Treść zadania
Autor: kasiunia7828 Dodano: 6.5.2013 (17:30)
POMOCY PROSZE PILNE!!!
1. Zapisz równania reakcji stosując odpowiednie warunki reakcji i nazwij produkty:
• Etanol + tlenek miedzi (II)
• Acetylen + woda
• 2-chlorobutan + zasada sodowa
• Propan – 2 - ol + sód
2. Udowodnij, pisząc odpowiednie równania reakcji, że fenolan potasu w roztworze ma odczyn zasadowy.
3. Wykonano dwa doświadczenia:
I. Do emulsji fenolu w wodzie dodano roztwór NaOH.
II. Następnie do otrzymanego roztworu wprowadzono tlenek węgla (IV).
Zapisz przewidywane obserwacje oraz wnioski wraz z uzasadniającymi je odpowiednimi równaniami reakcji.
4. Propanon poddano działaniu silnego utleniacza. Zaproponuj wzory półstrukturalne i podaj nazwy systematyczne organicznych produktów tej reakcji.
5. Cu(OH)2 poddano działaniu aldehydu octowego i ogrzano, podaj obserwacje i wnioski poparte reakcją.
6. Wychodząc z 1-chlorobutanu, zaproponuj i zapisz ciąg równań reakcji chemicznych prowadzących do otrzymania kwasu butanowego.
7. Omów szczegółowo proces mycia i prania.
8. Omów proces produkcji margaryny.
9. Jak doświadczalnie potwierdzić zasadowy charakter amin. Przedstaw sposób postępowania rysunku oraz zapisz przewidywane obserwacje i wnioski.
10. Uczeń miał za zadanie odróżnić roztwór wodny glicerolu od roztworu wodnego glukozy. W tym celu do każdej z próbek dodał świeżo sporządzony wodorotlenek miedzi(II). Zapisz obserwacje. Czy uczeń w ten sposób mógł odróżnić te roztwory. Odpowiedź uzasadnij.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
napisz równanie reakcji kwasu mrówkowego z alkoholem etylowym oraz podaj Przedmiot: Chemia / Liceum | 3 rozwiązania | autor: asienkaanml 30.3.2010 (15:10) |
"Sole wokół nas" Przykładowe sole Prosze o pomoc Przedmiot: Chemia / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: kasiaxD 3.4.2010 (02:50) |
Prosze bardzo o pomoc !!!!!potrzebuje do pracy kontrolnej Przedmiot: Chemia / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: malina1 7.4.2010 (14:20) |
napisz i uzasadnij równania reakcji za pomocą,których można dokonać następującyc Przedmiot: Chemia / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: maly7237 9.4.2010 (16:21) |
Prosze o pomoc Przedmiot: Chemia / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 12.4.2010 (16:10) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Typy reakcji chemicznych
Typy reakcji chemicznych 1. Reakcje syntezy Synteza jest reakcją, w której z dwu lub więcej substancji prostszych powstaje jedna substancja złożona o odmiennych właściwościach chemicznych i fizycznych. A + B ---> AB 2. Reakcje analizy Analiza (rozkład) jest reakcją, w której z jednej substancji złożonej powstają dwie lub kilka substancji prostszych , różniących...
Przydatność 55% Szybkość reakcji chemicznych
Reakcje chemiczne przebiegają z bardzo różnymi szybkościami. Na przykład po zmieszaniu roztworu azotanu srebra z roztworem chlorku sodowego wytrąca się natychmiast chlorek srebra. Reakcja ta przebiega do końca tak szybko, że nie można prześledzić różnych jej stadiów. Jeśli natomiast zmieszamy gazowy wodór i tlen w temperaturze pokojowej, to reakcja powstawania wody bez udziału...
Przydatność 80% Fazy reakcji na stres
FAZA MOBILIZACJI: Jest to faza polegająca na zmianach organizmu. W Fazie tej następuje aktywacja procesów psychologicznych. Następuje pojawienie się adrenaliny i noradrenaliny w krwiobiegu. Rosną mięśnie oraz naczynia krwionośne, następuje również zwiększenie częstości skurczów serca, rozszerzają sie oskrzela, zwiększa tempo oddechu, podwyższa sie poziom glukozy we krwi,...
Przydatność 65% Typy reakcji chemicznych.
Różnego rodzaju reakcje chemiczne usystematyzowano i podzielono na trzy podstawowe typy: - Reakcje analizy czyli rozkładu - Reakcje syntezy czyli łączenia - Reakcje wymiany 1. Analiza (rozkład) jest reakcją, w której z jednej substancji złożonej powstają dwie lub kilka substancji prostszych , różniących się od substratu właściwościami fizycznymi i chemicznymi. AB = A + B...
Przydatność 75% Łańcuch pomocy
1. Ocena, zabezpieczenie miejsca wypadku • Rozpoznanie (co się wydarzyło i co może się jeszcze wydarzyć) • Jakie są zagrożenia ( dla ratującego, poszkodowanych i świadków zdarzenia) • Zabezpieczenie m-ca wypadku aby zapobiec kolejnym nieszczęśliwym zdarzeniom • Zebrać informacje od świadków 2. Ocena ilości i stanu poszkodowanych • Ilu jest poszkodowanych...
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie