Treść zadania
Autor: Natalka233 Dodano: 10.10.2013 (14:54)
1.Najmniejszą SPOŚRÓD LICZb -8,0,-12,-1 JEST:
2.Największą SPOŚRÓD LICZb -7,-24,,-2,-9 jest:
3.spośród liczb -11,9,-,1 najdalej od zera na osi leży:
4.spośród liczb 13,-3,2,-1 najbliżej zera na osi liczbowej
5.Suma liczb -78+52=
6.Suma liczb 49+(-18)=
7.Suma liczb -36+(-54)=
8.Jaką trzeba wpisać liczbę w okienko aby suma _+(-47) była mniejsza od -10
9.-58-27=
10.-63-(-21)=
11.-35-(-96)=
12.28-(-23)=
13.Który iloczyn jest dodatni:
a)-17+(-3)*(-9)=
b)-17*9*(-3)=
c)17*9*(-3)=
d)17*(-9)*3=
14.Które działanie daje ujemny wynik:
a)-84:4*(-5):3
b)84:(-4)*5:(-3)
c)-84(-4)*(-5):(-3)
d)-84:4*5:3
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Suma dwóch liczb równa się 180 iloraz większej przez mniejszą wynosi Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: awra16 8.4.2010 (22:07) |
Suma dwóch liczb wynosi 216 a ich różnica 40. Co to są za liczby? Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: awra16 8.4.2010 (22:13) |
Suma dwóch liczb wynosi trzy całe i jedną trzecią.Wiadomo że 2 z tych Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: patixd 12.4.2010 (18:07) |
dla kazdej z podanych liczb znajdz liczbę półtora raza od niej większą Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 5 rozwiązań | autor: dorota32 14.4.2010 (21:35) |
Suma i róznica dwóch liczb jest taka sama.Jedna liczba to 20. Znajdż druga Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 3 rozwiązania | autor: tekila154 15.4.2010 (20:02) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.
Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...
Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.
Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...
Przydatność 55% Ciekawe własności liczb
7 stron o ciekawych własnościach liczb, załączonych w załączniku. Polecam.
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
sonar 10.10.2013 (15:08)
zad 1.
- 12
zad 2.
- 2
zad 3.
- 11
zad 4.
- 1
zad 5.
-78+52= - 24
zad 6.
49+(-18)=
= 49 - 18=
= 31
zad 7.
-36+(-54)=
= - 36 - 54=
= - 90
zad 8.
x + (-47) < - 10
x - 47 < - 10
x < - 10 + 47
x < 36
Odp. Trzeba wpisac liczbę mniejszą od 36 -> od 35 do - nieskończoności
zad 9.
-58-27= - 85
zad 10.
-63-(-21)=
= - 63 + 21=
= - 42
zad 11.
-35-(-96)=
= - 35 + 96 =
= 59
zad 12.
28-(-23)=
= 28 + 23=
= 51
zad 13.
a)-17*(-3)*(-9)=- 459 --> ujemny
b)-17*9*(-3)=459 --> dodatni
c)17*9*(-3)= - 459 --> ujemny
d)17*(-9)*3=- 459 --> ujemny
Odp. Dodatni jest iloczyn --> b.
zad 14.
a)-84:4*(-5):3 = 35 ---> dodatni
b)84:(-4)*5:(-3) = 35 --> dodatni
c)-84(-4)*(-5):(-3) = 35 --> dodatni
d)-84:4*5:3 = - 35 --> ujemny
Odp. Ujemny wynik daje dziłanie --> d
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie