Treść zadania

zaklenta

1.Popraw błedy jezykowe w podanych zdaniach.
Dał kotowi jeść.
Jadąc na rowerze ,zgubił mi sie scyzoryk.
Nasza nowa koleżanka , podlizuje się do każdego.
Nie miałem biletu i bałem się , że nadejdzie kontrol.
Dawno nie było kiślu na deser.
2.Wymień błedy , ktore dostrzegasz w wypowiedziach twoich równiesnikow. Z czego one wynikają.
3.Błedy skladniowe wywoluja niekiedy komiczny efekt.Wyjasnij , na czym polega śmieszność podanych wypowiedzi. Podaj poprawne formy.
Matka lepiła pierogi dla swoich dzieci , ktore nastepenie gotowala .
Kupiliśmy lody dziewczynom, ktore się roztopily.


1.Wskaz bledy slownikowe w zdaniach i podaj poprawne formy.
Napelnilismy caly karnister benzyną.
Bohater lektury miał żywą osobistość.
Po zakończeniu walki nastapiła rekapitulacja wojsk wroga.
ZAadoptowaliśmy tekst do potrzeb naszego przedstawienia.
2.Wskaz bledy frazeologiczne w podanych zdaniach i podaj poprawne formy.
Twoja propozycja okazała się kością w gardle.
Podejmując nową propozycje pracy,rzucil sie z łopatą na slonce.
Popelnil blad i wszedl w maliny.
3.Popraw bledy slowotworcze w podanych zdaniach.
Chleb upiekly czule matkowe ręce.
Jego upartość była nie do zniesienia.
Nie wszyscy jescze umią poprawnie odemieniać czasowniki.

Potrzebuje na poniedziałek ;)

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 65% Porównaj wizje świata w podanych fragmentach Kandyda Woltera i Nowego wspaniałego świata Aldousa Huxleya.

Wolter jak i Huxley przedstawiają dwie zupełnie inne wizje świata. Kandyd jest powiastką filozoficzną przedstawiającą utopię, natomiast Aldous Huxley ukazuje w Nowym wspaniałym świecie antyutopie. Autorzy obu tekstów przedstawiają idealnych obywateli, którzy nie starają się wybić ponad reszte. „Wszyscy jesteśmy tu jednego zdania”, tak opisuje równość Wolter....

Przydatność 50% Porównaj sposoby kreacji postaci w podanych fragmentach „Moralności pani Dulskiej” Gabrieli Zapolskiej i „Kartoteki” Tadeusza Różewicza.

Dla okresu Młodej Polski charakterystyczna jest równoległość rozwoju nurtu naturalistycznego i symbolicznego modelu teatru. Naturaliści, opierając się na założeniach realizmu, starali się ukazać na scenie możliwie wierne odbicie różnych środowisk społecznych i najwiarygodniej odtworzyć sposób zachowania poszczególnych klas społeczeństwa. Najbardziej wszechstronnym...

Przydatność 80% Różne oblicza heroizmu. Na podstawie podanych fragmentów „Nad Niemnem” Elizy Orzeszkowej wyjaśnij symbolikę dwóch mogił.

W powieści „Nad Niemnem” Elizy Orzeszkowej ścierają się poglądy przedstawicieli odchodzącego już romantyzmu i nadchodzącego romantyzmu. Jak to zazwyczaj bywa w historii, jest to także konflikt pokoleń, młodych widzących swoją przyszłość w ideach walki o ojczyznę poprzez ciężką pracę, oraz starych, którzy za młodu walczyli o ojczyznę w sposób, w jaki czynili to...

Przydatność 85% Porównaj sposoby kreacji postaci w podanych fragmentach „ Moralności pani Dulskiej” Gabrieli Zapolskiej i „Kartoteki” Tadeusza Różewicza.

W twórczości wielu artystów można się dopatrywać nawiązań do rzeczywistości, najbardziej jest to widoczne na przykładzie bohaterów ich dzieł. Postacie te w wielu przypadkach są realną, bądź też zniekształconą formą przenoszenia przez artystów codzienności na papier. Wiele prawd o człowieku i jego otoczeniu zostało ukazane, poprzez skoncentrowanie ich, w fikcyjnej...

Przydatność 75% Porównaj wizje świata w podanych fragmentach „Kandyda” Woltera i „Nowego wspaniałego świata” Aldousa Huxleya.

Człowiek zawsze marzył o stworzeniu idealnego świata bez cierpienia, chorób, wojen, śmierci. Wszyscy ludzie byliby równi i szczęśliwi. Niestety taki stan nie jest możliwy. Rasa ludzka ma wiele wad, w tym najgorszą – egoizm. Jeśli dopełnić to chciwością i żądzą władzy widzimy powód dlaczego nie można było wprowadzić w życie „Utopii” Tomasza Morusa. Idealne światy...

0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji