Treść zadania
Autor: dosia12300 Dodano: 26.3.2013 (19:16)
MATEMATYKA SUPLEMENT str.17 :)
1. Oblicz i wpisz prędkości poniższych obiektów :
14 km w 2h prędkość=.........km/h
500 m w 4 min prędkość=.......m/min
300 m w 12 s prędkość=.......m/s
16 m w 20 s ........m w 1 min prędkość=.....m/min
9 km w 15 min ........km w 1h prędkość=.....km/h
1000 m w 12 min .......km w 1h prędkość=......km/h
2.Uzupełnij:
a) gdyby sokół mógł lecieć z prędkością 120km/h to pokonywałby:
- w ciagu jednej godziny ...Metrów.
- w ciągu jednej MINUTY ....Metrów
- w ciągu 1 SEKUNDY ... metrów.
b) gdyby sprinter mógł biec stale z prędkością 10m/s to pokonywałby:
- w ciagu jednej minuty ... metrów
- w ciagu 1 godziny... metrów
- w ciągu 1 godziny... kilometrów
Zatem: 10m/s ..... m/min .... m/h .... km/h.
MATEMATYKA SUPLEMENT str. 18
przedstaw podane prędkości w innych jednostkach (wyniki zaokrąglij)
a) 70 m/s= ...m/h=(zaokrąglenie)km/h
b) 31 m/s= ...m/h= ...km/h
c) 32 m/s= ...m/h= ...km/h
d) 100 km/h= ... m/h=... m/s
e) 510 km/h= ... m/h=... m/s
f) 310 km/h= ... m/h= ...m/s
g) 20 m/s= ... m/h= ... km/h
h) 5 km/h= ... m/h= ...m/s
i) 85 m/s= ... m/h= ... km/h
j) 78m/s= ... m/min= ... km/h}
Z GÓRY DZIĘKUJE <3
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Oblicz bok kwadratu którego obwód jest równy obwodowi prostokąta o Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: Konto usunięte 29.3.2010 (18:52) |
matematyka plis Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: klaudia12343 5.4.2010 (18:07) |
Wpisz cyfry do okienek: Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 4 rozwiązania | autor: asia151682 6.4.2010 (09:58) |
Matematyka klasa 6 Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: Piesek_228 12.4.2010 (17:18) |
Matematyka ! Pliska pomocy ! Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: princess13 12.4.2010 (20:14) |
Podobne materiały
Przydatność 65% Oblicze Ojczyzny
(praca z 1 klasy gima) słowa w wierszu "*** (oblicze ojczyzny)" Tadeusza Różewicza "na początku ojczyzna jest blisko, na wyciągnięcie ręki" oznaczają, że gdy jesteśmy jeszcze mali ojczyzna to rodzice, koledzy i koleżanki, to nasz dom, nasze podwórko. ważniejsze jest wtedy dla nas to, że koleżance zaginął kot, a nie że wielu ludzi nie ma pracy i nie ma za co wyżywić...
Przydatność 80% Matematyka - wykłady
Wykłady w załącznikach
Przydatność 70% Matematyka finansowa
Matematyka finansowa wzory
Przydatność 50% Geometria - matematyka
Praca znajduje się w załączniku.
Przydatność 55% wiersz Oblicze ojczyzny
Czytając wiersz Tadeusz Różewicza pt.Oblicze ojczyzny odnoszę wrażenie,iż poeta miał szczęśliwe dzieciństwo,chociaż lata w których przyszło mu dorastać nie należały do spokojnych.Wojna i okupacja nie zatarły jednak beztroskich i pełnych ciepłych barw wspomnień poety. Kiedy jest się dzieckiem,całym światem są najbliżsi: mama,tata i...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
sonar 31.3.2013 (22:27)
zad 1.
14 km w 2h ----> prędkość= 14km/2h = 7 km/h
500 m w 4 min ----> prędkość= 500m/4min= 125 m/min
300 m w 12 s ----> prędkość= 300m/12s = 25 min/s
16 m w 20 s ---->
20 s= 20/60 min = 1/3 min
prędkość= 16 m / 1/3 min
V = 16 m * 3/1 min = 48 m/min
9 km w 15 min ------>
15 min = 15/60 h = 0,25 h
prędkość= 9km /0,25 h = 36 km/h
1000 m w 12 min ----->
1 000 m= 1 km
12 min = 12/60 h = 0,2 h
prędkość= 1km/ 0,2h = 5 km/h
zad 2.
a) gdyby sokół mógł lecieć z prędkością 120km/h to pokonywałby:
- w ciagu jednej godziny 120 000 metrów.
bo
120 km = 120 000 m
- w ciągu jednej minuty 2 000 metrów
bo
1 h = 60 min
s= V * t
s= 120 000 m/ 60 min * 1 min (minuty się skrócą)
s= 2 000 m
- w ciągu 1 sekundy 33,(3) metrów.
bo
1 min = 60 s
s= 120 000 m / 3600 s * 1 s (sekundy się skrócą)
s= 33,(3) m/s
b) gdyby sprinter mógł biec stale z prędkością 10m/s to pokonywałby:
- w ciagu jednej minuty -> 600 metrów
bo
1 s = 1/60 min
s= 10 m /1/60 min * 1 min (minuty się skrócą)
s= 10 m * 60/1 min * 1 min
s= 600 m
- w ciagu 1 godziny -> 36 000 metrów
bo
1 s= 1/3600 h
s= 10 m / 1/3600 h * 1h (godziny się skrócą)
s= 10 m * 3600 * 1
s= 36 000 m
- w ciągu 1 godziny ---> 36 kilometrów
bo
36 000 m = 36 000 m : 1 000= 36
Zatem: 10m/s --> 600m/min -----> 36 000m/h ----> 36km/h.
zad 3.
a)
70 m/s=
=70/1000 km / 1/3600 h =
= 70/1000 km * 3600/1 h =
= 252 000/1000 km/h =
= 252 km/h
70 m/s = 252000 m/h = 252 km/h
b)
31 m/s=
= 31/1000 km / 1/3600 h =
= 31/1000 km * 3600/1 h=
= 111 600/1000 km/h =
=111,6 km/h ~ 112 km/h
31 m/s = 1116000m/h= 111,6km/h
c)
32 m/s=
= 32/1000 km/ 1/3600 h =
= 32/1000 * 3600/1 km/h=
= 115 200 / 1000 km/h=
= 115,2 km/h~ 115 km/h
32 m/s= 115 200 m/h= 115,2km/h
d)
100 km/h=
= 100 000 m / h=
= 100 000 m/ 3600 s=
= 27,(7) m/s ~ 28 m/s
100 km/h= 100 000 m/h= 28m/s
e)
510 km/h=
=510 000 m/h=
= 510 000 m/ 3600 s=
= 141,(6) m/s ~ 142 m/s
510 km/h= 510 000 m/h= 142 m/s
f)
310 km/h=
= 310 000 m/h=
= 310 000 m/3600 s=
= 86,(1) m/s ~ 86 m/s
310 km/h= 310 000 m/h= 86m/s
g)
20 m/s =
= 20 m / 1/3600 h =
= 20 m * 3600/1 h =
= 72 000 m/h
20 m/s =
= 20 m/ 1/3600 h =
= 20/1000 km / 1/3600 h=
= 20/1000 km * 3600/1 h=
= 72 000/1000 km/h=
= 72 km/h
20 m/s= 72 000 m/h= 72 km/h
h)
5 km/h =
= 5 000 m/h=
= 5 000 m/3600 s=
= 1,3(8) m/s ~ 1,4 m/s
5 km/h= 5 000 m/h= 1,4 m/s
i)
85 m/s=
= 85 m/1/3600 h=
= 85 m * 3600/1 h =
= 306 000 m/h
85 m/s=
= 85 m / 1/3600 h =
= 85/1000 km / 1/3600 h=
= 85/1000 km * 3600/1 h=
= 306 000/1000 km/h
= 306 km/h
85 m/s= 306 000 m/h= 306km/h
j)
78 m/s=
= 78 m/ 1/60 min=
= 78 m * 60/1 min =
= 4 680 m/min
78 m/s =
= 78 m / 1/60 min =
= 78/1000 km / 1/3600 h =
= 78/1000 km * 3600/1 h =
= 280 800 / 1000 km/h=
= 280,8 km/h ~ 281 km/h
78m/s= 280 800 m/min= 280,8 km/h (~~281 km/h)
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie