Treść zadania
Autor: ~szawadzki Dodano: 26.10.2013 (00:03)
Pewien farmer miał łąkę w kształcie koła o promieniu R. Pytanie, jakiej długości powinien być łańcuch aby koń uwiązany na brzegu tej łąki wyjadł trawę dokładnie z połowy powierzchni tej łąki?
Komentarze do zadania
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
pewien człowiek przeszedł 1121 km w 12 dn ile km musiał przejść dziennie Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 6 rozwiązań | autor: mateusz_-112 22.4.2010 (14:16) |
146m ma wysokość piramidy a długosc krawedzi podstawy 230m i pytanie Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: mirelak 21.5.2010 (20:52) |
Dany jest okrąg o środku w punkcie s i promieniu r = 60mm a) narysuj ten Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: genelec 28.9.2010 (17:55) |
Pewien ułamek zwykły ma rozwinięcie dziesiętne 0,(1234). Jaka jest w tym Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: Konto usunięte 28.9.2010 (18:25) |
w jakiej skali widzimy biedronke obserwowaną przez lupę o powiększeniu 5 Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: Anula30 19.10.2010 (21:06) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Czy poświęcić się zdobywaniu pieniędzy czy idei służebnej? W jakiej mierze odpowiada na to pytanie „Lalka” a jakiej wiedzy na ten temat dostarcza współczesne życie?
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Pomocna może się tu okazać postać Stanisława Wokulskiego, który został postawiony przed dokładnie takim samym wyborem. Czy gromadzić pieniądze i z ich pomocą zdobyć kobietę swoich marzeń, czy te same pieniądze przeznaczyć na pomoc potrzebującym, czy w końcu pracować jako naukowiec na rzecz całej ludzkości? Stach długo...
Przydatność 50% W jakiej szkole chciałbym pracować?
Moim zdaniem nie zacznę dążyć do zamierzonego celu czyli idealnej szkoły, jeżeli nie postawię przed sobą zasadniczego pytania: w jakiej szkole są zdrowe relacje pomiędzy ucznami, a nauczycielami? Szkoła, w której chciałbym pracować, powinna się znajdować w centrum miasta, ponieważ potencjalnie to właśnie w nim uczniowie jako dorośli będą stawać przed odpowiedzialnymi...
Przydatność 50% Felieton - Do jakiej głupoty jesteśmy zdolni.
„Miłosierdzie boskie i głupota ludzka nie znają granic” - twierdził niegdyś Einstein, (Co do miłosierdzia miał jednak pewne wątpliwości). Jaki pomysł człowieka był najgłupszy? Hm, jeśli się nad tym zastanowić, to jest tego sporo, ale najniebezpieczniejszy z nich towarzyszy nam od zarania dziejów-zabijanie. Nie dla pożywienia, ale z innych, zwykle podłych...
Przydatność 50% Epoki historyczne, w jakiej epoce chciałbyś zyć?
Epoki historyczne,w jakiej epoce chciałbyś żyć? Starozytność– czasy do roku 476, czyli upadku Imperium Rzymskiego. Odróżnia się w niej przede wszystkim badania nad starożytnym Egiptem, nad kulturami Bliskiego Wschodu nad starożytnią Grecją i nad Imperium Rzymskim. Ukształtowały się podstawy europejskie kultury. Powstało chrzejścijaństwo. W ciągu ponad...
Przydatność 75% Wzorem jakiej postawy dla człowieka cierpiącego może być Hiob?
Jednym z bohaterów Starego Testamentu jest Hiob - zamożny człowiek tóry posiadał dobrze prosperujące gospodarstwo, szczęśliwą rodzine i licznych przyjaciół i w jednej chwili wszystko to stracił. Bóg chcąc udowodnić szatanowi prawdziwość i szczerość wiary Hioba wystawił go na ciężką próbe. Odebrał mu wszystko co czyniło go zamożnym, szczęśliwym i szanowanym. Jednak...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 1
antekL1 26.10.2013 (16:24)
Rozwiązaniem jest: Długość łańcucha = około 1,15872 R
ale raczej nie wygląda to na zadanie ze szkoły podstawowej.
Użyłem równań:
Twierdzenie kosinusów:
r^2 = 2R^2 [1 + \cos(2\alpha) ]
Porównanie pól:
\frac{1}{2}\pi R^2 = \alpha r^2 + [\pi - 2\alpha - \sin(2\alpha)] R^2
Rysunek w załączniku, wyjadane pole jest ograniczone przez czarny łuk AB i zielony łuk ADCEB. Pole to jest sumą wycinka ABC koła i dwóch odcinków: ADC i CEB, ograniczonych czerwonymi liniami
Ten układ równań można rozwiązać jedynie numerycznie, dostaje się takie wyniki, jak podaję na początku.
Nie wiem, może istnieje jakaś sprytna metoda, ale ja nie potrafię jej wymyślić.
PS: Rozwiązanie: r = R\sqrt{2}
NIE jest poprawne, gdyż uwzględnia pole ograniczane przez czarny łuk AB i czerwone linie AC i BC, nie uwzględnia małych odcinków łąki poniżej czerwonych linii.
Załączniki
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
antekL1 28.10.2013 (07:39)
Przyszło mi jeszcze na myśl, że farmer może wiązać konia w
***dowolnych, różnych punktach*** obwodu łąki, a nie w jednym miejscu, wtedy rozwiązanie jest łatwe, bo zadanie jest odwrotne do takiego, gdyby farmer przywiązał konia dokładnie w środku łąki.
W tym wypadku odpowiedzią jest:
r = R / pierwiastek(2)