Treść zadania

Ewela18

pilne !!
Podstawy trapezu prostokątnego mają długość 2,4 i 5,4 a krótsza przekątna ma długość 2,6. Oblicz pole i obwód tego trapezu

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • antekL1

    Proszę zrób rysunek tego trapezu i dorysuj wysokość opuszczoną na dłuższą podstawę z wierzchołka innego, niż ten przy kącie prostym. Ta wysokość:
    a) dzieli trapez na prostokąt i trójkąt
    b) jest równa bokowi trapezu przy kącie prostym.

    Obliczymy ją z tw. Pitagorasa - zerknij na rysunek - jest to przyprostokątna w trójkącie prostokątnym utworzonym przez krótszą przekątną i krótszą podstawę. Czyli:

    h = \sqrt{2{,}6^2-2{,}4^2} = 1

    Możemy już obliczyć pole za wzoru P = h * (a + b) / 2

    P = 1 * (5,4 + 2,4) / 2 = 3,9

    Aby mieć obwód potrzebujemy ukośnego ramienia trapezu. Znów popatrz na rysunek. Prostokątny trójkąt, który odcięła narysowana wysokość, ma jedną przyprostokątną równą 1, drugą równą
    5,4 - 2,4 = 3
    i trzeba znaleźć przeciwprostokątną o długości "x". Z tw. Pitagorasa:

    x = \sqrt{1^2 + 3^2} = \sqrt{10}

    Cały obwód to:

    2{,}4 + 5{,}4 + 1 + \sqrt{10} = 8{,}8 + \sqrt{10}

Podobne materiały

Przydatność 80% podstawy....

LOGIN NAME – NAZWA KONTA KOMPUTER - (ANG. COMPUTER) urządzenie służące do obliczeń matematycznych. Obecnie służą do (m.in.): · redagowania tekstu, · gromadzenia i wyszukiwania informacji, · przetwarzania informacji. Komputer osobisty (PC) składa się z: 1. komputer właściwy (jedn. Centalna), są to układy elektroniczne w jednej obudowie z napędamidysków i...

Przydatność 100% Podstawy

Cała treść zawarta jest w załączniku.

Przydatność 100% Podstawy

Kraje niemiecko języczne (Die deutschprachigen Lnder) Doutschland, sterreich, Die Schweiz, Liechtenstein. Wie heit du? Ich heie.... Wie ist Ihr Name? Meine name ist... Wo wohnst du? Ich wohnst in... Woher kommst du? Ich komme ous Polen. Die Personen (Osoby) Ich - ja Du - ty er - on sie - ona es - ono wir - my ihr - wy sie - oni/one Sie - Pan/Pani Die Wochentage (dni...

Przydatność 60% "Bo wykonać mi trzeba dzieło wielkie, pilne, bo z tych kruszców dla siebie serce wykuć muszę [...]" (L. Staff). Czy człowiek może być kowalem swojego

WSTĘP. A. Znane przysłowie mówi, że każdy jest kowalem swojego losu. Mądrość ludowa każe wierzyć w możliwość kreowania własnego życia, nadawania mu kształtu zbliżonego do naszych marzeń i pragnień. Przekonanie to wydaje się bliskie także L. Staffowi, którego słowa stanowią inspirację niniejszych rozważań. Poeta, czyniąc bohaterem wiersza symbolicznego kowala -...

Przydatność 65% Podstawy wychowania – podstawy pedagogiki

PODSTAWY WYCHOWANIA – PODSTAWY PEDAGOGIKI I. Czy człowiek potrzebuje wychowania? Dlaczego wychowywać? ANTROPOLOGICZNE podstawy wychowania. Antropologia. II. Co to jest wychowanie? Czym jest wychowanie? Pytanie ONTOLOGICZNE, pytanie o Byt. Ontologiczne podstawy wychowania. Ontologia. III. Ku czemu wychowywać? Do czego prowadzi wychowanie? Pytanie o wartości. AKSJOLOGICZNE podstawy...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji