Treść zadania
Autor: gandzia Dodano: 6.6.2013 (17:45)
Zad1.Liczba x jest wynikem dodawania liczb 1ułamek z 3+1ułemek z 5+1ułamek z 7.Jaki warunek spełnia liczba x?
A)0<x<1ułamek z 4
B)1ułemek z 4<x<1ułemek z 2
C)1ułemek z 2<x<3ułamek z 4
D)3ułemek z 4<x<1
Zad2.Jaką cyfrę należy wstawić w puste miejsce,aby zachodziła podana równość?
(.....5)do potęngi 2=.......025
A)9
B)8
C)7
D)6
Zad3.Ile jest liczb całkowitych mających taką własność,że po dodaniu do nich liczb 5 wynik jest ujemny,natomiast po dodabiu liczby 10-dodatni?
A)2
B)4
C)6
D)8
Zad4.Dane są liczby x,y,z.
x=80%liczby 20 y=20%liczby 80 z=40%liczby 40
Która z nich jest największa?
A)x
B)y
C)z
D)Nie można wskazać liczby największej,ponieważ liczby x,y,z są równe.
Zad5.Wiemy,że p% liczby 222 jest równe 84.Wskaż zdanie fałszywe.
A)p% liczby 111jest równe 42.
B((2p)% liczby 222 jest równe 168.
C)(2p)% liczby 222 jest równa 84.
D)p% liczby 444 jest równe 21.
Zad6.Wyrażenie algebraiczne W zawierające zmienną x przyjmuke dla x=-3 wartość 20.Do wyrażenia W dodano jednomian 2x do potęgi 2.Ile jest równa wartość otrzymanego wyrażenia dla x=-3?
A)2
B)18
C)20
D)38
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
prosze to zadanie jest na jutro Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: misiek33456 28.3.2010 (14:49) |
Suma czterech kolejnych liczb podzielnych przez 3 jest równa -150. znajdz te Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: agata96 28.3.2010 (21:46) |
liczba o 3 większa od x jest 3 razy wieksza od x Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: hipopotam 29.3.2010 (21:09) |
oblicz pole i obwód trójkąta równobocznego, którego wysokość jest równa Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: agacik 7.4.2010 (20:38) |
suma dwoch liczb wnosi 35. Jeżeli pierwsza z nich zwiekszymy o 20%, to ich Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: zuza94 8.4.2010 (18:41) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.
Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...
Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.
Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...
Przydatność 55% Ciekawe własności liczb
7 stron o ciekawych własnościach liczb, załączonych w załączniku. Polecam.
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
swk88 13.6.2013 (18:37)
Zad1.
1/3 + 1/5 + 1/7 = x
Szukamy wspólnego mianownika
3 * 5 * 7 = 105
35/105 + 21/105 + 15/105 = \frac{71}{105}
Zamieniamy ułamki zwykłe na dziesiętne, aby było łatwiej
\frac{71}{105} = 0,68
\frac{1}{4} = 0,25
\frac{1}{2} = 0,5
\frac{3}{4} = 0,75
C) 1/2 < x < 3/4
Zad2.
(\ldots 5)^{2}= \ldots 025
Metoda prób i błędów:
95^{2} = 9025
85^{2} \neq 8025
75^{2} \neq 7025
65^{2} \neq 6025
A)9
Zad3.
Liczby całkowite – intuicyjnie definiując są to: liczby naturalne dodatnie N_{+} = {1, 2, 3, \ldots} oraz liczby przeciwne do nich {-1, -2, -3, \ldots} a także liczba 0.
"W grę wchodzą tylko" liczby ujemne
(-9) + 5 = (-4)
(-9) + 10 = 1
(-8) + 5 = (-3)
(-8) + 10 = 2
(-7) + 5 = (-2)
(-7) + 10 = 3
(-6) + 5 = (-1)
(-6) + 10 = 4
B)4
Zad4.
x = 80% liczby 20
x = 20*0,8 = 16
y = 20% liczby 80
y = 80*0,2 = 16
z = 40% liczby 40
z = 40*0,4 = 16
D)Nie można wskazać liczby największej,ponieważ liczby x,y,z są równe.
Zad5.
p% liczby 222 = 84
222 - 100%
84 - x%
x = \frac{84}{222} *100%
x = 37,84%
C)(2p)% liczby 222 jest równa 84.
Zad6.
x = (-3)
2x^{2} = 2*(-3)^{2} = 2*9 = 18
Do wyrażenia W dodajemy 18
20 + 18 = 38
D)38
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie