Treść zadania
Autor: elcia756 Dodano: 10.4.2013 (18:55)
Ula wybrała pewną liczbę. Podwoiła ją, od wyniku odjęła 4 i dodała 10 .Otrzymała liczbę 5 razy większą od początkowej.Jaką liczbę wybrała? PLIS!!! Dam najjjjjjjj!!!!!!!!!!
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
sonar 10.4.2013 (20:30)
liczba wybrana przez Ulę -> u
(u * 2 - 4) + 10 = 5*u
2u - 4 + 10 = 5u
2u + 6 = 5u
2u - 5u = - 6
-3u = - 6
u = - 6 : (-3)
u = 2
spr.
(u * 2 - 4) + 10 = 5*u
(2 * 2 - 4) + 10 = 5 * 2
(4 - 4) + 10 = 10
0+ 10 =10
10=10
L=P
Odp. Ula wybrała liczbę 2.Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
Suma dwóch liczb równa się 180 iloraz większej przez mniejszą wynosi Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: awra16 8.4.2010 (22:07) |
Suma dwóch liczb wynosi 216 a ich różnica 40. Co to są za liczby? Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: awra16 8.4.2010 (22:13) |
Suma dwóch liczb wynosi trzy całe i jedną trzecią.Wiadomo że 2 z tych Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: patixd 12.4.2010 (18:07) |
dla kazdej z podanych liczb znajdz liczbę półtora raza od niej większą Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 5 rozwiązań | autor: dorota32 14.4.2010 (21:35) |
Suma i róznica dwóch liczb jest taka sama.Jedna liczba to 20. Znajdż druga Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 3 rozwiązania | autor: tekila154 15.4.2010 (20:02) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 55% Księgowe ujęcie wyniku finansowego
Księgowe ujęcie wyniku finansowego Rachunek zysków i strat jest drugim, obok bilansu, elementem sprawozdania finansowego jednostki. Ustawa o rachunkowości w art. 47 ust. 1 nakazuje wykazać w nim oddzielnie przychody, koszty, zyski, straty nadzwyczajne oraz obowiązkowe obciążenia wyniku finansowego za bieżący i poprzedni rok obrotowy. Kolejność i sposób wykazania przychodów,...
Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.
Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...
Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.
Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
1 0
aaaaadddddaaaaa 10.4.2013 (19:49)
x - liczba początkowa (wybrana przez Ulę)
x*2-4+10=5x
2x+6=5x
6=5x-2x
6=3x /:3
2=x
spr.
2*2-4+10=4-4+10=0+10=10
2*5=10
10:5=2
Odp. Wybrała liczbę 2.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie