Treść zadania
Autor: Konto usunięte Dodano: 10.3.2014 (20:20)
Witam serdecznie. Bardzo proszę o sprawdzenie czy dobrze zrobione są te zadania. Bardzo mi zależy!!!!!!!!!!!!!
Zadanie 1. Liczby x-3, 2x, 5x+18 są kolejnymi wyrazami ciągu geometrycznego ( an ). Oblicz x.
(2x 2)= (x-3)•(5x+18)
4x2 = 5x2 + 18x - 15x – 54
4 x2 – 5 x2 – 18 + 15x + 54 = 0
- X2 - 3x + 54 = 0
Δ =(- 3) 2 - 4 • (1) • 54
Δ = 9 + 216
Δ = 225
√Δ = 15
X1 = 3 -15/ - 2 = -12 /- 2 = -9
X2 = 3 + 15/ - 2 = 18 / - 2 = 6
X = 6
Zadanie 2. Rozwiąż równania.
a). x3 + 5x2 - 9x - 45 = 0
x2 ( x + 5 ) – 9 ( x + 5) = 0
(x2-9) (x+ 5) = 0
(x-3)(x+3)(x+5)=0
x-3= 0 , x+3= 0 , x-5= 0
x= 3 x= -3 x= -5
b). x2 – 7 x – 6 = 0
Δ = (- 7 )2 – 4 • 1 • ( -6 )
Δ = 49 – 24
Δ = 25
√ Δ= 5
X1 = 7 + 5 / 2 = 12/2 = 6
X2 = 7 – 6 / 2 = 2/2 = 1
Zadanie 3. Rzucamy dwukrotnie kostką. Oblicz prawdopodobieństwo zdarzenia, że iloczyn oczek jakie wypadną w obydwu rzutach jest mniejszy od 16.
zdarzenia elementarne - rzucamy dwa razy kostką do gry
zdarzenie A - iloczyn oczek jest mniejszy od <16
A = [ { 1,1}, {1,2}, { 1,3}, { 1,4}, {1,5} ,{1,6}, {2,1}, {2,2}, {2,3}, {2,4}, { 2,5}, {2,6}, {3,1}, {3,2}, {3,3}, {3,4}, {3,5}, {4,1}, {4,2}, {4,3}, {5,1}, {5,2}, { 5,3}, {6,1}, {6,2}]
A' zdarzenie przeciwnego A – iloczyn oczek jest liczbą ≥16
A'={36}{44}[45}{46}{54}{55}{56}{63}{64}{65}{66}
Zadanie 4. Rozwiąż nierówności:
a). x2 – 2x – 3 ≥ 0
Δ= (-2) 2 – 4 •1 •( - 3)
Δ = 4 + 12
Δ = 16
√Δ=4
x₁ = 2- 4/ 2 = -2/2 = -1
x₂ = 2+ 4/2= 6 /2 = 3
x∈(-∞,-1>∨<3,∞)
b). ( x – 1 ) ( x + 1 ) + ( x – 2 )2 < x ( x – 4 )
X2- 1 + 2 – 4 – x 2+ 4x < 0
6x – 5 < 0
6x < 5 / : 6
x< 5/6
Zadanie 5. W graniastosłupie prawidłowym czworokątnym przekątna graniastosłupa tworzy z płaszczyzną podstawy kąt 30 o, a wysokość jest równa 7 cm. Oblicz objętość i pole powierzchni tego graniastosłupa.
h/x= 7/x = tg L = tg 30°
7/x = √3 → x √3 = 3 • 7
X = 7 √ 3
Pole kwadratu:
Pp = 0,5 x2 = 0,5 • ( 7 √ 3 ) 2 = 0,5 •49 • 3 = 73,5
oraz
x = a √ 2 → a = x : √2 = 7√2 : √2 = 3,5 √6
Pole powierzchni całkowitej:
Pc = 2Pp + 4 • a •h = 2 • 73,5 + 4 • 3,5 √ 6 • 7 = 147 + 98 √ 6
Objętość:
V = Pp • h = 73,5 •7 = 514,5
Zadanie 6. Podstawą graniastosłupa prostego jest trójkąt prostokątny o przyprostokątnych długości 7 cm i 9 cm , wysokość graniastosłupa ma długość 10 cm. Oblicz pole powierzchni i objętość tego graniastosłupa.
Do tego zadania jest rozwiązanie w załączniku.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Bardzo proszę o pomoc! Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mala53 19.4.2010 (11:00) |
bardzo prosze o pomoc Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: malutkaaaa90 26.4.2010 (17:52) |
Bardzo prosił bym o pomoc :) Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: bereha 6.5.2010 (16:59) |
Bryły bardzo proszę !!! Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: lewy402 7.5.2010 (11:21) |
Prosze o pomoc bardzo mi na tym zalezy.... Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Aucia6 13.5.2010 (20:37) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Sprawdzenie wiadomości: zmysły (nos)
NOS 1. Omów krótko budowę nosa. ....................................................................................................................................................... ..........................................................................................................................................................
Przydatność 50% Wyznaczanie oporu właściwego aluminium. Sprawdzenie prawa Ohma.
Sprawozdanie z wyznaczania oporu właściwego aluminium oraz sprawdzenia prawa Ohma. W ZAŁĄCZNIKU.
Przydatność 60% Renesans bardzo ogolnie.
Renesans, inaczej odrodzenie – jest to epoka w dziejach kultury europejskiej, trwająca od XV do XVI wieku (we Włoszech już od XIV wieku. Termin „odrodzenie został użyty po raz pierwszy przez Vasariego w celu scharakteryzowania tendencji w malarstwie włoskim. Literatura – Głównym prądem renesansu był humanizm. Wśród dziedzin sztuki uprzywilejowane miejsce wyznaczono sztuce....
Przydatność 80% Elektronika cyfrowa (BARDZO OBSZERNY MATERIAŁ)
ELEKTRONIKA CYFROWA W załączniku znajduje się obszerny materiał dotyczączy elektroniki cyfrowej - poniżej spis treści. SPIS TREŚCI 1. WPROWADZENIE 1.1. Systemy liczbowe 1.1.1. Dziesiętny system liczbowy 1.1.2. Dwójkowy system liczbowy 1.1.3. Szesnastkowy system liczbowy 1.2. Kody 2. PODSTAWOWE FUNKCJE LOGICZNE I FUNKTORY UKŁADÓW LOGICZNYCH 2.1. Wstęp 2.2....
Przydatność 70% Komuniakcja niewerbalna - bardzo dobra praca
„...Wykształcenie zdobywa się czytając książki, ale inne, ważniejsze wykształcenie - znajomość świata – zdobywa się tylko dzięki czytaniu ludzi i studiowaniu ich różnych wydań...” Lord Chesterfield „Listy do syna” Komunikacja niewerbalna istnieje już ponad milion lat. Jest więc znacznie starsza od mowy, powstałej prawdopodobnie w późnym plejstocenie, ok....
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
4 0
ewka13 12.3.2014 (11:19)
Sprawdzenie w załączniku...
Załączniki
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie