Treść zadania
Autor: bartila Dodano: 5.3.2014 (19:31)
Zapisz w jak najprostszej postaci: 3(2x-1)+4(1-x) ; 2(7x+5)-6(x-2) ;-2x(8-x)-5(x^2+3x) ; 5(3-2x)-(4x+6)*3 ; 2x+5- 3x-12kreska ułamkowa/12 ; 12x+16 / 4 - 10 x +15 / 5 ; 9 - 6 x / 3 - 21 -14 x / 7 ; 4 ( x -1) / 2 - 3 * 10 x - 50 /5
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Zapisz w postaci sumy. a) ( 1 / 2 + x ) do kwadratu b)(-2a+2b) do kwadratu Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Ilonus 30.3.2010 (16:25) |
jak zapisac w najprostrzej postaci? Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 5 rozwiązań | autor: saniulk123 21.4.2010 (15:38) |
Zapisz odpowiednie równanie za x długopisów po 2,40 zł i dwa razy więcej Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: robert193 12.5.2010 (19:13) |
Zapisz odpowiednio równanie Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 6 rozwiązań | autor: robert193 12.5.2010 (19:19) |
zapisz tekst zadania o\dpowiednim równaniem i rozwiąż je: Podwójna liczba Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: robert193 12.5.2010 (20:17) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Postacie
Banach-matematyk, profesor Uniwesyt Lwows. Beck-polityk,szef gabinetu ministra spraw wojskowych,pracownik Piłsudskiego Beria-szef NKWD,usprawnienie pracy aparatu bezpieczeństwa,powołanie szkoły dla NKWD Budionny-marszałek ZSRR,dowódca Armii Czerwonej,umocnił i zmodernizował siły zbrojne Chamberlain-konserwatywny polityk brytyjski,premier,rzecznik ustępstw przeciw hitlerowcom...
Przydatność 55% Postacie historyczne
Władysław Bortnowski (1881-1966) Władysław Bortnowski, generał, od 1908 roku w Związku Walki Czynnej. W latach 1914-17 członek Legionów Polskich, a od 1918 roku zajmował wyższe stanowiska w Wojsku Polskim. Od 1925 roku był w służbie liniowej. W roku 1932 roku został generałem brygady, a w cztery lata później - generałem dywizji. W październiku 1938 roku stanął na czele...
Przydatność 80% Autocharakterystyka postaci.
Nazywam się Rafał. Urodziłem się w Województwie Warmińsko-Mazurskim, a dokładniej w Giżycku. Mieszkam w Łomży w domu jednorodzinnym z rodzicami, dwoma braćmi i dziadkiem. Mam 16 lat i obecnie uczęszczam do I klasy technikum Informatycznego. Jestem średniego wzrostu i wagi o brązowych włosach. Mam piwne oczy oraz jasną cerę. Ubieram się raczej luźno i na...
Przydatność 55% Barok (postacie)
Barok- kierunek w kulturze europejskiej XVII i pierwszej połowy XVIII w. Narodził się we Włoszech. Cechował go dynamizm, rozmach, przepych, odwoływanie się do uczuć odbiorcy, różnorodność i kontrastowość. Na ogół wywodzi się go z portugalskiego słowa barocco oznaczającego nieforemną perłę. Początkowo barok uważano za coś nienaturalnego, przesadnego i dziwacznego....
Przydatność 70% Urszulka Kochanowska - charakterystyka postaci.
Urszulka była córką wybitnego poety epoki renesansu Jana Kochanowskiego. Chodziła zawsze pięknie ubrana w sukienki z falbankami własnoręcznie szyte dla niej przez matkę. W długie włosy miała wplecione kolorowe kokardki i wstążki . Ta dwu i pól letnia dziewczynka sprawiała, że dom państwa Kochanowskich był pełen śmiechu, życia i wzajemnej miłości. Była wesoła...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
2 0
sonar 5.3.2014 (20:20)
3(2x-1)+4(1-x)=
= 6x - 3 + 4 - 4x =
= 6x - 4x - 3 + 4=
= 2x + 1
2(7x+5)-6(x-2)=
= 14x + 10 - 6x + 12=
= 14x - 6x + 10 + 12=
= 8x + 22
[możemy wyłączyć przed nawias wspólny czynnik
8x + 22= 2(4x + 11) ]
-2x(8-x)-5(x^2+3x)=
= - 16x + 2x^2 - 5x^2 - 15x=
= 2x^2 - 5x^2 - 16x - 15x=
= - 3x^2 - 31x
[ możemy wyłączyć przed nawias wspólny czynnik
- 3x^2 - 31x = x(-3x - 31) ]
5(3-2x)-(4x+6)*3 =
= 15 - 10x -(12x + 18) =
= 15 - 10x - 12x - 18=
= -10x - 12x + 15 - 18=
= - 22x - 3
2x+5- 3x-12k/12 =
= 2x + 5 - 3x - k=
= 2x - 3x + 5 - k=
= -x + 5 - k
Zakładam, że kreski ułamkowe dotyczą całych wyrażeń a nie tylko jednej liczby.
12x+16 / 4 - 10 x +15 / 5 =
= 3x + 4 - 2x + 3=
= 3x - 2x +3 + 4=
= x + 7
9 - 6 x / 3 - 21 -14 x / 7 =
= 3 - 2x - (-3 - 2x)=
= 3 - 2x + 3 + 2x=
= 3 + 3 - 2x + 2x =
= 6
4 ( x -1) / 2 - 3 * 10 x - 50 /5=
= 2(x -1) - 30x - 50 / 5=
= 2x - 2 - (6x - 10)=
= 2x - 2 - 6x + 10=
= 2x - 6x - 2 + 10=
= - 4x + 8
[ możemy wyłączyć przed nawias wspólny czynnik
- 4x + 8 = 4(-x + 2) ]
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
sonar 5.3.2014 (20:21)
Mam nadzieję , że dobrze odczytałam wyrażenia z kreskami ułamkowymi.