Treść zadania
Autor: ~Madzia Dodano: 15.5.2013 (17:55)
1. Ile ułamków o mianowniku 15 znajduje się na osi liczbowej między ułamkami 3/5 i 4/5 ? Wypisz je.
2. W pewnej klasie 1/2 wszystkich uczniów najbardziej z czterech pór roku lubi wiosnę, 1/4 lato, a 1/6 zimę. Jaka część klasy najbardziej lubi jesień? (Załóż, że każdy uczeń ma jedną ulubioną porę roku).
3. Adam miał wczoraj trzy oceny z matematyki i średnią 3,0. Jaką ocenę dostał dzisiaj, jeśli teraz jego średnia wynosi 3,5?
4. Pewien samochód spala 5 litrów benzyny na sto kilometrów, a litr benzyny kosztuje 3 zł. Jaką odległość przejedziemy tym samochodem za równowartość biletu autobusowego (1 zł 50 gr)?
Proszę o pomoc.
Z działaniami odpowiedzi, a działania na poziomie 4 klasy.
Komentarze do zadania
-
kasika2000 15.5.2013 (19:17)
zad.1
3\5=9\15
4\5=12\15
między 9\15 a 12\15 jest 3 ułamki o mianowniku 15
zad.2
1\2=6\12
1\4=3\12
1\6=2\12
6\12+3\12+2\12=11\12
12\12-11\12=1\12
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
na osi liczbowej zzaznacz następująće liczby 4,8 5 5,5 6 6,01 Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: krzysiekdeik 6.6.2010 (21:26) |
a) Ułamki 1/2, 3/4, 5/6, 7/8 rozszerz do ułamka o mianowniku 48. Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 5 rozwiązań | autor: wiki7106 21.9.2010 (16:39) |
1,Ułamki 2/3 1/4 5/8 1/6 3/5 rozszerz do ułamka o mianowniku 20 2. Przedstaw Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 3 rozwiązania | autor: wiki7106 21.9.2010 (17:00) |
Pan Andrzej zamówił jedną paletę z workami cementu. Na palecie znajduje Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: Kingusia1000 26.9.2010 (19:14) |
Proszę POMOCY MATEMATYKA ;/ Zad. Podaj wszystkie ułamki o mianowniku 36 Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: karolinka1040 30.9.2010 (15:04) |
Podobne materiały
Przydatność 100% Czy człowiek w dalszym ciągu znajduje się w sytuacji niewiernego Tomasza
Niewątpliwie mimo upływającego czasu człowiek w dalszym ciągu znajduje się w sytuacji niewiernego Tomasza. Każdy z nas jest w pewnym sensie osobą, która ufa przede wszystkim sobie. Prawda jest taka, że w swoim mniemaniu jesteśmy dla siebie najważniejsi. Uważamy, że to nam należy się szczęście i wszystkie inne dobra. Swoją tezę pragnę udowodnić....
Przydatność 65% Czy bunt Antygony przeciw władcy Teb znajduje uzasadnienie w Twoich oczach?
Czy każdy z nas ma prawo do buntu? Czy przynosi korzyści czy nie? Czu bunt wywołany w dobrej chwili może dużo zmienić w życiu? MOim zdaniem Antygona miała prawo do buntu przeciw władcy Teb. Mam nadzieję,że uda mi się udowodnić swoje racje w poniższych argumentach. Czy osoba, która posiada rodzeństwo będzie je bronić lub choć starać się wybawić je z...
Przydatność 60% "Hymn" J.Słowackiego - sytuacja w jakiej znajduje sie podmiot liryczny
W odczuciach podmiotu lirycznego dominuje smutek,wskazuje na to apostrofa "Smutno mi,Boże!" Nastrój ten ma swoje przyczyny:osamotnienie,brak nadziei powrotu do ojczyzny,porównanie piękna świata z małośią ludzką,obawa o przyszłość,a także tułaczka,która zakończy się śmiercią.Monolog osoby mówiącej w wierszu jest wyznaniem,modlitwą,medytacją nad losem emigranta.Podmiot...
Przydatność 70% Każde pokolenie w "Panu Tadeuszu" Adama Mickiewicza znajduje coś dla siebie, wskaż i uzasadnij co zaintrygowało ciebie jako reprezentanta pokolenia współczesnego w tym eposie.
„Pan Tadeusz” A. Mickiewicza jako epopeja narodowa znalazła na stałe miejsce w kanonie wielkiej literatury polskiej. Przez krytyków „Pan Tadeusz” uważny jest za najwspanialsze dzieło wieszcza, wyniesione na piedestał kunsztu literackiego. Oprócz opinii specjalistów na temat utworu A. Mickiewicza warto odpowiedzieć sobie na pytanie, czym dla młodych XXI wieku jest lektura...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
latynoiska 15.5.2013 (18:29)
1-10/15; 11/15
2-1/12
3-5
4-10km
Ad.1
3/5=9/15
4/5=12/15
Ad.2
1/2=6/12
1/4=3/12
1/6=2/12
1-11/12=1/12
Ad.3
(x+y+z)/3=3 |*3
x+y+z=9
(x+y+z+a)/4=3,5 |*4
x+y+z+a=14
układ równań:
x+y+z=9
x+y+z+a=14
metoda przeciwnych współczynników:
-x-y-z=-9
x+y+z+a=14
a=5
Ad.4
5l-100km
1l-20km
3zł-20km
1,5-10km
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie