Treść zadania

weera32

Oblicz miary kątów a,B,Y i Q..(takie znaczki) cz2.

Załączniki do zadania

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    Załącznik "cam00703.jpg"

    Górne rysunki były w pierwszej części tego zadania.

    Dolny rysunek po lewej stronie.
    Połącz końce zielonych odcinków leżące na okręgu i oznacz tą cięciwę AB.
    Oznacz środek okręgu przez S.
    Kąt ASB kątem środkowym opartym na tej samej cięciwie, co kąt alfa,
    ALE - UWAGA - kąt alfa leży PO PRZECIWNEJ STRONIE tej cięciwy
    niż środek okręgu. To ważne !
    Kąt alfa NIE jest po prostu równy 90 / 2, ale:
    alfa = 180 - 90 / 2 = 135 stopni
    ========================

    Dolny rysunek po prawej stronie.
    To jest prościutkie.
    Kąt 50 + beta jest równy 90 stopni, bo jest oparty na średnicy, więc
    beta = 90 - 50 = 40 stopni
    ========================================

    Załącznik "cam00704.jpg"

    Górne rysunki były w pierwszej części tego zadania.

    Dolny rysunek po lewej stronie.
    To jest prościutkie.
    Suma kątów 30 + gamma jest równa 90 stopni, bo trójkąt
    jest oparty na średnicy okręgi i niepodpisany kąt jest prosty.
    gamma = 90 - 30 = 60 stopni
    ========================

    Dolny rysunek po prawej stronie.
    Trójkąt, w którym jest kąt delta jest równoramienny i jego kąt rozwarty wynosi:
    180 - 70 = 110 stopni (bo jest uzupełnieniem 70 do linii prostej)
    Wobec tego 2 * delta + 110 = 180 ; stąd
    delta = 35 stopni
    ========================================

Rozwiązania

Podobne zadania

martusb93 oblicz: (tg30-ctg30)/cos30 Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: martusb93 29.3.2010 (18:20)
olo oblicz objętość i pole powierzchni stożka o promieniu podstawy r,jeżeli Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: olo 30.3.2010 (18:23)
angelika1990 1)Dane są wielomiany Oblicz W(x)=x³-2x+1 W(x)+Q(x) Q(x)=-x³+3x Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: angelika1990 8.4.2010 (18:05)
kotek93 oblicz miary kątów trójkąta równoramiennego, w którym: a)kąt przy Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: kotek93 12.4.2010 (17:04)
gumis Oblicz długość boku trójkąta równobocznego, którego wysokość ma Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: gumis 12.4.2010 (18:37)

Podobne materiały

Przydatność 65% Mezozoik cz.2

Stratygrafia mezozoiku Kreda 140 mln.lat temu.Trwał proces otwierania się Oceanów Atlantyckiego i Indyjskiego; rozdzielenie się Ameryki Pd. I Afryki spowodowało otwarcie się pd. części Oceanu Atlantyckiego, a subkontynent indyjski, który przesuwał się ku pn., powodował zawężenie się Oceanu Tetydy, a jednocześnie coraz bardziej otwierał Ocean Indyjski; z końcem kredy...

Przydatność 75% Ekonomia cz 2

Rynek-kategoria ekonomiczna o charakterze dynamicznym związanym z produkcją towarową i oznaczającą ogół kupujących i sprzedających , których decyzje uzależnione są od siebie. Kształtują je popyt i podaż. Elementy rynku : podmioty rynkowe (sprzedający i kupujący) , przedmioty rynkowe (towary i usługi) , stosunki między nimi panujące. Producent-podmiot gospodarczy o...

Przydatność 80% ABC konsumenta cz.2

UMOWA SPRZEDAŻY-jest jedną z najczęściej zawieranych umów w obrocie gospodarczym i ma duże znaczenie dla każdego z konsumentów. Dla prawidłowego wykonania tej umowy szczególne znaczenie praktyczne ma wywiązanie się przez sprzedawce ze zobowiązania do wydania rzeczy należytej jakości, a przez kupującego do odebrania rzeczy i zapłaty ceny. Umowa sprzedaży podlega ogólnym...

Przydatność 60% Równania cz. 2

Równania (2) Zapamiętaj : Przy mnożeniu i dzieleniu wyrażeń zachodzą pewne ciekawe zmiany : (+) razy (+) = (+) ; (-) razy (-) = (+) ; (-) razy (+) = (-) ; (+) razy (-) = (-) 5 x 5 = 25 (-3) x (-4) = 12 (-2) x 3 = -6 3 x (-6) = -18 identycznie jest przy dzieleniu: (+) : (+) = (+); (-) : (-) = (+);...

Przydatność 80% Pedagogika cz.2

Kryteria doboru metody. *najbliższy cel dydakt. danych zajec, który może się różnicować z zajecia na zajecia inne sposoby należy zastosowac wówczas gdy chcemy przekazac uczniom nowe wiadomości, a inne gdy zamierzamy utrwalic ze zrozumieniem materiał przyswojony. *srodki nauczania wyznaczaja bezpośrednie sposoby pracy nauczyciela i uczniow. *organizacja procesu dydaktycznego jako...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji