Treść zadania

bartila

Zapisz w jak najprostszej postaci: 3(2x-1)+4(1-x) ; 2(7x+5)-6(x-2) ;-2x(8-x)-5(x^2+3x) ; 5(3-2x)-(4x+6)*3 ; 2x+5- 3x-12kreska ułamkowa/12 ; 12x+16 / 4 - 10 x +15 / 5 ; 9 - 6 x / 3 - 21 -14 x / 7 ; 4 ( x -1) / 2 - 3 * 10 x - 50 /5

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • sonar

    3(2x-1)+4(1-x)=

    = 6x - 3 + 4 - 4x =

    = 6x - 4x - 3 + 4=

    = 2x + 1





    2(7x+5)-6(x-2)=

    = 14x + 10 - 6x + 12=

    = 14x - 6x + 10 + 12=

    = 8x + 22


    [możemy wyłączyć przed nawias wspólny czynnik
    8x + 22= 2(4x + 11) ]

    -2x(8-x)-5(x^2+3x)=

    = - 16x + 2x^2 - 5x^2 - 15x=

    = 2x^2 - 5x^2 - 16x - 15x=

    = - 3x^2 - 31x


    [ możemy wyłączyć przed nawias wspólny czynnik
    - 3x^2 - 31x = x(-3x - 31) ]






    5(3-2x)-(4x+6)*3 =

    = 15 - 10x -(12x + 18) =

    = 15 - 10x - 12x - 18=

    = -10x - 12x + 15 - 18=

    = - 22x - 3







    2x+5- 3x-12k/12 =

    = 2x + 5 - 3x - k=

    = 2x - 3x + 5 - k=

    = -x + 5 - k




    Zakładam, że kreski ułamkowe dotyczą całych wyrażeń a nie tylko jednej liczby.



    12x+16 / 4 - 10 x +15 / 5 =

    = 3x + 4 - 2x + 3=

    = 3x - 2x +3 + 4=

    = x + 7






    9 - 6 x / 3 - 21 -14 x / 7 =

    = 3 - 2x - (-3 - 2x)=

    = 3 - 2x + 3 + 2x=

    = 3 + 3 - 2x + 2x =

    = 6






    4 ( x -1) / 2 - 3 * 10 x - 50 /5=

    = 2(x -1) - 30x - 50 / 5=

    = 2x - 2 - (6x - 10)=

    = 2x - 2 - 6x + 10=

    = 2x - 6x - 2 + 10=

    = - 4x + 8



    [ możemy wyłączyć przed nawias wspólny czynnik
    - 4x + 8 = 4(-x + 2) ]

    • Mam nadzieję , że dobrze odczytałam wyrażenia z kreskami ułamkowymi.

Podobne zadania

Ilonus Zapisz w postaci sumy. a) ( 1 / 2 + x ) do kwadratu b)(-2a+2b) do kwadratu Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: Ilonus 30.3.2010 (16:25)
saniulk123 jak zapisac w najprostrzej postaci? Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 5 rozwiązań autor: saniulk123 21.4.2010 (15:38)
robert193 Zapisz odpowiednie równanie za x długopisów po 2,40 zł i dwa razy więcej Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 4 rozwiązania autor: robert193 12.5.2010 (19:13)
robert193 Zapisz odpowiednio równanie Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 6 rozwiązań autor: robert193 12.5.2010 (19:19)
robert193 zapisz tekst zadania o\dpowiednim równaniem i rozwiąż je: Podwójna liczba Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 3 rozwiązania autor: robert193 12.5.2010 (20:17)

Podobne materiały

Przydatność 50% Postacie

Banach-matematyk, profesor Uniwesyt Lwows. Beck-polityk,szef gabinetu ministra spraw wojskowych,pracownik Piłsudskiego Beria-szef NKWD,usprawnienie pracy aparatu bezpieczeństwa,powołanie szkoły dla NKWD Budionny-marszałek ZSRR,dowódca Armii Czerwonej,umocnił i zmodernizował siły zbrojne Chamberlain-konserwatywny polityk brytyjski,premier,rzecznik ustępstw przeciw hitlerowcom...

Przydatność 55% Postacie historyczne

Władysław Bortnowski (1881-1966) Władysław Bortnowski, generał, od 1908 roku w Związku Walki Czynnej. W latach 1914-17 członek Legionów Polskich, a od 1918 roku zajmował wyższe stanowiska w Wojsku Polskim. Od 1925 roku był w służbie liniowej. W roku 1932 roku został generałem brygady, a w cztery lata później - generałem dywizji. W październiku 1938 roku stanął na czele...

Przydatność 80% Autocharakterystyka postaci.

Nazywam się Rafał. Urodziłem się w Województwie Warmińsko-Mazurskim, a dokładniej w Giżycku. Mieszkam w Łomży w domu jednorodzinnym z rodzicami, dwoma braćmi i dziadkiem. Mam 16 lat i obecnie uczęszczam do I klasy technikum Informatycznego. Jestem średniego wzrostu i wagi o brązowych włosach. Mam piwne oczy oraz jasną cerę. Ubieram się raczej luźno i na...

Przydatność 55% Barok (postacie)

Barok- kierunek w kulturze europejskiej XVII i pierwszej połowy XVIII w. Narodził się we Włoszech. Cechował go dynamizm, rozmach, przepych, odwoływanie się do uczuć odbiorcy, różnorodność i kontrastowość. Na ogół wywodzi się go z portugalskiego słowa barocco oznaczającego nieforemną perłę. Początkowo barok uważano za coś nienaturalnego, przesadnego i dziwacznego....

Przydatność 70% Urszulka Kochanowska - charakterystyka postaci.

Urszulka była córką wybitnego poety epoki renesansu Jana Kochanowskiego. Chodziła zawsze pięknie ubrana w sukienki z falbankami własnoręcznie szyte dla niej przez matkę. W długie włosy miała wplecione kolorowe kokardki i wstążki . Ta dwu i pól letnia dziewczynka sprawiała, że dom państwa Kochanowskich był pełen śmiechu, życia i wzajemnej miłości. Była wesoła...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji