Treść zadania
Autor: zaklenta Dodano: 28.3.2013 (14:53)
1.Popraw błedy jezykowe w podanych zdaniach.
Dał kotowi jeść.
Jadąc na rowerze ,zgubił mi sie scyzoryk.
Nasza nowa koleżanka , podlizuje się do każdego.
Nie miałem biletu i bałem się , że nadejdzie kontrol.
Dawno nie było kiślu na deser.
2.Wymień błedy , ktore dostrzegasz w wypowiedziach twoich równiesnikow. Z czego one wynikają.
3.Błedy skladniowe wywoluja niekiedy komiczny efekt.Wyjasnij , na czym polega śmieszność podanych wypowiedzi. Podaj poprawne formy.
Matka lepiła pierogi dla swoich dzieci , ktore nastepenie gotowala .
Kupiliśmy lody dziewczynom, ktore się roztopily.
1.Wskaz bledy slownikowe w zdaniach i podaj poprawne formy.
Napelnilismy caly karnister benzyną.
Bohater lektury miał żywą osobistość.
Po zakończeniu walki nastapiła rekapitulacja wojsk wroga.
ZAadoptowaliśmy tekst do potrzeb naszego przedstawienia.
2.Wskaz bledy frazeologiczne w podanych zdaniach i podaj poprawne formy.
Twoja propozycja okazała się kością w gardle.
Podejmując nową propozycje pracy,rzucil sie z łopatą na slonce.
Popelnil blad i wszedl w maliny.
3.Popraw bledy slowotworcze w podanych zdaniach.
Chleb upiekly czule matkowe ręce.
Jego upartość była nie do zniesienia.
Nie wszyscy jescze umią poprawnie odemieniać czasowniki.
Potrzebuje na poniedziałek ;)
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Do podanych lektur,utworów dopisz Autora,Rodzaj literacki,Gatunek literacki i ep Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Weraaa32 8.9.2010 (19:09) |
napisz w 20 zdaniach dlaczego ważne jest przekazywanie wiedzy dot. polskiego Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: zaker93 7.12.2010 (17:36) |
Dopisz możliwie dużo wyrazów bliskoznaczynych do każdego z podanych słów Przedmiot: Język polski / Liceum | 3 rozwiązania | autor: wirtek94 20.12.2010 (22:37) |
Mógłbym prosić kogoś o napisanie mi w 15 zdaniach co robiłem we ferie Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: pako15 3.2.2011 (12:57) |
Na podstawie podanych fragmentów komedii Moliera Świętoszek scharakteryzuj główn Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: marzena1619 17.4.2011 (20:33) |
Podobne materiały
Przydatność 65% Porównaj wizje świata w podanych fragmentach Kandyda Woltera i Nowego wspaniałego świata Aldousa Huxleya.
Wolter jak i Huxley przedstawiają dwie zupełnie inne wizje świata. Kandyd jest powiastką filozoficzną przedstawiającą utopię, natomiast Aldous Huxley ukazuje w Nowym wspaniałym świecie antyutopie. Autorzy obu tekstów przedstawiają idealnych obywateli, którzy nie starają się wybić ponad reszte. „Wszyscy jesteśmy tu jednego zdania”, tak opisuje równość Wolter....
Przydatność 50% Porównaj sposoby kreacji postaci w podanych fragmentach „Moralności pani Dulskiej” Gabrieli Zapolskiej i „Kartoteki” Tadeusza Różewicza.
Dla okresu Młodej Polski charakterystyczna jest równoległość rozwoju nurtu naturalistycznego i symbolicznego modelu teatru. Naturaliści, opierając się na założeniach realizmu, starali się ukazać na scenie możliwie wierne odbicie różnych środowisk społecznych i najwiarygodniej odtworzyć sposób zachowania poszczególnych klas społeczeństwa. Najbardziej wszechstronnym...
Przydatność 80% Różne oblicza heroizmu. Na podstawie podanych fragmentów „Nad Niemnem” Elizy Orzeszkowej wyjaśnij symbolikę dwóch mogił.
W powieści „Nad Niemnem” Elizy Orzeszkowej ścierają się poglądy przedstawicieli odchodzącego już romantyzmu i nadchodzącego romantyzmu. Jak to zazwyczaj bywa w historii, jest to także konflikt pokoleń, młodych widzących swoją przyszłość w ideach walki o ojczyznę poprzez ciężką pracę, oraz starych, którzy za młodu walczyli o ojczyznę w sposób, w jaki czynili to...
Przydatność 85% Porównaj sposoby kreacji postaci w podanych fragmentach „ Moralności pani Dulskiej” Gabrieli Zapolskiej i „Kartoteki” Tadeusza Różewicza.
W twórczości wielu artystów można się dopatrywać nawiązań do rzeczywistości, najbardziej jest to widoczne na przykładzie bohaterów ich dzieł. Postacie te w wielu przypadkach są realną, bądź też zniekształconą formą przenoszenia przez artystów codzienności na papier. Wiele prawd o człowieku i jego otoczeniu zostało ukazane, poprzez skoncentrowanie ich, w fikcyjnej...
Przydatność 75% Porównaj wizje świata w podanych fragmentach „Kandyda” Woltera i „Nowego wspaniałego świata” Aldousa Huxleya.
Człowiek zawsze marzył o stworzeniu idealnego świata bez cierpienia, chorób, wojen, śmierci. Wszyscy ludzie byliby równi i szczęśliwi. Niestety taki stan nie jest możliwy. Rasa ludzka ma wiele wad, w tym najgorszą – egoizm. Jeśli dopełnić to chciwością i żądzą władzy widzimy powód dlaczego nie można było wprowadzić w życie „Utopii” Tomasza Morusa. Idealne światy...
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie