Treść zadania
Autor: MatiBT Dodano: 15.5.2013 (22:12)
Witam prosil bym o obliczenie i pokazanie po kolei co i jak zebym zrozumiał. Zrobiłem zdjęcie żeby było łatwiej do odczytania.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Obliczenie boków trójkąta oraz miar kątów ostrych tego trójkąta. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: kleopatra_1992 16.4.2010 (19:58) |
Witam! prosiłbym o dokładne wykonanie krok po kroku pokazane jak wykonać te Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Jixxufis 27.5.2010 (19:09) |
obliczenie Przedmiot: Matematyka / Liceum | 3 rozwiązania | autor: kkamil16 22.9.2010 (19:25) |
Witam Wszystkich! mam tu kilka zadań w zalącznikach, głownie funkcję Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: dawid2703 5.10.2010 (18:35) |
Proszę o obliczenie tego !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bo sam Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 11.10.2010 (18:49) |
Podobne materiały
Przydatność 80% Bezpieczeństwo kolei w świetle uregulowań prawnych UE
I. Wprowadzenie Unia Europejska postawiła przed sobą ambitny cel utworzenia jednolitego rynku przewozów kolejowych. Rozpoczęte we wczesnych latach 90-tych ubiegłego wieku działania na tym polu natrafiły na szereg barier, które powinny być usunięte na drodze do wspomnianego jednolitego rynku. Pierwszą jest oparcie bezpieczeństwa kolei na przepisach narodowych...
Przydatność 85% Blaski i cienie kariery. Rozważania na temat kolei życia wybranych bohaterów literackich.
Kariera to zmiana statusu jednostki, grupy, warstwy lub klasy społecznej na wyższy w różnych wymiarach zróżnicowania społecznego, np. prestiżu, bogactwa, wykształcenia, stanowiska pracy. Każda droga do sukcesu posiada zalety, ale niestety również wady. Powieść Zofii Nałkowskiej "Granica" można traktować jako filozoficzne studium kariery człowieka. Świadczy o tym...
Przydatność 65% Wykorzystanie istniejącego odcinka sieci kolei wąskotorowej w celu przerzucenia części obciążenia transportu drogowego na transport kolejowy
Praca napisana w pośpiechu, ale kto wie - moze komuś się przyda. Proszę zajrzeć do załącznika.
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 16.5.2013 (09:05)
1a)
Zakładamy x różne od zera
Sprowadzamy do wspólnego mianownika mnożąc licznik i mianownik pierwszego ułamka przez x, no i to wszystko, co da się zrobić.
\frac{5x}{4}-\frac{6}{4x}=\frac{5x^2}{4x}-\frac{6}{4x}=\frac{5x^2-6}{4x}
1b)
Zakładamy x różne od zera oraz x różne od -2.
Sprowadzamy do wspólnego mianownika mnożąc licznik i mianownik drugiego ułamka przez x, na tym koniec
\frac{3-x}{x^2+2x}-\frac{x}{x+2}=\frac{3-x}{x^2+2x}-\frac{x^2}{x^2+2x}=\frac{3-x-x^2}{x^2+2x}
2a)
Zakładamy x różne od zera.
Mnożymy obie strony przez 12x pozbywając się ułamków. Dostajemy:
4(x^2 + x) = 3(2x^2-10)
Wymnażamy nawiasy i przenosimy wszystko na lewą stronę. Upraszczamy.
4x^2 + 4x - 6x^2 + 30 = -2x^2 + 4x + 30 = 0
Rozwiązujemy powstałe równanie kwadratowe.
delta = 4*4 - 4*(-2)*30 = 256 ; pierwiastek z delta = 16.
x1 = (-4 - 16) / (-4) = 5 ; x2 = (-4 + 16) / (-4) = -3
Oba rozwiązania są różne od zera więc są poprawne.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie