014 (00:19)
Domyślasz się, że procenty zamieniamy na ułamki typu 0,47, jak dalej.
Oznaczmy:
Zdarzenie A - uczeń jest na plastycznym. p(A) = 0,47 jak wynika z zadania.
Zdarzenie B - uczeń jest na muzycznym. p(B) = 0,65 jak wynika z zadania.
Zdarzenie: A n B oznacza wtedy, że uczeń jest na obu kółkach i mamy:
p(A n B) = 0,3 - jak wynika z zadania.
Liczymy, jaka jest szansa na to, że uczeń jest na jakimś z kółek,
(jednym z nich lub obu) czyli liczymy prawdop. przynależności do A u B.
Wzór standardowy, którego już wielokrotnie (nad)używałem: :))
p(A u B) = p(A) + p(B) - p(A n B) = 0,47 + 0,65 - 0,3 = 0,82
Inaczej mówiąc 82% uczniów z tej szkoły jest w tych kółkach,
w jednym z dwóch, lub w obu.
No to reszta nie jest w żadnym z tych kółek.
Zdarzenie odwrotne, przeciwne, czy jak mu tam, p(Xprim) = 1 - p(X) daje:
p[ nieprawda, że "A u B") ] = 1 - 0,82 = 0,18. I to koniec.
Oczywiście NIE przepisuj moich wygłupów, tylko definicje: A, B, AnB
i te dwa wzory - patrz też niżej.
Ja NAPRAWDĘ NIE jestem nauczycielem matmy, jak ktoś mi sugerował.
Nie nadaję się do pisania podręczników.
========================
Proszę oznacz sobie to "nieprawda, że 'A u B')" tak, jak na lekcjach,
często to jest znaczek "tylda" (o taki: ~ ), czasem wykrzyknik, kreska, prim, itp.
Patrząc na Twoje poprzednie zadania zapisałbym to tak:
p[\,(A \cup B)' ] = 1 - 0{,}82 = 0{,}18
"Primuję" CAŁĄ sumę A u B, to ważne!
Antek
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie