Treść zadania

~shoosia

Napiszcie jak najwięcej przykładów równań z jedną niewiadomą , z rozwiązaniem i sprawdzeniem.
Muszę się tego szybko nauczyć.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • userphoto

    Poniżej kilka przykładów.

    1.)
    2x + 6 = 12
    2x = 12 - 6 (pamiętamy o tym, że jak przenosimy liczby pomiędzy "=" to zmieniamy znak na przeciwny)
    2x = 6 / 2 (dzielimy na dwa bo mamy wyznaczyć x a nie 2x)
    x = 3

    Sprawdzenie: zawsze sprawdzenie polega na wstawieni niewiadomej do równania bazowego. Jak strony się zrównają to znaczy, że jest ok.
    2x + 6 = 12 ->>> wstawiamy x = 3
    2*3 + 6 = 12
    6 + 6 = 12
    12 = 12 --> rozwiązanie ok:)

    2)
    3y – 4 = 17
    3y = 17 + 4
    3y = 21
    y = 7

    spr:
    3*7 – 4 = 17
    21 – 4 = 17
    17 = 17

    3)
    4 – 2x = 10
    -2x = 10 - 4
    -2x = 6
    x = -3

    spr:
    4 - 2*(-3) = 10 (pamiętamy o tym że jak mnożymy „–” z „–” to otrzymujemy „+” )
    4 + 6 = 10
    10 = 10

    4)
    x + 6 = 2x + 3
    x – 2x = 3 -6
    - x = - 3
    x = 3

    spr:
    3 + 6 = 2*3 + 3
    9 = 6 + 3
    9 = 9

    5)
    2x + 4 = 4 – 3x
    2x + 3x = 4 -4
    5x = 0 /5
    x = 0

    spr:
    2*0 + 4 = 4 – 3* 0
    4 = 4


    6)
    3x + 11 = 6x – 1
    3x – 6x = -1 – 11
    - 3x = -12
    x = 4

    spr. 3*4 + 11 = 6*4 -1
    12+ 11 = 24 – 1
    23 = 23

    7)
    2(x + 1) = 5
    2x + 2 = 5
    2x = 3 /2
    x =3/2

    spr:
    2 (3/2 +1) = 5
    2 (5/2) = 5
    5 = 5

    8)
    2(x + 4) = 8 + 2x
    2x + 8 = 8 + 2x
    0 = 0
    Nieskończenie wiele rozwiązań. Nieważne jaką liczbę wstawimy to wyjdzie tak samo
    np. dla x = 1 =>>> 2 +8 = 8 + 2 itd.

    9)
    2x – (3x + 1) = 6
    2x – 3x – 1 = 6
    -x = 6+1
    -x = 7/-1
    x = -7

    Spr. 2*(-7) – [(3*(-7) + 1] = 6
    -14 – [-21 + 1] = 6
    14 – [-20] = 6
    6 = 6

    10)
    2(x + 1) + x = 3x
    2x + 2 + x = 3x
    2x + x – 3x = -2
    0 = -2 sprzeczność
    Nie ma liczby która by spełniała te równanie

    11)
    2 – (5 + x) = 2(3 – x)
    2 – 5 – x = 6 – 2x
    -x + 2x = 6 -2 + 5
    x = 9

    spr.2 – (5 + 9) = 2 (3 -9)
    2 – 14 = 2 * (-6)
    -12 = -12

    12)
    4 – 5(x + 2) = 3 – 5x
    4 - 5x – 10 = 3 – 5x
    - 5x + 5x = 3 – 4 + 10
    0 = 9 -->sprzeczność, nie ma rozwiązania

    Chyba wystarczy:) Pozdrawiam

Podobne zadania

juby133 Pliz NApiszcie bo niewiem jak to zrobic!!! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: juby133 30.3.2010 (15:59)
juby133 Pliz NApiszcie bo niewiem jak to zrobic!!! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: juby133 30.3.2010 (16:00)
kwiat2010 Napiszcie mi coś na temat tabliczki mnożenia ;) z góry dzięki ;** Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: kwiat2010 11.5.2010 (20:14)
magisterka napiszcie i wyjasnijcie mi jak obliczyc pole czworoscianu foremnego o boku 5cm Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 3 rozwiązania autor: magisterka 18.5.2010 (17:59)
Nieznany Pomóżcie mi napiszcie to jak najlepiej jak możecie mam to na jutro PROSZĘ Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: Konto usunięte 9.9.2010 (19:13)

Podobne materiały

Przydatność 75% Dlaczego jedne wyrazy wychodzą z użycia, a inne pojawiają sie?

Moim zdaniem jedne wyrazy wychodzą z użycia, a inne pojawiają się, gdyż z upływem czasu powstają nowe znaczenia słów idące wraz z postępem cywilizacji. Na język polski coraz częściej oddziaływają inne języki, co za tym idzie zmiana warunków życia. Na przykład nie mówi się dziś krzestac, zapiecek, a kiedyś nie używało się słów takich jak, kompaktowy czy elo. Nie...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji