Treść zadania
Autor: berta1105 Dodano: 23.2.2014 (07:41)
Krawędź podstawy ostrosłupa prawidłowego trójkątnego ma długość a i jest trzy razy krótsza od krawędzi bocznej. Ostrosłup przecięto płaszczyzną zawierającą krawędź boczną i środek rozłącznej z nią krawędzi podstawy. Oblicz pole otrzymanego przekroju.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
pole przekroju walca płaszczyzną równoległa do podstawy jest równe 49/pi a Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: lusi1069 30.3.2010 (16:42) |
oblicz objętość i pole powierzchni stożka o promieniu podstawy r,jeżeli Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: olo 30.3.2010 (18:23) |
w trójkącie równoramiennym długość podstawy wynosi 16 cm, a długość Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 12.4.2010 (16:49) |
beczka ma kształt walcao wysokości 1,2 m i promieniu podstawy 50 cm. Ile Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: lilix 15.4.2010 (21:06) |
PILNE oblicz Pb ostr. prawidł. trojkąt. gdzie krawedz podstawy wynosi 8 cm. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 3 rozwiązania | autor: Konto usunięte 9.5.2010 (15:08) |
Podobne materiały
Przydatność 80% podstawy....
LOGIN NAME – NAZWA KONTA KOMPUTER - (ANG. COMPUTER) urządzenie służące do obliczeń matematycznych. Obecnie służą do (m.in.): · redagowania tekstu, · gromadzenia i wyszukiwania informacji, · przetwarzania informacji. Komputer osobisty (PC) składa się z: 1. komputer właściwy (jedn. Centalna), są to układy elektroniczne w jednej obudowie z napędamidysków i...
Przydatność 100% Podstawy
Cała treść zawarta jest w załączniku.
Przydatność 100% Podstawy
Kraje niemiecko języczne (Die deutschprachigen Lnder) Doutschland, sterreich, Die Schweiz, Liechtenstein. Wie heit du? Ich heie.... Wie ist Ihr Name? Meine name ist... Wo wohnst du? Ich wohnst in... Woher kommst du? Ich komme ous Polen. Die Personen (Osoby) Ich - ja Du - ty er - on sie - ona es - ono wir - my ihr - wy sie - oni/one Sie - Pan/Pani Die Wochentage (dni...
Przydatność 65% Podstawy wychowania – podstawy pedagogiki
PODSTAWY WYCHOWANIA – PODSTAWY PEDAGOGIKI I. Czy człowiek potrzebuje wychowania? Dlaczego wychowywać? ANTROPOLOGICZNE podstawy wychowania. Antropologia. II. Co to jest wychowanie? Czym jest wychowanie? Pytanie ONTOLOGICZNE, pytanie o Byt. Ontologiczne podstawy wychowania. Ontologia. III. Ku czemu wychowywać? Do czego prowadzi wychowanie? Pytanie o wartości. AKSJOLOGICZNE podstawy...
Przydatność 65% Podstawy ekologii
1.Ekologia – dziedzina biologii badająca relację między organizmami oraz zależności między organizmami a środowiskiem .Nazwa została wprowadzona przez niemieckiego biologa Ernesta Heackela , wywodzi się z gr. oikos (dom, otoczenie) i logos ( nauka).Ekologia dzieli się na a. autoekologię – dział ekologii zajmujący się zależnościami między organizmami danego gatunku do...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 24.2.2014 (11:20)
Rysunek w załączniku jest z innego zadania, nasz ostrosłup powinien być
sporo wyższy aby zachować proporcje:
Długość krawędzi podstawy = a (są to długości odcinków AB, AC i CB,
wszystkie takie same bo podstawą jest trójkąt równoboczny
gdyż ostrosłup jest prawidłowy.
Długości krawędzi bocznych (AD, BD, CD) są równe i wynoszą 3a.
Płaszczyzna, o której mowa w zadaniu to trójkąt CED (kątem alfa się nie
przejmuj, jest z innego zadania, tutaj niepotrzebny). Zauważ, że pole tego trójkąta
obliczymy, jeżeli będziemy znali długość jego podstawy CE i wysokość OD.
Dążymy do znalezienia tych długości.
Liczymy |CE|. Punkt E jest środkiem noku AB więc w równobocznym trójkącie ABC jest jednocześnie jego środkową i wysokością i kąt CEB jest prosty. Z tw. Pitagorasa mamy:
|CE|=\sqrt{a^2-\left(\frac{a}{2}\right)^2} = a\,\frac{\sqrt{3}}{2}
Liczymy |OD|. Trójkąt COD jest prostokątny, użyjemy Pitagorasa, ale potrzeba |OC|.
Korzystamy z tego, że CE jest także środkową i punkt O jest środkiem trójkąta ABC
więc |OC| = (2/3) |CE| (środek trójkąta dzieli środkową w stosunku 2 : 1)
|OC| = \frac{2}{3}\cdot a\,\frac{\sqrt{3}}{2} = a\,\frac{\sqrt{3}}{3}
Z tw. Pitagorasa:
|OD|=\sqrt{(3a)^2 - \left(a\frac{\sqrt{3}}{3}\right)^2}=a\,\sqrt{\frac{26}{3}}
Ostatni krok - liczymy pole P trójkąta CED
P = \frac{1}{2}\,|CE|\,|OD| = \frac{1}{2}\cdot a\,\frac{\sqrt{3}}{2}\cdot a\,\sqrt{\frac{26}{3}} = a^2\,\sqrt{\frac{13}{2}}
Mam nadzieję, że się nie pomyliłem w tych pierwiastkach, ale metoda jest ok.
W rozwiązaniu zamieść (lepszy) rysunek, te wzory, a z komentarzy to, co chcesz,
ale nie za dużo, bo się nauczyciel zorientuje, że rozwiązanie jest przepisane. :))
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie