Treść zadania
Autor: ~Karola Dodano: 12.5.2013 (21:16)
metodą sól + sół otrzymaj sole:
Czy ktoś mógłby mi to wytłumaczyć, nie rozumiem tego, np, na przykładach, bardzo dziękuję a) SrSO4 b) BaCO3 c)Mg3(PO4)2 d) HgCo3 e) CuSiO3 f) Ni3(PO4)2 g) MnCO3 h) FePO4 I) Cr2S3 Bardzo dziękuję
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
otrzymaj 5 sposobami-chemia.. Przedmiot: Chemia / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: nelka156 28.4.2010 (11:52) |
Otrzymaj wszystkimi możliwymi sposobami sole: NaNO3 i PbCL2. Zapisz w sposób Przedmiot: Chemia / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: mariuszek1234 9.10.2010 (15:43) |
Otrzymaj heksAN oraz propEN Przedmiot: Chemia / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: kaala3612 20.10.2010 (14:40) |
Otrzymaj sól wszystkimi możliwymi sposobami(chlorek Magnezu) Z góry Przedmiot: Chemia / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: RemyAbsalon 1.11.2010 (13:47) |
Otrzymaj sól wszystkimi możliwymi sposobami(siarczan (VI) baru) Mam Przedmiot: Chemia / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: RemyAbsalon 2.11.2010 (17:44) |
Podobne materiały
Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.
1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2
Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli
Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)
Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej
Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...
Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod
WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN: Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów. Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...
Przydatność 60% Charakterystyka metod wychowania, cele wychowawcze
Dla metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej niezbędne jest, ze względów metodycznych i praktycznych, określenie dyrektyw metodycznych traktowanych jako możliwości i propozycje, których dobór zależy od wychowawcy podejmującego każdorazowo decyzję, co do sposobów postępowania wychowawczego. Wychowawca, decydując o doborze metod pracy, staje się twórcą procesów...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
0 4
AsKa 12.5.2013 (21:45)
to o to chodziło:D
jest coś takiego jak szereg aktywności metali, znajdziesz go w tablicach chemicznych. jego zastosowanie jest takie, że pokazuje co jest od czego że tak powiem silniejsze. ewentualnie możesz się posłużyć mocą kwasów, co też znajdziesz w tablicach chemicznych.
przykład:
a) SrCO3-> sól słabego kwasu
ale jeśli dodamy do niego sól np. Cs2SO4 to silniejsza reszta kwasowa wyprze słabszą z soli, czyli
SrCO3 +Cs2SO4 ---> Cs2CO3 + SrSO4 :)
z resztą robisz tak samo
Podam CI przykładowe sole a równania ułożysz sama:)
b)CuCO3 + BaSO4
c)MgSO3 + Zn3(PO4)2
d) MgCO3 + HgBr
e) CuCl2 + Na2SiO3
f) NiF + Mn3(PO4)2
g) MnBr+ Na2CO3
h)Zn3(PO4)2 + FeF3
i) Cr(ClO2)3 + Na2S
najsilniejsze kwasy: HCl, HI, H2SO4, HNO3
najsłabsze kwasy: H2SO3, HNO2, HF, HClO
w razie pytań pisz:)
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
ewka13 12.5.2013 (22:25)
Ciekawe dlaczego silniejsza reszta miałaby bardziej kochać Sr od Cs?
2 1
ewka13 12.5.2013 (22:45)
Przy metodzie sól + sól :
1.
Wybieramy korzystając z tabeli rozpuszczalności dwie sole rozpuszczalne w wodzie. Dobrze jest pamiętać,że rozpuszczalne są wszystkie azotany oraz sole sodu i potasu.
2.
W wyniku reakcji jedna z soli musi się wydzielić w postaci osadu - bo inaczej nie będzie można ich rozdzielić.
a)
Sr(NO_{3})_{2} + K_{2}SO_{4} \to \downarrow SrSO_{4} + 2KNO_{3}
b)
BaCl_{2} + Na_{2}CO_{3} \to \downarrow BaCO_{3} + 2NaCl
c)
3Mg(NO_{3})_{2} + 2Na_{3}PO_{4} \to \downarrow Mg_{3}(PO_{4})_{2} + 6NaNO_{3}
d)
HgCl_{2} + K_{2}CO_{3} \to \downarrow HgCO_{3} + 2KCl
e)
CuSO_{4} + Na_{2}SiO_{3} \to \downarrow CuSiO_{3} + Na_{2}SO_{4}
f)
3NiCl_{2} + 2K_{3}PO_{4} \to \downarrow Ni_{3}(PO_{4})_{2} + 6KCl
g)
MnCl_{2} + Na_{2}CO_{3} \to \downarrow MnCO_{3} + 2NaCl
h)
Fe(NO_{3})_{3} + K_{3}PO_{4} \to \downarrow FePO_{4} + 3KNO_{3}
i)
2CrCl_{3} + 3K_{2}S \to \downarrow Cr_{2}S_{3} + 6KCl .
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie