Treść zadania
Autor: mirkaj1 Dodano: 1.6.2013 (14:02)
Bardzo proszę o pilne rozwiązanie tych przykładów :
1/ - 2 x + 4 = 5 x + 25
2/ 7 y - 8 = - y + 24
3/ - 8z+5=-z-1
4/ -2m+7=m-6
5/ 6-5x=2x-7
6/ -5t+1=8-6t
7/ 5-7x=4-7x+1
8/ 3(x+1)=2x
9/ 5(x-2)=7(1-x)
10/ 2(x+4)-6=3(x-2)+7x
11/ 3(x+1)+6=-2(x-1)+8
12/ x-1=2(x-3)-x
13/ x-2/3=5 tu jest kreska ułamkowa
14/ 1/2 (x-6)+1=3/4(x+6)-5
15/ 1,5(x+2)+2x=5/2(2x+1)-5
i jedno zadanie tekstowe rozwiąż za pomocą równań
Paweł ma 2 razy więcej kart telefonicznych niż Marcin gdyby dał Marcinowi 17 kart to oboje mieli by tyle samo.Ile kart ma Paweł
Bardzo proszę jak najszybciej daję naj
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
a_gat_a 1.6.2013 (19:25)
Tekstowe:
x - karty Pawła
y-karty Marcina
x=2y
x=y+17
czyli
2y=y+17
y=17
więc
x=34
Paweł ma 34 karty (czyli dwa razy tyle co Marcin), a Marcin ma 17:)Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
Błagam... BARDZO PROSTE ZADANKA... Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: olusiek16 6.4.2010 (19:33) |
Suma dwóch liczb wynosi trzy całe i jedną trzecią.Wiadomo że 2 z tych Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: patixd 12.4.2010 (18:07) |
krzyżówka pilne!!!!!!!!! może być jedna odpowiedz pilne!!!!!!!! Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 5 rozwiązań | autor: sylwia987 15.4.2010 (18:55) |
Matematyka.Pilne!!! Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: marciak12 17.4.2010 (16:34) |
prosze to pilne na JUTRO!!!! Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 11 rozwiązań | autor: monika111 20.4.2010 (21:35) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Renesans bardzo ogolnie.
Renesans, inaczej odrodzenie – jest to epoka w dziejach kultury europejskiej, trwająca od XV do XVI wieku (we Włoszech już od XIV wieku. Termin „odrodzenie został użyty po raz pierwszy przez Vasariego w celu scharakteryzowania tendencji w malarstwie włoskim. Literatura – Głównym prądem renesansu był humanizm. Wśród dziedzin sztuki uprzywilejowane miejsce wyznaczono sztuce....
Przydatność 80% Elektronika cyfrowa (BARDZO OBSZERNY MATERIAŁ)
ELEKTRONIKA CYFROWA W załączniku znajduje się obszerny materiał dotyczączy elektroniki cyfrowej - poniżej spis treści. SPIS TREŚCI 1. WPROWADZENIE 1.1. Systemy liczbowe 1.1.1. Dziesiętny system liczbowy 1.1.2. Dwójkowy system liczbowy 1.1.3. Szesnastkowy system liczbowy 1.2. Kody 2. PODSTAWOWE FUNKCJE LOGICZNE I FUNKTORY UKŁADÓW LOGICZNYCH 2.1. Wstęp 2.2....
Przydatność 70% Komuniakcja niewerbalna - bardzo dobra praca
„...Wykształcenie zdobywa się czytając książki, ale inne, ważniejsze wykształcenie - znajomość świata – zdobywa się tylko dzięki czytaniu ludzi i studiowaniu ich różnych wydań...” Lord Chesterfield „Listy do syna” Komunikacja niewerbalna istnieje już ponad milion lat. Jest więc znacznie starsza od mowy, powstałej prawdopodobnie w późnym plejstocenie, ok....
Przydatność 65% Historia - Renesans - bardzo podstawowe informacje.
Te podstawowe informacje wystarczyły abym uzyskała pozytywną ocenę - 5 Przyczyny wypraw geograficznych: Polityczne : Zdobycie przez Turków Konstantynopola Spory pomiędzy Portugalią a Kastylią o znaczenie i wzmocnienie państwa na arenie międzynarodowej Społeczne: Sukcesja feudalna: najstarszy z braci odziedzicza całą ziemię natomiast młodsi musza jakoś się...
Przydatność 50% Hydrologia bardzo dokładne opracowanie tematu.
Transpiracja- odparowywanie wody za pośrednictwem ciała organizmów, jej parowanie z powierzchni liści roślin, skóry i płuc zwierząt. Obieg wody w przyrodzie (cykl hydrologiczny): Pod wpływem ciepła słonecznego powierzchnia mórz i oceanów nieustannie paruje. Woda zmienia stan skupienia i masy pary wodnej mieszają się z powietrzem. Przy dostatecznie dużej wilgotności...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
1 0
sonar 1.6.2013 (20:35)
1/
- 2 x + 4 = 5 x + 25
-2x - 5x= 25 - 4
-7x= 21
x= 21 :(-7)
x= - 3
2/
7 y - 8 = - y + 24
7y + y = 24 + 8
8y = 32
y = 32 : 8
y = 4
3/
- 8z+5=-z-1
-8z +z= -1 - 4
-7z = - 5
z= -5 : (-7)
z= 5/7
4/
-2m+7=m-6
-2m -m = - 6 - 7
- 3m = - 13
m = - 13 : (-3)
m = 13/3
m = 4 i 1/3
5/
6-5x=2x-7
-5x - 2x= - 7 - 6
- 7x = - 13
x= - 13 : (-7)
x= 13/7
x= 1 i 6/7
6/
-5t+1=8-6t
- 5t + 6t = 8 - 1
t = 7
7/
5-7x=4-7x+1
-7x + 7x = 4+1 - 5
0x= 0
x= 0
8/
3(x+1)=2x
3x + 3= 2x
3x - 2x= - 3
x= - 3
9/
5(x-2)=7(1-x)
5x - 10 = 7 - 7x
5x + 7x = 7 + 10
12x= 17
x= 17 : 12
x= 17/12
x= 1 i 5/12
10/
2(x+4)-6=3(x-2)+7x
2x + 8 - 6 = 3x - 6 + 7x
2x + 2= 10x - 6
2x - 10x = - 6 - 2
- 8x= - 8
x= - 8 : (-8)
x= 1
11/
3(x+1)+6=-2(x-1)+8
3x + 3 + 6 = - 2x + 2 + 8
3x + 9 = - 2x + 10
3x + 2x = 10 - 9
5x = 1
x= 1: 5
x= 1/5
x= 0,2
12/
x-1=2(x-3)-x
x - 1= 2x - 6 - x
x-1 = 2x-x - 6
x-1 = x - 6
x -x = - 6 + 1
0x= -5
równanie sprzeczne
13/
x-2/3=5
x= 5 + 2/3
x= 5 i 2/3
jeśli kreska ułamkowa dotyczy całej lewej strony równania, to rozwiązanie jest takie
x-2
----- = 5 /*3
3
x - 2= 5 *3
x - 2= 15
x= 15 + 2
x = 17
14/
1/2 (x-6)+1=3/4(x+6)-5
1/2x - 1/2 * 6 + 1 = 3/4x + 3/4 *6 - 5
1/2x - 3 + 1 = 3/4x + 18/4 - 5
1/2x - 2 = 3/4x + 4 i 2/4 - 5
1/2x - 2 = 3/4x - 2/4
1/2x - 3/4x = - 2/4 + 2
2/4x - 3/4x = 1 i 2/4
- 1/4x = 1 i 2/4
x = 1 i 2/4 : ( - 1/4 )
x = 6/4 * ( -4/1)
x = 6/1 * ( -1/1)
x = - 6/1
x = - 6
15/
1,5(x+2)+2x=5/2(2x+1)-5
1,5x + 3 + 2x = 10x/2 + 5/2 - 5
3,5x + 3 = 5x + 2 i 1/12 - 5
3,5x + 3 = 5x - 2 i 1/2
3,5x - 5x = - 2 i 1/2 - 3
- 1,5x = - 5 i 1/2
- 1 i 5/10x = - 11/2
- 15/10x = - 11/2
x= - 11/2 : (- 15/10)
x= - 11/2 * (-10/15)
x= - 11/1 *(-5/15)
x= 55/15
x= 3 i 10/15
x= 3 i 2/3
zad 2.
liczba kart Marcina -> x
liczba kart Pawła -> 2x
2x - 17 = x
2x - x = 17
x= 17
liczba kart Marcina -> 17
liczba kart Pawła -> 2* 17 = 34
Odp. Paweł ma 34 karty
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie