Treść zadania
Autor: kasia2502884 Dodano: 16.11.2013 (18:18)
Zad 3. Z urny, w której jest 5 kul czerwonych i 7 białych wyjęto dwa razy po jednej kuli bez zwracania. Oblicz prawdopodobieństwo zdarzeń:
a)-wyjęto kule w różnych kolorach
b)-wyjęto kule w tych samych kolorach
c)-wyjęto dokładnie raz kulę białą.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Prosta y=√3x-2 jest nachylona do osi ox. Opisz szczegółowo pod jakim kątem Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: pawel 24.3.2010 (16:28) |
Dany jest trójkąt o wierzchołkach A=(-4, 2) B=(0,4) C=(6,-4) a) wyznacz Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: MartaGrzeszczak1 29.3.2010 (17:43) |
pole przekroju walca płaszczyzną równoległa do podstawy jest równe 49/pi a Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: lusi1069 30.3.2010 (16:42) |
sprawdź korzystając z definicji, czy ciąg o wyrazie ogólnym an jest Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: gosiaczek90 7.4.2010 (19:15) |
środek odcinka o końcach A=(5,-1), B=(-7,-3) jest środkiem okręgu o Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: aluszacedro 12.4.2010 (15:17) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Postępowanie w razie wypadku
Wypadek drogowy Pamiętaj o zapewnieniu sobie bezpieczeństwa, sam nie możesz stwarzać sobie stanu zagrożenia 1. Zaparkuj przed miejscem zdarzenia celem zabezpieczenia miejsca i kierując koła w stronę pobocza, włącz światła awaryjne. 2. Nocą załóż na siebie coś jasnego lub przyczep sobie jakiś materiał odblaskowy i używaj latarki. Stosuj ogólne zasady bezpieczeństwa. 3....
Przydatność 75% Praca z historii o "Pol Pocie, Czerwonych Khmerah i Kambodży"
W ostatnim czasie wszelkiego rodzaju media poświęcają wiele uwagi osobie przywódcy Czerwonych Kremów Pol Potowi. Zakrojone na szeroką skalę poszukiwania w celu postawienia go przed sądem. Akcja informacyjna po raz kolejny przybliżająca nam okrucieństwo i zbrodnie tamtego czasu, ukazująca upadek reżimu oraz przybliżając sylwetkę wyzwolicieli, to w rzeczywistości kolejna...
Przydatność 75% Pierwsza pomoc i zachowanie w razie wypadku
Jak udzielić pierwszej pomocy. OBOWIĄZKIEM PRAWNYM I MORALNYM KAŻDEGO KIEROWCY JEST UDZIELENIE DORAŹNEJ POMOCY POTRZEBUJĄCYM, PRZEDE WSZYSTKIM OFIAROM WYPADKÓW. Aby móc udzielić pierwszej pomocy należy najpierw ocenić stan poszkodowanego. Pierwszą czynnością jest skontrolowanie tętna: zazwyczaj tętno bada się na tętnicy szyjnej lub promieniowej; można jednak również...
Przydatność 55% Ochrona dóbr kultury w razie konfliktu zbrojnego
KONSPEKT LEKCJI Data 29.04.2005 Klasa 2 c Czas trwania 45 min Przedmiot Przysposobienie obronne Temat zajęć Ochrona dóbr kultury w razie konfliktu zbrojnego Cel zajęć Uświadomcie jak ważna jest ochrona narodowych dóbr kulturalnych w razie konfliktu zbrojnego. Przebieg lekcji Sprawdzenie wiadomości ucznia z poprzednich zajęć Odpowiedz ustna Uwagi wstępne Rozdanie uczniom...
Przydatność 55% Felieton - Nazizm, Nazi dziś nie razi
Antysemityzm, homofobia, rasizm, ksenofobia ? zachowania i poglądy, z którymi spotykamy się prawie na każdym kroku. Wystarczy popatrzeć ma komentarze do artykułów w internecie. Przykładowo ? historia czarnoskórego, który zaraził kilkanaście kobiet AIDS. Pod artykułem setki obraźliwych komentarzy wobec czarnoskórych, tak, jakby każdy z nich był nosicielem wirusa HIV, jakby...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
0 0
antekL1 17.11.2013 (11:39)
------------- to nie jest część rozwiązania --- sorki, że piszę "ja" wygodniej mi.-------
Jest istotna różnica w kolejnych rzutach monetą i wybieraniu garści kulek.
Gdy rzucam monetą każdy kolejny rzut daje mi O / R.
Czyli np. w 10 rzutach jeden orzeł może być: o-rrrrrrrrr lub rrrrrrrrr-o itd.
10 możliwych pozycji orła, 1024 elementarne zdarzenia, bo każdy rzut to 2 szanse,
czyli 2*2*2.... *2 dziesięć razy daje 2^10 = 1024 [ czytaj ^ jako [do potęgi" ]
KOLEJNOŚĆ - gdzie orzeł - może: rrrrOrrrr ? jest ważna
Ta kolejność została już uwzględniona w obliczaniu ilości zdarzeń elementarnych,
bo tam rozróżniłem: 0rrrrrrrrr i r0rrrrrrrr - zauważ - na każdej z 10 pozycji jest o/r.
W kulkach jest inaczej. Numeruję kulki (każda ma swój numer), kolory będą dalej,
i losuję 1 z 12. Na 12 sposobów, zgoda?
Zostało 11, losuję na 11 sposobów.
Uprzedzę zadanie, trzecią losuję na 10 sposobów, bo tyle kulek zostało.
Mam: 3 kulki o numerach np: 1, 3, 5, oraz 12 * 11 * 10 = 1320 sposobów ich losowania.
Ale -co mnie obchodzi, czy wylosuję 1,3,5; czy 1,5,3 czy - itd.
Jest 6 sposobów ustawienia liczb 1,3,5, nazywa się to "permutacje", oznacza: 3!
Wszystkie te 6 traktujemy jako jedno zdarzenie - oczywiście MOŻNA kolejność
rozróżniać, zobacz w zadaniu niżej. Ale po co?
Przeniesienie schematu z monetami na kulki oznaczałoby:
"biorę kulkę o numerze "n" - 12 sposobów - losuję dla niej kolor -
losuję, czy ją wybiorę. Jakaś potworna ilość zdarzeń elementarnych, po co?
Dalej używam "symbolu Newtona"
{n \choose k} = \frac{n!}{(n-k)!}\,\frac{1}{k!} = \frac{n\cdot (n-1)\cdot...(k+1)}{k!}
"n" to ilość kulek, 12 w tym zadaniu.
"k" to ilość losowanych, w przykładzie powyżej k = 3, w zadaniu będzie k = 2.
Iloczyn 12 * 11 * 10 zobacz we wzorze, natomiast k! specjalnie oddzieliłem.
Ten symbol po prostu oznacza ilość kombinacji "k" kulek z "n", liczy się jak wyżej,
a ja chyba dopisałem część podręcznika matmy, ale po paru browcach "mam gadane"
Pisz na priv w razie wątpliwości.
---------------------------------------------------------- to jest rozwiązanie
Mamy razem 5 + 7 = 12 kul. Ilość zdarzeń elementarnych (kolejność NIE istotna)
m(\Omega) = {12 \choose 2} = \frac{12!}{(12-2)!}\,\frac{1}{2!} = \frac{12\cdot 11}{2!} = 66
a)
Wyjęto 1 białą i jedną czerwoną. "Na szybko" to jest 5 * 7 = 35 zdarzeń, a używając tego mądrego wzoru powyżej to mamy - mnożąc szanse - miarę zbioru "A""
m(A) = {5 \choose 1} \cdot {7 \choose 1}= \frac{5!}{(5-1)!}\,\frac{1}{1!} \,\cdot \,\frac{7!}{(7-1)!}\,\frac{1}{1!} = 5 \cdot 7 = 35
czyli p(A) = m(A) / m(Omega) = 35 / 66
----------------------- cholera, nacisnąłem "wyślij" i przez najbliższe kilka minut
nie dopiszę reszty.
Adres do mnie:
"antek (małpa) upcpoczta (kropka) pl
[ wymień małpy i kropki na właściwe znaczki, tu są po to, aby elektroniczny cenzor mi ich nie wykropkował]. Przyślę Ci PDF z resztą rozwiązania, chyba że poradzisz sobie czytając mój wstęp - w końcu coś chciałem zrobić :)))
Antek
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
0 0
ABPJPJP 18.11.2013 (17:54)
a) A - wyjeto kule (cz,b) albo (b,cz)
jest wszystkich 12, cz-5 , b jest 7, wazne ze bez zwracania
P(A)=5/12 * 7/11 + 7/12 * 5/11=35/132 + 35/132 = 70/132=35/66
b)
B- wyjeto kule (cz,cz) lub (b,b)
P(B)=5/12 * 4/11 + 7/12*6/11=20/132+42/132=62/132=31/66
c)
dla mnie pokrywa sie to z przypadkiem pierwszym
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie