Treść zadania
Autor: Asiulkam Dodano: 13.4.2010 (20:16)
/
\ oznacza klamrę układu równań..
1) / 1/2 x - 3/4 y = 5
\ x + 2y = - 4
2) / 3 ( x + y ) = 5y
\ 2 ( - x + y ) = 1
3) / 3 ( x + 2y) = 5
\ 6x + 12y = 10
4) 1/2 x - 3/4 = 2/3 x +7
5) - x - 1 = - (x +1)
6) 2 (x +4 ) - 3 = x + 7
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
karinkaa 13.4.2010 (21:14)
1)
1/2x-3/4y=5
x+2y=-4
x=-4-2y
podstawiasz do pierwszego równania:
1/2*(-4-2y)-3/4y=5
-2-y-3/4y=5
-1 3/4y=7
-7/4y=7
y=-7*4/7
y=-4
x=-4-2y=-4-2*(-4)= -4+8=4
rozwiązanie:(x,y)=(4,-4)
2)
3 ( x + y ) = 5y
2 ( - x + y ) = 1
3x +3y =5y
-2x +2y=1
3x=2y
-2x+2y=1
x=2/3y
podstawiasz do drugiego równania:
-2*(2/3y) +2y=1
-4/3y +2y=1
2/3y=1
y=3/2=1,5
x=2/3y=2/3*3/2=1
rozwiązanie: (x;y)=(1; 1,5)
3)
3 ( x + 2y) = 5
6x + 12y = 10
3x +6y = 5 //*2
6x+12y=10
6x +12y = 10
6x +12y = 10
odejmujemy stronami:
0=0
nieskończenie wiele rozwiązań
4)
1/2x - 3/4= 2/3x +7
3/6x - 4/6x= 7 +3/4
-1/6x=7 3/4
x=-31/4 * 6
x=-186/4 = -46,5
5)
-x - 1=-(x+1)
-x-1=-x-1
0=0
nieskończenie wiele rozwiązań
6)
2*(x+4) - 3= x+7
2x+8-3=x+7
2x-x=7-8+3
x=2Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
a ) 2/5 + 3/10 +(8/10 - 1/2)= / -oznacza -kreska Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: monisia_1997 23.9.2010 (18:49) |
a) x-1/ x+3 = x / x+1 b) b-2 / b+1 = b/b-3 / oznacza kreske Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: rogen9595 11.10.2010 (15:08) |
rozwiaz uklad rownan : {2x=3y 2y=x+5 { oznacza ze wszystko Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: rogen9595 17.10.2010 (10:57) |
zad. 1.WAŻNE !`2 - w tych działaniu oznacza do potęgi drugiejw Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: viva9252 18.10.2010 (21:33) |
Próba stopu złota równa 583 oznacza, że 1000g stopu zawiera 583 g złota . Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: anka12 24.10.2010 (19:30) |
Podobne materiały
Przydatność 55% Budowa ukadu moczowego- ściąga
ściąga z budowy ukł. moczowego. bardzo dobra. zapraszam do korzystania
Przydatność 65% Wierzyć oznacza dla mnie...
Temat pracy wydaje się być bardzo prosty. Przecież każdy wie, co to takiego „wiara”. A jednak po zastanowieniu się nie wiedziałam, co mam napisać... Sięgnęłam więc po słownik. Definiuje on wiarę jako „przeświadczenie, pewność, że coś jest prawdziwe; zaufanie”. Jednak to są tylko słowa, które mówią, czym powinna być wiara. Co oznacza ona dla mnie? Przemyśle to w...
Przydatność 65% Co dla mnie oznacza słowo „wolność”?
Znaczenie tego słowa jest bardzo szerokie. Oznacza niezależność, niezawisłość, niepodległość np. jednego państwa od drugiego. „Wolność” oznacza również możliwość podejmowania decyzji zgodnie z własną wolą. „Wolność” to także prawa obywatelskie takie jak: wolność osobista, wolność słowa, wyznania, sumienia, zgromadzeń. Dla mnie wolność to swoboda...
Przydatność 60% Co oznacza miłość, pozostaje wiecznym problemem
Miłość w starożytności nie odgrywała wielkiej roki w życiu człowieka była sprawką bogów. Starożytność była epoką klasyczną, co zmniejszało wagę uczucia, jakim jest miłość. Jednak chciałabym przytoczyć tutaj przykład „Antygony” gdzie musiała ona wybierać między prawem boskim, ziemskim a miłością do brata. Mimo konsekwencji wybrała ona miłość braterską nie...
Przydatność 75% Likwidacja państwa nie oznacza wcale upadku narodu.
„Do kraju tego[…], Tęskno mi, Panie…” C. K. Norwid Zastanówmy się najpierw, jaka jest różnica pomiędzy państwem a narodem. Mianowicie państwo jest to obszar wyznaczony granicami, a naród są to ludzie tej samej kultury, tradycji, posługujący się tym samym językiem. W roku 1795 państwo polskie upadło. Przez 123 lata nie było go na mapie Świata. Jednakże...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
0 0
zuzek 13.4.2010 (21:08)
1) / 1/2 x - 3/4 y = 5
\x = - 4 - 2 y
1/2 ( - 4 - 2 y ) - 3/4 y = 5
- 2 - y - 3/4 y = 5
- y - 3/4 y = 5 +2
- 7/4 y = 7 / : ( - 7/4)
y = - 4
x = - 4 - 2 ( - 4)
x = 8 - 4
/ x = 4
\ y = - 4
2) metoda przeciwnych współczynników, czyli najpierw musimy mieć przeciwne współczynniki, więc wymnażamy nawiasy i mamy taki zapis:
/ 3 x + 3 y = 5 y
\ - 2 x + 2 y = 1
teraz dodajemy współczynniki i otrzymujemy :
x + 5 y = 5 y + 1
i dalej normalnie:
x = 5 y - 5 y + 1
x = 1
a więc:
3 x + 3 y = 5 y
3 y - 5 y = - 3
- 2 y = - 3 / : ( - 2 )
y = 3/2
3) / 3 x + 6 y = 5 / : 3
\ 6 x + 12 y = 10
x = 5/3 - 2 y
6 ( 5/3 - 2 y ) + 12 y = 10
10 - 12 y + 12 y = 10
więc wychodzi 10 = 10 a takie równianie nazywa się tożsamościowe, czyli jest nieskończenie wiele rozwiązań
5) - x - 1 = - x - 1
znów tożsamościowe
6) 2 x + 8 - 3 = x + 7
2 x - x = 7 - 8 + 3
x = 2
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie