Treść zadania

~Marcin

Podłoga w sklepie osiedlowym ma kształt prostokąta. Na planie w skali 1:50 jej wymiary wynoszą 12 cm i 8 cm.
a) Ile metrów kwadratowych ma ta podłoga w rzeczywistości?
b) Ile płytek o wymiarach 20 cm na 10 cm potrzebna na pokrycie tej podłogi?
c) Ile listwy wykończeniowej potrzeba do wykończenia podłogi , jeżeli należy ją położyć wzdłuż wszystkich ścian (na drzwi odlicz 80 cm)?

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • kartofelll

    Skala 1:50
    a=12cm
    b=8cm
    Wymiary w rzeczywistosci:
    a=12cm*50=600cm=6m
    b=8cm*50=400cm=4m

    1.P=a*b
    P=6m*4m
    P=24m>2
    Odp. Pole podlogi w rzeczywistosci wynosi 24m>2.

    2. P= 20cm*10m
    P=200cm>2 - pole powierzchni 1 plytki

    24m>2=240000cm>2
    240 000cm>2:200cm>2=1200 - ilosc plytek

    Odp. Na pokrycie tej podlogi potrzeba 1200 plytek.

    3. a= 12m
    b=8m
    Obw=2*a+2*b

    Obw=2*12m+2*8m
    Obw=40m

    40m- 80cm = 39,2m
    Odp. Na wykonczenie podlogi potrzeba 39,2m listwy.

    • Sorry w 3.a=6m
      B= 4m
      O=2*a+2*b
      O=2*6m+2*4m
      O=20m
      20m-80cm=19,2m

    • Jesli sie podobalo, dostane naj?

  • sonar

    skala 1 : 50

    1 cm na planie = 50 cm w rzeczywistości


    a)

    12 cm na planie --> 12 * 50 cm w rzeczywistości

    12 * 50 cm = 600 cm= 6 m


    8 cm na planie --> 8 * 50 cm w rzeczywistości

    8 * 50 cm = 400 cm = 4 m



    P = a* b

    P = 6 m * 4 m

    P = 24 m2


    Odp. W rzeczywistości ta podłoga ma powierzchnię równą 24 m2.


    b)

    Obliczam pole powierzchni jednej płytki

    a= 20 cm = 0,2 m

    b = 10 cm = 0,1 m


    P = a*b

    P = 0,2 m * 0,1 m

    P = 0,02 m2




    P podłogi = 24 m2


    24 m2 : 0,02 m2 = 1 200


    Odp. Potrzeba 1 200 płytek.



    c)

    a= 6 m

    b = 4 m


    O = 2a + 2b


    O = 2 * 6m + 2 * 4m

    O = 12m + 8 m

    O = 20 m





    20 m - 80 cm=

    = 20 m - 0,8 m=

    = 19,2 m



    Odp. Do wykończenia podłogi potrzeba 19,2m listwy wykończeniowej.

Podobne materiały

Przydatność 60% Korzyści skali

KORZYŚCI SKALI Spis treści 1. Współczesne teorie handlu międzynarodowego a korzyści skali 2.Typy korzyści skali w ujęciu konkurencji monopolistycznej i handlu 3.Handel wewnątrz-gałęziowy 4. Model Ricardo 5. "Paradoks Leontiefa" 1.Współczesne teorie handlu międzynarodowego: A. Teoria neoczynnikowa. Rozwiniecie teorii obfitości zasobów, w teorii obfitości, mówiliśmy o pracy...

Przydatność 75% Przemówienie - wycofać jedynki ze skali ocen.

Moi drodzy, zebraliśmy się tutaj po to, aby przedyskutować nasze zdasz czy nie zdasz w tej szkole. Sami przyznacie, że trzeba coś z tymi jedynkami zrobić! Zbliża się koniec roku szkolnego. Przypuszczam, że za parę dni większość z nas będzie biegać za nauczycielami i dręczyć nieszczęśników o poprawę. I my, uczniacy i nasi profesorowie do dnia wystawienia ocen będziemy...

Przydatność 55% Plany na przyszłość

Ich denke immer fter an meine Zukunft. Jetzt mu ich mich auf die Reifeprfung vorbereiten. Ich wei, dass ich sehr viel lernen mu, wenn ich in der Zukunft eine gute Arbeit bekommen mchte. Ich lerne sehr fleiig, well ich mich vor schlechten Noten frchte. Wenn ich mit der Schule fertig sein werde mchte ich studieren. Meine Schwerpunktfcher sind die Fremdsprechen darum denke Ich an englische...

Przydatność 50% Dialog w sklepie odzieżowym

- Entschuldigen Sie, ich suche gute T-Shirt. - Welche Farbe? - Blau. - Was grosses? - XL - Das hier. - Ja, das nehme ich. Was kostet es? - 5 euro. - Bitte. - Danke schon. - Auf wiedersehen. - Auf wiedersehen.

Przydatność 60% Dialog w sklepie

- Good morning Madame. -Good morning - Can I help you? - Yes, Where I find jumpers. - Pease come with me. - What size are you? - Medium - Oh this jumper is very nice! - One moment . I’ll find your size - Here you are. - That’s great! Can I try it on? - Of course! Changing rooms are over there. - How is this jumper? - It fits me very well, but... - Yes? - Heve you got...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji