Treść zadania
Autor: maliny112 Dodano: 26.10.2013 (09:19)
Z podanego wzoru wyznacz wskazane wielkości
a.
p= srl +sr^2 ; l,s
b.
a=pierwiastek 2bc - bd ; b,d
c.
x= 2pi/a-c^2+d/2 ; a,d
d.
f= 4pi^2a / 2(a-b) ; a,b
e
s=a^2+4(a^2-1)/2 + 5b ; a
f
E= mv^2/2+mgh ; h,m
załacznik prosze o pomoc.------------------->325
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
przekształcanie wzoru. Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: anett 8.4.2010 (17:49) |
1. Przekształć równanie, wykonując wskazane przekształcenie. a)2x+1=7 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: jessica252 17.4.2010 (12:20) |
dane są odcinki o długosciach a i b . wyznacz długosc odcinka c aby trojkąt Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: szaraczek14 21.4.2010 (17:21) |
dane są odcinki o długosciach a i b . wyznacz długosc odcinka c aby trojkąt Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: szaraczek14 21.4.2010 (17:21) |
z podanych niżej wzorów wyznacz a Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: gabriela351 22.4.2010 (16:36) |
Podobne materiały
Przydatność 65% List, w którym wyznacze cele na nowy rok szkolny.
Przysietnica 02.09.2009 Angeliko! Pierwszego września rozpoczęłam nowy rok szkolny. Pamiętam, że jest to dzień szczególny, także z powodu siedemdziesiątej rocznicy wybuchu II Wojny Światowej. Wiem, że wtedy wiele dzieci ie mogło...
Przydatność 60% Idea wzoru do naśladowania - władcy na podstawie "Kroniki" Galla Anonima.
Na początek słów kilka o autorze naszej (polskiej) kroniki. A więc Gall Anonim jest postacią definitywnie tajemniczą. Współcześni wiedzą o nim tylko tyle iż przybył do polski z Galii i był prawdopodobnie mnichem o czym świadczy jego wykształcenie( potrafił pisać). Dlatego pseudonim tego pisarza brzmi właśnie Gall-bo pochodził z Galli i Anonim-bo nie miał imienia. W...
Przydatność 75% Kobieta fascynująca i irytująca. Przedstaw sylwetki wybranych bohaterek literackich, analizując wskazane utwory
„Kobieto! Puchu marny! Ty wietrzna istoto! Postaci twojej zazdroszczą anieli, A duszę gorszą masz, gorszą niżeli” Kobieta od zarania dziejów uważana za uosobienie piękna, wdzięku i wrażliwości, stała się wdzięcznym tematem dzieł literackich. Obok urody i zalet jej charakteru twórcy ukazywali też wady tego „lepszego” rodzaju ludzkiego. Czym mogły fascynować oraz...
Przydatność 80% Porównaj literackie portrety ofiar, interpretując wskazane fragmenty III cz. "Dziadów" A. Mickiewicza i "U nas w Auschwitzu..." T. Borowskiego.
„Dziady” Adama Mickiewicza powstały w XIX w., zaś „U nas w Auschwitzu...” Tadeusza Borowskiego w wieku XX. Mimo że utwory dzieli cała epoka, to można w nich odnaleźć fragmenty zbliżone pod względem omawianych tematów i problemów. Jednym z nich jest sprawa więźniów, wywożonych na Sybir i przetrzymywanych w obozach koncentracyjnych, pozbawianie ich godności i karanie za...
Przydatność 55% Gombrowiczowskie widzenie `formy`, wykorzystaj wnioski z analizy podanego fragmentu “Ferdydurke” i odnieś do całości utworu.
Wybrany fragment utworu Witolda Gombrowicza jest opisem lekcji w szkole do, której prof. Pimko zaprowadził Józia. Analizowana część tekstu “Ferdydurke” jest jednym z doskonałych dowodów `formy` panującej w życiu codziennym. Czym więc jest `forma`? Jaką postawę przyjmuje człowiek względem formy? Jak można walczyć z `formą`? Jak społeczeństwo “żyje” ze...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 26.10.2013 (13:47)
[ czytaj ^2 jako "do kwadratu" ]
325
a) Zamiast małego L piszę duże, aby się nie myliło z cyfrą 1.
Założenia: s jest różne od zera, r jest różne od zera.
Wyznaczanie L:
Występuje ono tylko w srL więc przenosimy sr^2 na lewo i dzielimy przez sr
L = (p - sr^2) / (sr) = p / (sr^2) - r
Wyznaczanie s:
Wyciągamy s przed nawias: p = s (rL + r^2) ; dzielimy przez nawias:
s = p / (rL + r^2)
============================
b)
Założenia: d jest różne od c * pierw(2) oraz b jest różne od zera
Wyznaczanie b:
Wyciągamy b przed nawias: a = b (c pierw(2) - d) ; dzielimy przez nawias
b = a / (c pierw(2) - d)
Wyznaczanie d:
Przenosimy bd na lewo, "a" na prawo; dzielimy przez b
d = (pierw(2) bc - a) / b = c pierw(2) - a / b
============================
c)
Założenia: a jest różne od c^2 oraz x - d/2 jest różne od zera.
Wyznaczanie "a"
Przenosimy d/2 na lewo: x - d/2 = 2pi / (a - c^2) ; mnożymy przez a - c^2
(x - d/2)(a - c^2) = 2pi ; rozbijamy drugi nawias
(x - d/2) a - (x - d/2) c^2 = 2pi ; przenosimy drugi składnik na prawo, dzielimy przez nawias
a = [2pi + (x - d/2) c^2] / (x - d/2) = 2pi / (x - d/2) + c^2
Wyznaczanie d:
Przenosimy środkowy wyraz na lewo i mnożymy przez 2
d = 2x - 4pi / (a - c^2)
============================
d)
Założenia: a, f są różne od b oraz f jest różne od 2 pi^2
Najpierw mnożymy obie strony przez 2(a - b)
2fa - 2fb = 4 pi^2 a
Wyznaczanie "a"
Przenosimy 2fb na prawo, wyraz z "a" z prawa na lewo
2fa - 4 pi^2 a = 2fb ; wyciągamy "a" przed nawias, dzielimy przez nawias
a = 2fb / (2f - 4 pi^2) = fb / (f - 2 pi^2)
Wyznaczanie b:
Przenosimy 2fb na prawo, wyraz z "a" z prawa na lewo, dzielimy przez 2f
b = (2fa - 4 pi^2 a) / (2f) = a - (2pi^2 a) / f
============================
e)
Założenia: Wyrażenie pod pierwiastkiem ma być nieujemne.
Wymnażamy nawias, sumujemy składniki z a^2 i przenosimy s na prawo
0 = 3a^2 + 5b - s - 2
Dzielimy przez 3, przenosimy 5b - s - 2 na lewo, wyciągamy pierwiastek
a = pierwiastek[(s + 2 - 5b) / 3 ]
============================
f)
Założenia: m, g różne od zera, v^2/2 + gh różne od zera
Wyznaczanie h:
Przenosimy mv^2 / 2 na lewo, dzielimy przez mg
h = (E - mv^2 / 2) / (mg) = E / (mg) - v^2 / (2g)
Wyznaczanie m:
Wyciągamy m przed nawias i dzielimy przez ten nawias
m = E / (v^2/2 + gh)
============================
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie