Treść zadania

killaz93

W trójkącie równoramienym wysokość opuszczona na ramię jest o 2 cm krótsza od podstawy. Cosinus kąta przy podstawie jest równy 5/13. Oblicz długość ramion podstawy oraz wysokość trójkąta.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    Jeżeli kosinus kąta alfa przy podstawie wynosi 5/13 to jego sinus wynosi:

    \sin\alpha = \sqrt{1-(5/13)^2} = 12/13

    a tangens tego kąta to [12 / 13] / [5 / 13] = 12 / 5 ; przyda się.

    Oznaczmy przez "a" długość podstawy, wtedy długość wysokości opuszczonej na RAMIĘ - to ważne - na ramię,, nie na podstawę - wynosi a - 2.
    Jednocześnie sinus kąta alfa to stosunek tej wysokości do podstawy,
    stąd mamy równanie:

    \frac{a-2}{a} = \frac{12}{13}

    Po jego rozwiązaniu wychodzi a = 26 cm <---------- długość podstawy.
    Wysokość opuszczona na ramię ma długość 26 - 2 = 24 cm

    Stosunek wysokości opuszczonej na PODSTAWĘ do połowy podstawy (wynoszącej 13 cm)
    to tangens kąta alfa (liczyliśmy: 12 / 5)
    więc wysokość opuszczona na podstawę wynosi
    (12/5) * 13 = 156/5 cm = 31,2 cm.

    Stosunek połowy podstawy do ramienia trójkąta to kosinus kąta alfa
    więc długość ramienia wynosi:
    13 * (13/5) = 169/5 cm = 33,8 cm

Rozwiązania

  • userphoto

    Jeżeli cosinus kąta przy pod stawie jest równy 5/13, to oznacza, że ramię trójkąta ma długość 13 cm, a połowa podstawy 5 cm. W związku z tym cała podstawa ma długość 2*5cm, czyli 10cm. Wysokość jest o 2cm krótsza, czyli 10cm-2cm=8cm.

    • Obawiam się, że to odważne, ale błędne rozwiązanie....

  • kozowskipiotr

    zał

    Załączniki

Podobne materiały

Przydatność 75% Imigranci – dobrodziejstwo czy przekleństwo krajów wysoko rozwiniętych.

Imigranci stanowią nieodłączny element każdego społeczeństwa, cywilizacji czy kraju. Byli , są i będą obecni w życiu krajów, do których się udają. Największy odsetek ludności imigruje do krajów wysoko rozwinięty, bo to właśnie one dają im szanse zaistnieć. Do takich krajów zalicza się Stany Zjednoczone, Japonie, państwa Europy Zachodniej , Kanadę, Nową Zelandię,...

Przydatność 65% Porównanie krajów słabo i wysoko rozwiniętych gospodarczo

Temat: Porównaj kraje słabo i wysoko rozwinięte gospodarczo pod względem: a) Wskaźnika przyrostu naturalnego b) Struktury wieku c) Struktury płci d) Struktury zatrudnienia ad a) Wskaźnik przyrostu naturalnego Przyrost naturalny to różnica między liczbą urodzeń żywych a liczbą zgonów w ciągu określonego czasu. Aby...

Przydatność 85% Hasła pozytywizmu polskiego i europejskiego, ramy czasowe epoki

RAMY CZASOWE EPOKI · na zachodzie Europy lata 30-te XIX w. do 70-tych XIX w. · W Polsce od 1864 (upadek powstania styczniowego) do przełomu lat 80 i 90 XIX w. Cała epoka skupiona jest wokół nauki i jej gwałtownego rozwoju. Filozofia i technika podporządkowane są ideii uszczęśliwiania ludzkości. HASŁA POZYTYWIZMU EUROPEJSKIEGO 1. utylitaryzm – głosił, że...

Przydatność 55% Mierniki rozwoju gospodarczego państw słabo, średnio i wysoko rozwiniętych

Treść pracy w załączniku w pliku .doc

Przydatność 65% Młoda Polska - ramy czasowe, kierunki artystyczne w okresie Młodej Polski.

Ramy czasowe: Za początek epoki przyjęto datę 1891 r. (wydanie pierwszego tomu poezji Kazimierza Przerwy-Tetmajera), której towarzyszyły nowe tendencje ideowo-artystyczne, a za koniec - 1918 r., czyli rok odzyskania przez Polskę niepodległości. Określenia epoki: "Młoda Polska", "neoromantyzm", "modernizm", "symbolizm". Najczęściej...

0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji