Treść zadania
Autor: zdzislaw196412 Dodano: 29.9.2013 (05:49)
dana jest funkcja liniowa f(x)=2x. Narysujmy wykres funkcji y=f(x-1)-2
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
52ewa 29.9.2013 (10:15)
W załączniku
Załączniki
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
antekL1 29.9.2013 (11:43)
Zobacz moje rozwiązanie, dopisałem "dlaczego" :)
Użyj fragmentów z objaśnienia, masz "wolną rękę" :)
-
Podobne zadania
prosze to zadanie jest na jutro Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: misiek33456 28.3.2010 (14:49) |
Oblicz pole i obwód figury ograniczonej wykresami funkcji y=5 i y=2x-8 oraz Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: anett 28.3.2010 (18:59) |
Suma czterech kolejnych liczb podzielnych przez 3 jest równa -150. znajdz te Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: agata96 28.3.2010 (21:46) |
funkcja liniowa Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: mazda15234 29.3.2010 (19:45) |
liczba o 3 większa od x jest 3 razy wieksza od x Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: hipopotam 29.3.2010 (21:09) |
Podobne materiały
Przydatność 55% Pieniądz i jedna z jego funkcji - funkcja wartości
Pieniądz jest znany chyba wszystkim jako podstawowy środek wymiany na dobra materialne Pieniędzmi posługujemy się na co dzień w rożnych postaciach płacąc za wszystko co nas otacza, w przeróżny sposób bezpośredni lub pośredni . W różnych okresach życia człowieka , oraz w różnych częściach świata fizyczna postać pieniądza przybierała różne postacie , pod warunkiem iż...
Przydatność 65% Wykres równowagi układu żelazo
Wykres równowagi układu żelazo-węgiel, to wykres , który odzwierciedla równowagę fazową w stopach żelaza z węglem. Jest przedstawiany w dwóch wersjach : jako stabilny żelazo-grafit i metastabilny żelazo-cementyt Fe3 C. Pierwszy jest stosowany do opisu żeliw /surówek/ szarych, a drugi do stali i surówek białych. Wykres metastabilny rysowany jest linią ciągłą, a stabilny...
Przydatność 50% Funkcja jeżeli
funkcja jeżeli
Przydatność 55% Funkcja skóry
Funkcja skóry: 1.ochrona przed bakteriami 2.ochrona przed promieniami UV 3.wymiana gazowa 4.funkcja potu: -informacja o dorosłości i stresie -regulacja temperatury ciała 5.funkcja łoju: -elastyczna skóra -ochrona przed bakteriami 6.funkcja paznokcia: -ochrona i zwiększenie dotyku 7.funkcja włosa: -ochrona przed potem i pyłem -regulacja temperatury...
Przydatność 60% Minimalizacja funkcji logicznych
Minimalizacja funkcji logicznych
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
1 0
antekL1 29.9.2013 (11:39)
Ok, raz jeszcze, czyli moje wyjaśnienia były do kitu.
W załączniku "funkcja.pdf" zielona linia to **brutalne** rozwiązanie.
Zamiast "x" podstawiam x - 1 do wzoru na nowe f(x) czyli f(x - 1) - 2
g(x) = 2 * (x-1) - 2 = 2x - 4. Dostaję zielony wykres.
Koniec, jeśli nauczyciel chciał tej kreski. Ale chyba nie (??? nie wiem)
Ta moja kratka nie jest doskonała, lepiej to narysujesz w zeszycie,
prosta ma przejść przez punkty (2, 0) oraz (0, -4).
Określenie "funkcja liniowa" znaczy tutaj: wykres ma być linią prostą,
a nie jakąś parabolą, zygzakiem itp.
============================
Dalej są objaśnienia, jak tylko chcesz wynik, pomiń je.
Zaznaczam, że NIE jestem nauczycielem, nie matematykiem, ale fizykiem.
Uśmiej się, gdy piszę głupio :) Mam w sobie kilka browców.
1) Funkcja: (skok z podstawówki do gimnazjum jest brutalny)
to NIE znaczy zasiadania na stołku (jak "minister pełni funkcję")
lecz w matematyce, na szczęście, co "METODA co zrobić"
Zapis" f(x) = 2x" mówi: "weź jakieś 'x'" i pomnóż je przez 2, masz wynik.
To, co w nawiasie f(x), to jest ARGUMENT funkcji (tak się głupio nazywa :)
Z tym argumentem funkcja (METODA) robi, co chce, (tutaj: mnoży przez 2)
i zwraca wynik: 2 razy argument.
Jak wrzucę jako argument x=5 to dostanę 10 itd.
Zobaczmy funkcję: f(x) = x^2 [ czytaj ^2 jako "do kwadratu" ]
Wrzucam x = 4 i dostaję f(4) = 4^2 = 16.
Takie funkcje na pewno będą w szkole, będą wielomiany itp.
Nie zagub się w nazwach. Dla działania funkcji istotne jest, aby dawała
JEDNOZNACZNY wynik.
W załączniku "frozne.pdf" jest czarny wykres jakiejś funkcji (czyli Y zależy od X).
Natomiast czerwony zygzak NIE jest wykresem funkcji bo dla jednego X mamy różne wartości Y. Matematyka nazywa to "odwzorowanie", ale to w późniejszej klasie (może?) będzie.
============================
2) Przesunięcia. Zauważ, że nauczyciel chciał: y=f(x-1)-2
Ja bym to nazwał: "inna funkcja g(x) = f(x-1)-2"
Gdybym napisał: f(x-1) = (x-1)-2 = f|(x) = 2x to dostanę nonsens matematyczny.
(może ma to rozwiązanie, ale nie o to chodzi)
Więc inna funkcja (METODA) g(x) robi tak:
a) Daj metodzie f(x) = 2x zamiast x argument (x - 1).
To jest czerwony wykres w "funkcja.pdf)
Przesunąłem go o wektor "a" w PRAWO w stosunku do czarnego.
To BARDZO WAŻNE: w PRAWO, bo jest x minus 1.
Czyli f(x-1) dopiero dla większych x osiągnie to samo co f(x).
Kobieta mnie odgania od kompa, nie mogę pisać więcej
skontaktujmy się w poniedziałek
Antek
Załączniki
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie