Treść zadania
Autor: Dominikaaa199714 Dodano: 1.10.2013 (21:09)
zad.1 Jak rozumiesz tytuł wiersza ? Wypisz skojarzenia, które przywołują użyte w nim rzeczowniki. Jakie znaczenie sygnalizuje tak sformułowany tytuł?
zad.2 Wskaż wersy bezpośrednio nawiązujące do biblijnej Apokalipsy. Według jakiej zasady łączą się one z pozostałymi fragmentami tekstu? Jaka jest w związku z tym ich rola?
zad.4. Powiedz jakie postawy przyjmują ludzie "w dzień końca świata?". Od czego one zależą?
zad.5 Kim według Ciebie jest siwy staruszek? Jaką ma wiedzę o świecie? Co go wyróżnia spośród innych ludzi?
"Świat do przeczytania" 1
Proszę o pomoc, dam najlepszą. :D
Tekst utworu: Czesław Miłosz - "Piosenka o końcu świata"
W dzień końca świata
Pszczoła krąży nad kwiatem nasturcji,
Rybak naprawia błyszczącą sieć.
Skaczą w morzu wesołe delfiny,
Młode wróble czepiają się rynny
I wąż ma złotą skórę, jak powinien mieć.
W dzień końca świata
Kobiety idą polem pod parasolkami,
Pijak zasypia na brzegu trawnika,
Nawołują na ulicy sprzedawcy warzywa
I łódka z żółtym żaglem do wyspy podpływa,
Dźwięk skrzypiec w powietrzu trwa
I noc gwiaździstą odmyka.
A którzy czekali błyskawic i gromów,
Są zawiedzeni.
A którzy czekali znaków i archanielskich trąb,
Nie wierzą, że staje się już.
Dopóki słońce i księżyc są w górze,
Dopóki trzmiel nawiedza różę,
Dopóki dzieci różowe się rodzą,
Nikt nie wierzy, że staje się już.
Tylko siwy staruszek, który byłby prorokiem,
Ale nie jest prorokiem, bo ma inne zajęcie,
Powiada przewiązując pomidory:
Innego końca świata nie będzie,
Innego końca świata nie będzie.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Jak rozumiesz słowa Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: domiii94 29.3.2010 (16:09) |
Ćwiczenia do wiersza Kamila Baczyńskiego Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: klaudus1920 31.3.2010 (00:00) |
Analiza wiersza Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Olcia71193 7.4.2010 (19:50) |
Prosze o pomoc analiza i interpretacja wiersza Slonimskiego czarna wiosna na Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Maniuniu 19.4.2010 (19:29) |
Jaka jest ogólna myśl tekstu Adama Asnyka czy dostrzega aluzje wiersza do Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: 123justa 25.4.2010 (12:39) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Dlaczego polityka tak często przywodzi na myśl negatywne skojarzenia.
Celem polityki jest zdobycie władzy, więc często wybiera ona metody sprzeczne z prawdą. Polityka jest i zawsze była wielką dziedziną manipulacji, więc politycy boją się prawdy, prawdy prawdziwej. „Prawda boli, prawda może ranić” –słowa prezesa Instytutu Pamięci Narodowej Leona Kieresa który zastanawiał się nad sensem odkrywania prawdy w historii narodów. Ból, jaki...
Przydatność 65% Dlaczego polityka tak często przywodzi na myśl negatywne skojarzenia.
Celem polityki jest zdobycie władzy, więc często wybiera ona metody sprzeczne z prawdą. Polityka jest i zawsze była wielką dziedziną manipulacji, więc politycy boją się prawdy, prawdy prawdziwej. ?Prawda boli, prawda może ranić? ?słowa prezesa Instytutu Pamięci Narodowej Leona Kieresa który zastanawiał się nad sensem odkrywania prawdy w historii narodów. Ból, jaki sprawia...
Przydatność 75% Jak rozumiesz odpowiedzialność.
Według słownika języka polskiego odpowiedzialność to „ konieczność, obowiązek moralny lub prawny odpowiadania za swoje czyny i ponoszenia za nie konsekwencji”. Wygląda to na prostą sprawę, ale czy rzeczywiście tak jest? Co ukrywa się pod tym, jak mogłoby się zdawać, prostym pojęciem? Aby odnaleźć odpowiedź na postawione pytania posłużę się kilkoma przykładami....
Przydatność 60% Jak rozumiesz pojęcie sarmatyzmu.
W XVII wieku, w okresie baroku Polaków jednoczyło poczucie wspólnoty narodowej, potęgi własnego kraju, jego ustroju i gospodarki. Świadomość tradycji rodowej i wrodzonego sarmatyzmu, dawało im wrażenie pochodzenia od starożytnych Sarmatów. Wraz z upływem czasu pojęcie to zaczęło jednak ewoluować. Pod koniec epoki słowo Sarmata zaczęło funkcjonować w stosunku do ludzi...
Przydatność 50% Wypisz 10 nazwisk, które wg Ciebie miały istotny wpływ na rozwój nauk biologicznych i medycznych.
Johann Mendel (genetyka) Wilhelm Rontgen (promienie X, rentgen) James Watson i Francis Crick (DNA) Edward Jenner (szczepionka) Joseph Lister (antyseptyka) James Simpson (anestozjologia) Ludwik Pasteur (bakteriologia) Alexander Fleming (penicylina) Christiaan Barnard (rozwój transplantologii) Patrick Steptoe (metoda sztucznego zapłodnienia)
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie