Treść zadania
Autor: Konto usunięte Dodano: 6.8.2013 (21:17)
Pytania w załączniku.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
ewka13 7.8.2013 (09:54)
Zad.4 można łatwiej rozwiązać metoda krzyżową ;
12,5%...................5-0=5
.............\........./
................5%
............/..........\
0%(woda).....12,5-5=7,5
oznacza to ,że 12,5% roztwór należy zmieszać z woda w stosunku 5 : 7,5
można to odpowiednio skrócić i rozszerzyć :
\frac {roztwor 12,5\%} {woda}=\frac {5} {7,5}=\frac {1} {1,5}=\frac {2} {3}
Odp.Aby otrzymać 5ml 5% roztworu należy zmieszać 2ml roztworu 12,5% z 3ml wody.Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
Odpowiedz na dwa pytania testowe: 1. Wiązanie wodorowe występujące miedzy Przedmiot: Chemia / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: janeczka_06 26.5.2012 (13:09) |
odpowiedz na 3 pytania .jakie procesy zachodzą podczas kwasnienia mleka? 2. Przedmiot: Chemia / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: madziusia0000 4.12.2012 (13:44) |
odpowiedz na pytania : 1. Pacjent cierpi na niedokrwistość, jakie wody Przedmiot: Chemia / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: madziusia0000 13.12.2012 (21:44) |
Pytania dodaje w załączniku. Przedmiot: Chemia / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 7.8.2013 (19:01) |
Pytania dołanczam w załączniku. Przedmiot: Chemia / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 7.8.2013 (22:54) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Pytania - odpowiedzi
3. Postanowienia konferencji wersalskiej w sprawie granic Polskich. Sprzymierzeni spierali się o przynależność Warmii i Mazur, które pozostały niemieckie, o Gdańsk, któremu nadano status wolnego miasta, oraz o Górny Śląsk. Aby zapewnić Polsce dostęp do morza przyznano jej Pomorze Gdańskie, przycinając terytorium Niemiec i tworząc tak zwany korytarz. Na granicy południowej...
Przydatność 90% AIDS - najczęściej zadawane pytania.
Dlaczego układ odpornościowy nie niszczy HIV-u? Po zakażeniu organizm zaczyna produkcję tzw. przeciwciał, tj. specjalnych białek przeznaczonych do atakowania i niszczenia obcych substancji. Układ odpornościowy dysponuje także komórkami zwanymi limfocytami, które mogą atakować wirusa, jak i komórki do których już wtargnął. Szczególna rolę odgrywają tu komórki T, które...
Przydatność 100% Pytania testowe-przekrojowe.
PYTANIA TESTOWE-CZ II 1.Retikulum endoplazmatyczne szorstkie występuje szczególnie obficie w komórkach: A.rozrodczych B.o wysokim metabolizmie substancji białkowych C.o wysokim metabolizmie substancji tluszczowych D.transportujących elektrony E.produkujących ATP 2.W utrzymaniu struktury drugorzędowej białek decydują cą rolę mają wiązania: A.jonowe B.kowalencyjne...
Przydatność 55% Ekonomia - odpowiedzi na pytania
EKONOMIA 1. Co to jest ekonomia Ekonomia jest nauka społeczną zajmującą się dokonywaniem wyborów dotyczących produkcji i dystrybucji dóbr i usług w świecie rzadkich czynników wytwórczych, inaczej: jest to nauka o tym, jak ludzie wykorzystują ograniczone zasoby w celu zaspokajania swoich nieograniczonych potrzeb. Ekonomia – analizuje zmiany w całości gospodarki: tendencje...
Przydatność 65% Elektrotechnika - różne pytania
1. JAK OBLICZA SIĘ ILOŚĆ CIEPŁA WYDZIELANEGO PRZEZ PRĄD ELEKTRYCZNY PŁYNĄCY W PRZEWODZIE? Joule i Lenz stwierdzili niezależnie od siebie, że energia elektryczna dostarczona przewodnikowi podczas przepływu prądu elektrycznego przemienia się w całości w ciepło Qc=W. Dla odróżnienia od ładunku ciepło oznaczamy literą Q z dodaniem wskaźnika c u dołu. Zgodnie z prawem Ohma,...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
3 0
rob 7.8.2013 (06:09)
1)
dla FeCl3
Cp=ms*100/mr
mr = ms*100/Cp
Cp=12%
ms=70g
mr=?
mr=70*100/12=583,33
mr = ms + mH2O
mH2O=mr - ms
mH2O = 583,33-70=513,33
aby uzyskać roztwór 12%, należy rozpuścić 70 g FeCl3 w 513,33 g wody
dla FeCl3x6H2O (uwaga, zamiast symbolu x powinna być kropka)
mol FeCl3x6H2O = 56+3*35,5 +6(2*1+16) =162,5+ 108 =270,5 g/mol
w
270,5 g FeCl3x6H2O znajduje się 162,5 g FeCl3, to w
70 g FeCl3x6H2O znajduje się x g FeCl3
x = 70*162,5/270,5=42,05 g FeCl3
mr = ms*100/Cp
Cp=12%
ms = 42,05 g
mr = ?
mr = 42,05*100/12
mr =350,42
mr = ms + mH2O
mH2O=mr - ms
mH2O = 350,42 - 42,05=308,37 g H2O
aby uzyskać roztwór 12% z FeCl3x6H2O należy do 70 g tego związku dodać 308,37 g wody
2)
CaO + SO3------>CaSO4
Ca + H2SO4------>CaSO4 + H2
CaO + H2SO4----->CaSO4 + H2O
Ca(OH)2 + H2SO4---->CaSO4 + 2H2O
Ca(OH)2 + SO3---->CaSO4 + H2O
CaCl2 + H2SO4----->CaSO4 + 2HCl
3)
w załączniku
4)
z def. stęż. % (ilośc gramów soli zawarta w 100 gramach [%wagowy] lub mililitrach [% wagowo-objetościowy] roztworu) obliczam zawartość soli jaka znajduje się w 5 ml roztworu 5%
5 g soli znajduje się w 100 ml roztw. 5%, to
x g soli znajduje się w 5 ml
x = 5*5/100=0,25 g soli/ 5 ml
teraz obliczam w jakiej ilości ml roztworu o stęż. 12,5% znajduje się 0,25 g soli
12,5 g soli znajduje się w 100 ml roztw. 12,5%, to
0,25 g soli znajduje się w x ml roztw.
x = 0,25*100/12,5=2 ml roztw. 12,5%
aby uzyskać 5 ml roztworu 5% należy do 2 ml roztworu 12,5% dodać 3 ml wody
Załączniki
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie