Treść zadania

~Karola

metodą sól + sół otrzymaj sole:
Czy ktoś mógłby mi to wytłumaczyć, nie rozumiem tego, np, na przykładach, bardzo dziękuję a) SrSO4 b) BaCO3 c)Mg3(PO4)2 d) HgCo3 e) CuSiO3 f) Ni3(PO4)2 g) MnCO3 h) FePO4 I) Cr2S3 Bardzo dziękuję

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • AsKa

    to o to chodziło:D

    jest coś takiego jak szereg aktywności metali, znajdziesz go w tablicach chemicznych. jego zastosowanie jest takie, że pokazuje co jest od czego że tak powiem silniejsze. ewentualnie możesz się posłużyć mocą kwasów, co też znajdziesz w tablicach chemicznych.
    przykład:
    a) SrCO3-> sól słabego kwasu
    ale jeśli dodamy do niego sól np. Cs2SO4 to silniejsza reszta kwasowa wyprze słabszą z soli, czyli
    SrCO3 +Cs2SO4 ---> Cs2CO3 + SrSO4 :)
    z resztą robisz tak samo
    Podam CI przykładowe sole a równania ułożysz sama:)
    b)CuCO3 + BaSO4
    c)MgSO3 + Zn3(PO4)2
    d) MgCO3 + HgBr
    e) CuCl2 + Na2SiO3
    f) NiF + Mn3(PO4)2
    g) MnBr+ Na2CO3
    h)Zn3(PO4)2 + FeF3
    i) Cr(ClO2)3 + Na2S

    najsilniejsze kwasy: HCl, HI, H2SO4, HNO3
    najsłabsze kwasy: H2SO3, HNO2, HF, HClO

    w razie pytań pisz:)

    • Ciekawe dlaczego silniejsza reszta miałaby bardziej kochać Sr od Cs?

  • ewka13

    Przy metodzie sól + sól :
    1.
    Wybieramy korzystając z tabeli rozpuszczalności dwie sole rozpuszczalne w wodzie. Dobrze jest pamiętać,że rozpuszczalne są wszystkie azotany oraz sole sodu i potasu.
    2.
    W wyniku reakcji jedna z soli musi się wydzielić w postaci osadu - bo inaczej nie będzie można ich rozdzielić.

    a)
    Sr(NO_{3})_{2} + K_{2}SO_{4} \to \downarrow SrSO_{4} + 2KNO_{3}

    b)
    BaCl_{2} + Na_{2}CO_{3} \to \downarrow BaCO_{3} + 2NaCl

    c)
    3Mg(NO_{3})_{2} + 2Na_{3}PO_{4} \to \downarrow Mg_{3}(PO_{4})_{2} + 6NaNO_{3}

    d)
    HgCl_{2} + K_{2}CO_{3} \to \downarrow HgCO_{3} + 2KCl

    e)
    CuSO_{4} + Na_{2}SiO_{3} \to \downarrow CuSiO_{3} + Na_{2}SO_{4}

    f)
    3NiCl_{2} + 2K_{3}PO_{4} \to \downarrow Ni_{3}(PO_{4})_{2} + 6KCl

    g)
    MnCl_{2} + Na_{2}CO_{3} \to \downarrow MnCO_{3} + 2NaCl

    h)
    Fe(NO_{3})_{3} + K_{3}PO_{4} \to \downarrow FePO_{4} + 3KNO_{3}

    i)
    2CrCl_{3} + 3K_{2}S \to \downarrow Cr_{2}S_{3} + 6KCl .

Podobne zadania

nelka156 otrzymaj 5 sposobami-chemia.. Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: nelka156 28.4.2010 (11:52)
mariuszek1234 Otrzymaj wszystkimi możliwymi sposobami sole: NaNO3 i PbCL2. Zapisz w sposób Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: mariuszek1234 9.10.2010 (15:43)
kaala3612 Otrzymaj heksAN oraz propEN Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: kaala3612 20.10.2010 (14:40)
RemyAbsalon Otrzymaj sól wszystkimi możliwymi sposobami(chlorek Magnezu) Z góry Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 3 rozwiązania autor: RemyAbsalon 1.11.2010 (13:47)
RemyAbsalon Otrzymaj sól wszystkimi możliwymi sposobami(siarczan (VI) baru) Mam Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: RemyAbsalon 2.11.2010 (17:44)

Podobne materiały

Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.

1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2

Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli

Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)

Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej

Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...

Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod

WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN:  Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów.  Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...

Przydatność 60% Charakterystyka metod wychowania, cele wychowawcze

Dla metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej niezbędne jest, ze względów metodycznych i praktycznych, określenie dyrektyw metodycznych traktowanych jako możliwości i propozycje, których dobór zależy od wychowawcy podejmującego każdorazowo decyzję, co do sposobów postępowania wychowawczego. Wychowawca, decydując o doborze metod pracy, staje się twórcą procesów...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji