Treść zadania
Autor: marek10747 Dodano: 19.11.2013 (19:17)
1. tabela poniżej zawiera ceny niektórych produktów przed obniżką i po niej. oblicz , o ile procent przeceniono każdy z towarów:
cena przed obniżką cena po obniżce
koszula 65 zł 55,25 zł
spodnie 90 zł 63 zł
sweter 68 zł 20,40 zł
2.w tabeli poniżej podano wielkości obniżek w procentach i cene po obniżce. Oblicz cenę każdego artykułu przed obniżką.,
wielkości obniżki cena po obniżce
skarpety 25% 55,25 zł
szalik 45% 63 zł
rękawice 30% 20,40 zł
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
PILNE!! 100 g jogurtu natiralnego zawiera 158 mg wapnia co stanowi 20 % Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 13.5.2010 (15:36) |
ojciec jest 3 razy starszy od syna a przed 12 laty ojciec byl 9 razy starszy od Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: madziuSSia15 15.5.2010 (21:18) |
PILNE!!! przed podwyzką cena jabłek wynosiła 2zł./kg .O ile procent Przedmiot: Matematyka / Liceum | 3 rozwiązania | autor: misia11 11.6.2010 (16:31) |
1. Wyłącz przed nawias czynnik 6x^2 a) 12x^5-6x^4 b) -18x^4+24x^3 c) Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: Agusska174 4.10.2010 (14:57) |
do ceny mieszkania doliczono 7% wat w wysokości 8400zł jaka jest cena netto Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: silka123 4.10.2010 (21:06) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Ceny
CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....
Przydatność 80% Ceny monopolistyczne
CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...
Przydatność 60% Strategia ceny
CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...
Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny
Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...
Przydatność 65% Tabela czasów
Może się przyda w załączniku jest plik w exelu gdzie są 2 arkusze strona czynna i bierna
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 19.11.2013 (19:50)
1.
We wszystkich przykładach od pierwszej liczby odejmujemy drugą,
wynik dzielimy przez pierwszą liczbę i mnożymy przez 100%
koszula:
(65 - 55,25) / 65 * 100% = 15%
spodnie:
(90 - 63) / 90 * 100% = 30%
sweter
(68 - 20,40) / 68 * 100% = 70%
2.
Ww wszystkich przykładach oznaczamy przez X pierwotną cenę.
Procenty zamieniamy na ułamki (dzieląc przez 100) i odejmujemy od 1.
Dostajemy równanie w którym po prawej stronie wpisujemy nową cenę
i obliczamy X.
skarpety:
(1 - 25 / 100) X = 55,25 ; co daje:
0,75 X = 55,25 ; czyli
X = 55,25 / 0,75 = około 73,67 zł
szalik:
(1 - 45/100) X = 63 ; co daje
0,55 X = 63 ; czyli
X = 63 / 0,55 = około 114,55 zł
rękawice:
(1 - 30/100) X = 20,40 ; co daje:
0,7 X = 20,40 ; czyli
X = 20,40 / 0,7 = około 29,14 zł
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie